Kuidas uus telesaatejuht Evelin Samuel toitub ja organismi puhastab?

Kuidas uus telesaatejuht Evelin Samuel toitub ja organismi puhastab?

Evelin Samueli näol on tegu väga mitmekülgse ning andeka naisterahvaga – Evelin on esindanud Eestit Eurovisiooni konkursil, ta on välja andnud vahva lasteraamatu “Ükskord, kui sadas vihma” ning tal on kaks väga tegusat poega, kelle kasvatamine on juba omaette täiskohaga töö. Kuid see pole veel kõik – sellest sügisest võtab Evelin vastu uue väljakutse, milleks on kokasaate “Lemmikretseptid” juhtimine.

Evelin Samueli näol on tegu väga mitmekülgse ning andeka naisterahvaga – Evelin on esindanud Eestit Eurovisiooni konkursil, ta on välja andnud vahva lasteraamatu “Ükskord, kui sadas vihma” ning tal on kaks väga tegusat poega, kelle kasvatamine on juba omaette täiskohaga töö. Kuid see pole veel kõik – sellest sügisest võtab Evelin vastu uue väljakutse, milleks on kokasaate “Lemmikretseptid” juhtimine.

Buduaar uuris Evelini käest, millised on nende pere söömisharjumused – kui tihti süüakse magusat, millistest toitudest eemale hoitakse ning milliseid enim armastatakse. Et Evelin tegi hiljuti läbi nädalase puhastuskuuri, siis rääkis ta meile ka sellest lähemalt.

Evelin hakkab sügisest juhtima kokasaadet “Lemmikretseptid”. Mis ajendas niigi kiire töögraafikuga naist endale veel ühte kohustust juurde võtma? “Võtsin selle pakkumise vastu eelkõige uudishimust ja edevusest. Ma tunnen ennast hästi siis, kui mul on korraga teoksil mitu erinevat asja. Siis tunnen, et olen oma aega kasulikult kulutanud ja ma ei ela seisvas vees. Saatejuhtimine on minu jaoks uus kogemus, saatekülalised on põnevad, nii persoonide kui ka kokkadena,” tunnistab Evelin.

Kui juba söögist juttu, siis uurime, kui palju Evelini peres magusat süüakse? “Ma usun, et me sööme magusat üsna mõistlikult ja komme ikka väga jaopärast. Isegi nii, et suvisel ajal, kui palju põnevaid tegevusi, kommid ei meenugi. Kommidest eelistan transrasvadeta ja värvaineteta Kalevi komme ja lastel on nende seas erinevaid lemmikuid. Kooke-torte lapsed vahel söövad sünnipäevadel, vahel ei tahagi. Nende absoluutne lemmik on kirju koera kook,” tõdeb Evelin ja lisab veel: “Jäätist sööksid nad lõpmatuseni, aga kuna üks mu lastest peaks piimatooteid vältima, siis saab ka jäätist jaopärast. Mahla teen ise – seegi on üks hea viis üleliigsest suhkrust hoiduda. Jogurtit armastavad nad väga, seda pole ma neile keelanud ja selles on küll kahjuks väga palju suhkrut.”

Evelini lastel on väga erinevad maitse-eelistused, ent vajadusel söövad mõlemad kõike, mida ette antakse. “Me just arutasime eile lastega, mis nende lemmiksöögid on. Väiksema lemmiksöök on boršisupp. See nõuab küll paar tundi mässamist, aga on ka minu üks lemmikutest. Suurem ütles, et tema lemmiksöök on sushi. Olen püüdnud pakkuda neile palju erinevaid maitseid. Reegel on, et isegi kui süüa ei taha, siis maitsma peab. Õnneks klapime hästi laste sõprade vanematega, kes on tõelised gurmaanid ja reegliks on, et lastele eraldi toitu ei tehta. Seetõttu söövad nad hea isuga näiteks ka kala ning ükskord suure näljaga söödi probleemideta ka tigusid ning küsiti juurdegi,” muigab Evelin.

Evelin jagas meile ka vahva nipi, kuidas lapsed sööma saada. “See on väga lihtne – lastel tuleb lasta toit ise enda taldrikule tõsta. Mingil müstilisel põhjusel maitseb toit neile siis paremini. Siin on samuti reegel: kõik, mille omale taldrikule tõstad, pead ka ära sööma.”

Evelin jälgib väga palju, mida ta sööb. “Väldin valmistoite, kahjulikke E-aineid, transrasvu ja värvaineid. Lisaks väldin kiireid süsivesikuid: nisutooteid, suhkrut. Saia asemel sööme rukkijahust Saibi. Palju sööme värsket ja hommikuti putru,” kirjeldab Evelin oma söömisharjumusi.

Mis aga dieetidesse puutub, siis Evelin neid ei pea. “Ma juba põhimõtte pärast ei pea dieeti. Kuid minu töö on suuresti istuv ning lihtsalt väikesest liigutamisest ei ole päästevöö tekkimise ennetamiseks kasu. Seetõttu söön ma päevadel, mil trenni ei tee, vähem süsivesikuid ja rohkem värsket. Et päev läbi jaksata, söön hommikul tõhusalt ja hiljem kergelt,” jagab Evelin oma vormis püsimise nipi.

Hiljuti tegi Evelin läbi nädalase organismi puhastuskuuri. “Tegu oli tõepoolest väga kergekujulise organismi puhastava kuuriga. Jätsin menüüst välja liha- ja piimatooted, kohvi, tee, alkoholi, kõik kiired süsivesikud. Asemele jäid täisteratooted (v.a nisu), mereannid, köögi- ja puuviljad, taimeteed. Üllataval kombel oli see mu kehale suur šokk ja esimesed viis päeva olid üsna keerulised. Kuuendal päeval lõi olemise klaariks, oli hea kerge olla ja saabus tegutsemislust, vastandiks sellele eelnenud väsimusele ja tüdimusele. Lisan selguse mõttes juurde, et ei eesmärgiks ega tulemuseks ei olnud kaalukaotus,” tõdeb Evelin.

Karin Karu