Reklaam sulgub sekundi pärast

Martin Saare isikunäitus “London Calling”

Vaheldumisi Tallinnas ja New Yorgis elav ja töötav kunstnik Martin Saar avab laupäeval, 25. septembril kell 19.00 galeriis ArtDepoo oma isikunäituse „London Calling”.  

Näituse maalid on saanud alguse kunstnikku mõjutanud naistest, andes võimalusi suuremateks üldistusteks ja paralleelideks. Idüllid, ootused, pained ja unenäolised metamorfoosid on need, mida kunstnik näituse ettevalmistamise protsessis on kogenud ning tahtud publikuni tuua. 

Martin Saare näituse pealkiri “London Calling” viitab üheti faktile, et ArtDepoos olevad tööd lähevad oktoobris siit edasi Londonisse Cielo Gallery'sse. Teisalt sõnastab London selles kontekstis ihalust millegi äreva ja mõõtmatu järele, mida meeste elus võivad tekitada ka naised.

Naine kui muusa, kelle paralleeliks võib tuua suurlinnaga seonduvaid emotsioone, on selle näituse varjatud dialoogi keskpunktiks.

 

Vaheldumisi Tallinnas ja New Yorgis elav ja töötav kunstnik Martin Saar avab laupäeval, 25. septembril kell 19.00 galeriis ArtDepoo oma isikunäituse „London Calling”.  

Näituse maalid on saanud alguse kunstnikku mõjutanud naistest, andes võimalusi suuremateks üldistusteks ja paralleelideks. Idüllid, ootused, pained ja unenäolised metamorfoosid on need, mida kunstnik näituse ettevalmistamise protsessis on kogenud ning tahtud publikuni tuua. 

Martin Saare näituse pealkiri “London Calling” viitab üheti faktile, et ArtDepoos olevad tööd lähevad oktoobris siit edasi Londonisse Cielo Gallery'sse. Teisalt sõnastab London selles kontekstis ihalust millegi äreva ja mõõtmatu järele, mida meeste elus võivad tekitada ka naised.

Naine kui muusa, kelle paralleeliks võib tuua suurlinnaga seonduvaid emotsioone, on selle näituse varjatud dialoogi keskpunktiks.

Saar püüab vastata filosoofilisele küsimusele, kas emotsioon, mis meid paelub naises, võib meid sarnasena paeluda ka võõras suurlinnas järgmiselt: Alati ei pruugi illusioonid osutuda reaalsuseks ega tegelike nägude taga olla see, mida me näeme ning tegelike ootuste taga see, mida ootame.

Näitusel eksponeeritud maalid kujutavad naisi, kes on osaliselt moondunud, pool looma ja pool inimese vihjeline kooslus väljendab maailma kahesust, ideaalide ja tegelikkuse vastandumist. Töödes ei ole ometi depressiivset alatooni. Pigem vihjab kunstnik talle teada tegelikkusele läbi kerge maalipinna ja animafilmilike lahenduste, justkui tõdedes fakti, mis teda ei morjenda. Illusioonid ei ole tema jaoks paine, vaid pigem mäng.  

Kevade tänava kunstikoolis käinud Martin Saar lõpetas Eesti Kunstiakadeemia 2002. aastal graafilise disaini erialal. Kaheksa aastat New Yorgis elanud ja töötanud Saarel on viimastel aastatel olnud enam kui kümmekond isikunäitust. Kunstisõbrad on tuttavad tema aerograafijoonistuste, mosaiikportreede ja digikollaažidega, lisaks on ta teinud ka siiditrükki ja videokunsti. Hetkel Eestis elav kunstnik keskendub põhiliselt õlimaalidele ning valmistab ette näitusi, mis toimuvad Euroopas, milledest üks viimaseid oli popkunsti sugemetega õlimaalide näitus Kopenhaageni Galleri Krebsenis.

Positiivset äramärkimist on pälvinud Saare tundlikud ja sensuaalse mõjuväljaga monokroomsed akvarellid ning joonistused New Yorgi tuntud meediategelastest. Martin Saare mosaiigid, maalid ja akvarellid on esindatud selliste kunstikollektsionääride kogudes nagu Nancy Reagan, David Copperfield, Diane von Furstenberg, Carolina Herrera jpt.

 

Buduaar.ee