Mis trenn on ringtreening? MyFitnessi treener Kendra Vaino annab nõu

Mis trenn on ringtreening? MyFitnessi treener Kendra Vaino annab nõu

Uusi rühmatreeninguid tuleb pidevalt peale ning paratamatult tekib vahel küsimus, et milliseid treeninguid siis eelistama peaks. Buduaar vestles MyFitness spordiklubi treeneri Kendra Vainoga ning uuris, mis trenn on ringtreening ja kellele see sobib. Lisaks rääkis Kendra ka PowerBody treeningu olemusest. Kendra näol on tegu alati lõbusa ja särtsaka treeneriga, keda pahuras tujus nii lihtsalt ei kohta. Trennidest annab ta LesMills BodyBumpi ja BodyBalance treeninguid, ringtreeningut, PowerBody’t, Nike Training Club tundi ja kõht-selg-tuhar rühmatreeningut. 

Uusi rühmatreeninguid tuleb pidevalt peale ning paratamatult tekib vahel küsimus, et milliseid treeninguid siis eelistama peaks. Buduaar vestles MyFitness spordiklubi treeneri Kendra Vainoga ning uuris, mis trenn on ringtreening ja kellele see sobib. Lisaks rääkis Kendra ka PowerBody treeningu olemusest.

Kendra näol on tegu alati lõbusa ja särtsaka treeneriga, keda pahuras tujus nii lihtsalt ei kohta. Trennidest annab ta LesMills BodyBumpi ja BodyBalance treeninguid, ringtreeningut, PowerBody’t, Nike Training Club tundi ja kõht-selg-tuhar rühmatreeningut. 

Uurime, mis trenn on ringtreening! Mida seal tehakse ja milliste vahenditega? “Ringtreening on üldjoontes treening, kus sooritatakse teatud arv erinevaid harjutusi ja seda tehakse siis mitu ringi järjest. Harjutuste sooritamisel on kindel ajaline limiit, küll aga mitte korduste arv, see sõltub iga osaleja treenituse astmest. Ringtreeningut saab läbi viia nii jõusaalis kui stuudios rühmatreeninguna. Mina juhendan ringtreeningut jõusaalis EasyLine masinatel. Meil on üheksa trenažööri, mis on paigutatud nii-öelda ringi, et kõigil oleks mugav ühelt masinalt teisele edasi liikuda. Iga trenažööri järel on vaheharjutus, kus kasutame kettaid, hantleid, fitball’e, bosu, kummilinte ja muid treeningvahendeid. Kokku tuleb seega 18 harjutust kogu kehale. Ringtreeningule sarnane on ka PowerBody tund, kus me teeme 10-11 erinevat harjutust – igat harjutust siis ühe minuti vältel ja kokku on kolm ringi ehk siis kõiki neid 10-11 harjutust tehakse kolm korda üks minut. Nike Trainig Club tunnis on aga kindlad harjutused ja ajalimiit iga harjutuse sooritamiseks. Ja muidugi toimuvad meil ringtreeningud ka stuudiotes, kus harjutused paiknevad nii-öelda jaamades ja liigutakse ringiratast,” kirjeldab Kendra ringtreeningu olemust. Kokkuvõttes võib öelda, et ringtreeningus tehakse erinevaid harjutusi, mis hõlmavad kõiki lihasgruppe ja kõiki neid harjutusi tehakse mitu korda!

Ringtreeningud sobivad kõigile, kellele sammukombinatsioonid ei istu või kes soovivad harjutusi omas tempos sooritada, ent siiski teistega koos trenni teha. Ees on ajalimiit, aga mitte korduste arv. Samuti saab ringtreeningus kasutada kergemaid variante erinevate vigastuste või probleemide korral. “Paljudel on põlvedega probleeme! Ringtreeningus on alati võimalik sooritada harjutusi nii, kuidas kellelegi sobib – igal harjutusel on alternatiivid, mis on põlvesõbralikumad ja säästavad põlveliigest. Ringtreening on hea võimalus ka algajatele, kes ei pruugi jõuda tavapärases rühmatreeningus teistega sammu pidada,” soovitab Kendra ringtreeningut proovida kõigil, kes paremat füüsilist vormi soovivad, kuid ei taha end trennis poolsurnuks rassida.

Harjutused, mida ringtreeningus tehakse, on üldfüüsilised ja kindlasti pingutust nõudvad. “Kõigil, kes ringtreeningus käivad, paraneb lihastoonus, aeroobne suutlikkus, koordinatsioon ning tasakaal. Nagu kõikide treeningute puhul, oleks tulemuste ja arengu saavutamiseks vajalik vähemalt kaks korda nädalas trennis käia,” nendib Kendra, et kord nädalas trennis käimisest ei piisa, et oma keha paremasse vormi saada.

Kuid mida tuleks süüa enne ja pärast trenni? “Söögi osas on minu soovitused samad, mis spordi puhul üldiselt. Suurem söögikord peaks jääma kaks tundi enne trenni. Kui see aeg on mööda lastud, siis viimane aeg on tund aega enne trenni – siis võiks eelistada väikeses koguses kergestiseedivat energiarikast vahepala. Kuna ringtreening on enamasti aeroobne ja liigitatakse kardiotreeningu alla, siis pärast trenni on head näiteks erinevad mahlased puuviljad,” soovitab Kendra.

Karin Karu