Mis asi on Insanity trenn? MyFitness treener Eva Ottas annab nõu! Video

Mis asi on Insanity trenn? MyFitness treener Eva Ottas annab nõu! Video

Insanity on Ameerikast pärit 60päevane treeningprogramm, mis mõni aeg tagasi jõudis ka Eestisse! Tegu on üha rohkem populaarsust koguva rühmatreeninguga, mille eesmärgiks on rasvaprotsendi vähendamine ja vastupidavuse treenimine! Kahe kuuga nähtavaid tulemusi saavutada pole just paha või mis? Kuid mida see trenn endast täpsemalt kujutab – Buduaar rääkis MyFitness spordiklubi rühmatreeningute juhi Eva Ottasega ning palus tal meile lahti seletada Insanity treeningu sisu ja olemus.

Insanity on Ameerikast pärit 60päevane treeningprogramm, mis mõni aeg tagasi jõudis ka Eestisse! Tegu on üha rohkem populaarsust koguva rühmatreeninguga, mille eesmärgiks on rasvaprotsendi vähendamine ja vastupidavuse treenimine! Kahe kuuga nähtavaid tulemusi saavutada pole just paha või mis? Kuid mida see trenn endast täpsemalt kujutab – Buduaar rääkis MyFitness spordiklubi rühmatreeningute juhi Eva Ottasega ning palus tal meile lahti seletada Insanity treeningu sisu ja olemus.

Eva, iseloomusta palun Insanity trenni – mida seal tehakse ja milles seisneb selle treeningu põhimõte?

Insanity on Ameerika kõige populaarsem treeningprogramm, mis kestab 60 päeva. Insanity näeb ette, et treenitakse 6 korda nädalas ja pühapäev on puhkepäev. Üks treeningutest nädalas on nii-öelda “puhkus”, kus siis tehakse rohkem venitusi ja staatilisemaid harjutusi. Insanityl on oma kindel programm ja igale päevale vastab teatud harjutuste seeriad, mida läbitakse. Keskmiselt on treening umbes 45 minutit pikk. Insanity on puhtalt rasvapõletusprogramm ehk eesmärgiks on rasva vähendamine. Tegu on intensiivse kardiotreeninguga, mis väga hästi treenib ka vastupidavust. Sisaldab jooksmist, hüppeid, kätekõverdusi ja muid sarnaseid harjutusi. Iga treening algab soojendusega, mida tehakse läbi kokku 3 korda, seejärel on kerge venitus ja siis hakkab päris treening pihta. Iga kahe nädala tagant toimub ka Fit test, mis on heaks võrdluseks ja tõendiks, et areng toimub.

Kas ja millisel määral erineb see teistest kardio rühmatreeningutest?

Eelkõige on erinevus selles, et Insanity pole mõeldud aeg-ajalt külastamiseks, nagu seda on rühmatreeningud. See on siiski programm, mida tuleb jälgida ning treenida iga päev, ehk siis kui sa registreerid end trenni, pead ka kõik treeningud kaasa tegema. Nagu ma juba mainisin, kestab programm 60 päeva! Insanitys ei kasutata lisaraskusi ning samuti ei ole võimalik teha kergemaid variante. Näiteks – kätekõverdused on nagu päris, ikka sirgetel jalgadel. Kergem variant on puhkus – kui enam ei jõua, siis puhka!

Kellele see trenn sobib? Kas ka näiteks algaja, kes pole pikka aega trenni teinud, võib sinna tulla?

Tegemist on väga intensiivse treeninguga seega täiesti algaja võiks end alguses pigem madalama pulsiga treeningutega harjutada. Kuid inimene, kes pole küll trennis käinud, kuid kes on liikuva eluviisiga, võiks kindlasti proovida. Insanity programm algab lihtsamate harjutustega ning viimased neli nädalat (kui viis nädalat on juba treenitud) kestavad treeningud juba kauem ning harjutuste sooritamised on samuti pikemad. Puhata saab ja tohib vastavalt vajadusele. Insanity sobib ülihästi nii meestele kui ka naistele. 

Kui suur protsent nendest, kes end Insanity 60 päevasesse treeningpogrammi registreerivad, selle ka edukalt lõpuni teevad? Kas mõni inimene on selle kahe kuuga tõesti ka silmaga nähtavaid tulemusi saavutanud

Me oleme MyFitnessis nüüdseks päris mitu Insanity programmi läbi viinud ja tõesti kõik ei lõpeta. Alati ei olegi asi selles, et trenn on liiga raske, vaid just see enese sundimine, et ma pean iga päev trenni tulema on mõnele üle jõu käiv. Selle programmi puhul ei piisa, kui sa käid kohal üks või kaks korda nädalas ja see ongi emotsionaalselt raske – kaks kuud järjest peaaegu iga päev trennis käia pole lihtne. Kes vähegi kontrollib ka oma toitumist, on nende kahe kuuga saavutanud nähtavaid tulemusi. Üks noormees kaotas oma suure kõhu ja mõni nooremapoolne naine on saanud nii heasse vormi, et võiks lausa fitnessi võistlusele minna. Keskmiselt kahe kuuga kaotavad osalejad, kes teevad selle algusest lõpuni, umbes kaks kuni neli kilo rasva ja ka rasvaprotsent väheneb. Kaks kuni neli kilo iseenesest alla võtta ei ole raske, kuid seda puhtalt rasva arvelt kaotada – see on juba väljakutse. Lisaks tuleb enamikel juurde ka lihasmassi ning kaalunumber väheneb. Enamik inimesi on just rõhutanud, et vöökoht jääb peenemaks, isegi kui kaalunumber kohe suurt kaotust ei näita. Lisaks arendab Insanity võhma ja vastupidavust. 

Karin Karu

Allpool on ka video Insanity trennist!