Ott Kiivikase õpilane Liis Kristiin – 19aastane juunioride Eesti meister athletic fitnessis! Pildid!

Ott Kiivikase õpilane Liis Kristiin – 19aastane juunioride Eesti meister athletic fitnessis! Pildid!

Liis Kristiin on 19aastane noor neiu,  kes 30. oktoobril 2011 tuli juunioride kategoorias Eesti meistriks nii athletic fitnessi kui ka bodyfitnessi alal. Ott Kiivikase käe all treeniv neiu õpib samal ajal ka Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis õendust. Buduaarile räägib Liis, kuidas ta selliste alade peale lõpuks jõudis, milline näeb välja tema argipäev, milliseid ohverdusi antud elustiil endaga kaasa toob ja miks ta võistlussporti armastab.

Liis Kristiin on 19aastane noor neiu, kes 30. oktoobril 2011 tuli juunioride kategoorias Eesti meistriks nii athletic fitnessi kui ka bodyfitnessi alal. Ott Kiivikase käe all treeniv neiu õpib Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis õendust. Buduaarile räägib Liis, kuidas ta selliste alade peale lõpuks jõudis, milline näeb välja tema argipäev, milliseid ohverdusi antud elustiil endaga kaasa toob ja miks ta võistlussporti armastab.

Kuidas avastasid enda jaoks fitnessi?

Pärast ujumisega lõpparve tegemist käisin mõnda aega erinevates rühmatrennides – BodyPumpis, BodyCombatis, Pilateses jne. Ühel hetkel aga avastasin, et ka see pole minu jaoks, seega otsustasin jõusaalis treenimisele keskenduda. Suvel 2010 korraldasid Indrek Viska ja Martin Münz treeninguid, kus tutvustati eestlastele uut spordiala, mis on Skandinaavias juba väga populaarne – athletic fitnessi. Tänu nende korraldatud treeningutele sain indu juurde ja oktoobris 2010 hakkasin treenima Ott Kiivikase käe all Reval-Sport noorterühmas.

Miks Athletic fitness sind huvitab?

Athletic Fitness on põnev just selle tõttu, et laval näeb võistlejaid reaalselt sportimas. Sellel spordialal on lisaks kehavoorule vaja võistelda ka lõuatõmmetes, rööbaspuudel surumises ning sõudeergomeetril sõudmises 2 minuti jooksul. Tulemused võivad jääda veel viimase alani lahtiseks. Bodyfitnessiste on minu meelest ilus laval vaadata – kogu see sära ja esinemine meeldib mulle. 

Kaua oled alaga tegelenud, sinu parimad saavutused?

Alaga olen tegelenud tegelikult väga vähe. 30. oktoobril 2011, mil toimusid Eesti meistrivõistlused kulturismis ja fitnessis, täitus mul täpselt üks aasta võistlussuunitlusega treeninguid Oti käe all. Olen värske Eesti meister juunioride kategoorias nii athletic fitnessis kui ka bodyfitnessis. 19. novembril esindan Eestit athletic fitnessi võistlusel, mis toimub klassikalise kulturismi MMi raames Tallinna Nokia kontserdimajas.

Kuhu välja jõuda tahad, kus sa ennast kümne aasta pärast näed?

Enda jaoks on mul visioon paigas, kuhu ma jõuda tahan. Kindlasti ei piirdu ma ainult Eesti-siseste võistlustega, tahan võistelda Euroopa meistrivõistlustel ja ehk ka MMil, kui areng jätkub ning vorm piisav on. 

Kümme aastat on liiga pikk aeg ennustamiseks, selle jooksul võib nii mõndagi muutuda. Kindel olen ma aga selles, et viljelen endiselt sellist elustiili, sõltumata sellest, kas ma võistlen või mitte, mulle lihtsalt sobib see.  

Milline näeb välja sinu tavalise treeningpäeva kava, söögimenüü, mis kell ärkad jne?

Rutiin on sellise alaga tegelejatel väga tavaline ja oluline, nii ka minul. Nädala sees ärkan üldiselt kella 7 paiku. Hommikuti olen kas koolis või tööl, trennis meeldib mulle käia õhtuti. Söön viis korda päevas, kolm põhikorda ja kaks kergemat. Hommikut alustan üldiselt pudruga. Olulised toiduained minu menüüs on liha(veise, kana), kala(pangaasius, lõhe), kodujuust, kohupiim, munad, juurviljad, puuviljad, teraleivad jne. Päeva jooksul peab kõikidest toidugruppidest vajalikud toitained kätte saama, minu jaoks on muidugi oluline ka suurem valgukogus, et lihast kasvatada. Enne võistlusperioodi olen kalorivaesel dieedil, et põletada rasv ja tuua lihas esile. Sellel perioodil tõstan ka aeroobse osakaalu, tavaliselt teen seda hommikuti enne sööki.

Treenin erinevaid lihasgruppe erinevatel päevadel, näiteks ühel päeval jalg, teisel selg, kolmandal rind+triitseps jne. Nädala jooksul teen kõik lihasgrupid läbi. Olen treeninud liikuva kava põhimõttel kaks trennipäeva järjest, üks vaba, kaks trennipäeva, üks vaba. Käin vahelduse saamiseks ja süvalihaste treenimiseks ka pilateses või bodybalance´is. 

Mis on kõige suuremad ohverdused selle alaga tegeledes?

Võistluseelsel perioodil on minimaalselt aega sõprade jaoks, päevakava on lihtsalt nii kiire ja ise oled pidevalt suure kaloridefitsiidi tõttu väsinud, polegi tahtmist kellegagi suhelda. Õnneks on mul väga mõistvad sõbrad, kes mind toetavad ja tulevad võistlustele kaasa elama kas või teisest Eesti otsast. Selline toetus on minu jaoks väga oluline ja pärast võistlusi saan jälle sõpradega rohkem aega veeta. 

Dieedi ajal on koolis raskem keskenduda, sest süsivesikute hulk on päris madal, mistõttu uimane olek ja pidev unustamine on täiesti tavaline nähtus. Samas olen ka dieedi ajal kõikide koolitöödega ilusti hakkama saanud, asi on tahtmises kinni.

Muud ma nagu ei loeks ohverdamiseks.  Pärast võistlusi käin pidudel, väljas söömas ja teen kõike seda, mida minuvanused noored teevad. 

Mida fitnessiga tegelemine sulle annab?

Rahulolu. Otsisin pikalt ala, millega tegeleda, ja nüüd võin käsi südamel öelda, et olen selle leidnud. Mulle meeldib see toitumine, treening, distsipliin ning inimesed, kes selle alaga tegelevad. Olen saanud juurde väga palju inspireerivaid sõpru ja tuttavaid, osalenud huvitavatel üritustel ning muidugi saanud targemaks nii toitumise kui ka treeningute osas.

Kui kellegil tekib samuti huvi athletic fitness´iga tegelema hakata, mida tuleks teha?

Tulge vaatama 19.-21. novembrini toimuvat klassikalise kulturismi MMi Nokia kontserdimajas. Ka mina käisin esimest korda täiesti juhuslikult kulturismivõistlust vaatamas 2009. aastal, sel hetkel poleks ma osanud arvatagi, et ise kaks aastat hiljem samal laval seisan. Veel vähem kujutasin ma ette seda, kui suur töö selle nimel käib, et lõpuks lavale jõuda. Naistel soovitan tutvuda ka sellise alaga nagu bikini fitness. See on Eestis uus ala, kus naised ei pea olema nii lihastes kui bodyfitnessi võistlejad. Värske Eesti meister bikini fitnessis on Olga Jakovleva. Vahet võikski teha kulturismil, bodyfitnessil ja bikini fitnessil. Lisainfot nende alade kohta saab lugeda spordiportaalist siit

Miks me ennast pruuniks võõpame? Põhjus on väga lihtne, pruun nahatoon toob lihased rohkem esile.

Miks võistlejatel ei ole tavalise lõikega bikiinid? Võrreldes bikini fitnessi ja bodyfitnessi pilte, näete, et bodyfitnessi võistlejatel tunduvad jalad pikemad. Kõrgem värvel ei „lõika“ jalga ära ning toob lihase paremini esile. Bikini fitnessi puhul pole see oluline, selle tõttu on neil ka tavalise lõikega bikiinid.

Kas kõik kulturistid ja fitnessistid kasutavad keelatud aineid? Ei kasuta, kindlasti tuleb vahet teha toidulisanditel (vitamiinid, taastusjoogid jne.) ja keelatud ainetel. Võistlustel antakse pidevalt dopinguproove.

Treener Ott Kiivikas Liisi kohta:

Liis on selle aastaga kõvasti arenenud ning potentsiaali jagub. Koostöö noortega on hea, kui noored ka ise asjast huvituvad ning võitmise nimel vaeva näevad. Sellise ala puhul ei ole võimalik treeneril kõike ette ja taha ära teha, õpilased peavad väga palju ise uurima ning enda keha tunnetama õppima. Liisil on suur tahtejõud ja loodetavasti kuulete juba varsti tema suurematest saavutustest.

Karin Karu
vaata allpool ka pildigaleriid!

 

Sarnased artiklid