ÕNNESTUNUD SÜNDMUSE SALADUSED: dekoraator õpetab kodus korraldama meeldejäävat üritust!

Laura
Laura Rüüberg / Foto: Virge Vahtra Photography

Buduaari ajakiri

Liisbet Saue

„Ka igapäevases ruumis on võimalik kenasti pidulikum ja hubasem meeleolu luua,“ räägib õnnestunud sündmuse saladustest dekoraator-planeerija, Decorate & Celebrate looja Laura Rüüberg. Naine jagab Buduaarile teisigi kasulikke nõuandeid.

Laura on loomult detailide armastaja ja peab oluliseks, et viimne kui asi oleks korralikult läbimõeldud. Ainult nii saab luua terviku. „Selleks, et kogu sündmus oleks nauditav, ei piisa ainult kaunist peosaalist. On väga oluline, et külalistel oleks kõht täis, saalis ei valitseks ebamugav vaikus ning tualetis oleks olemas seep,“ annab organiseerija aimu, et tihtipeale kipuvad ununema just elementaarsed pisiasjad.

„Minu mõtteviisi iseloomustab kõige paremini Benjamin Franklini öeldu: „By failing to prepare, you are preparing to fail“ ehk kui sa ette ei valmistu, valmistad end ette läbikukkumiseks.“

Hobist põhitööks

Täna toimetab Laura ettevõtte Decorate & Celebrate alt, kuid dekoreerimine ja sündmuste korraldamine ei ole alati tema põhitöö olnud. Oma asja ajamine kasvas välja hoopis armastatud hobist.

„Mäletan selgelt seda äratundmishetke, kui sõbrannale korraldatud beebipeol uuriti, kaua ma juba seda tööd teinud olen. See oli esimene kord, kui hakkasin mõtlema, et äkki oleks aeg hobi suuremalt ette võtta. Niisiis alustasin lisaks dekoreerimisele ka tasapisi personaalsete peodekoratsioonide, kutsete ja koogitopperite valmistamisega. Kuna teenuste ja toodete vastu hakati järjest rohkem huvi tundma, läks kõik justkui iseenesest,“ meenutab naine.

Enamasti jõuavadki kliendid Laurani läbi soovituste, kuid omajagu huvilisi tuleb ka koostööpartnerite ja sotsiaalmeedia kaudu.

Laural võib korraga olla laual palju erinevaid ja põnevaid projekte. Ühed suurimad on kindlasti pulmad, kus tema teenuseks võib olla lihtsalt konsultatsioon või hoopis täispakett koos konsultatsiooni, korraldusliku poole, dekoreerimise ja personaalsete toodetega.

Hinnavahemik sõltub konkreetset projektist, kuid Laura teenused algavad 50 eurost.

Loomingulisus ja organiseeritus ühes

Pole kahtlustki, et dekoraatori amet nõuab sinasõprust loomingulise tunnetusega. Laural on selleks kõik eeldused, olles käinud nii muusikakoolis kui Eesti Kunstiakadeemias, täiendab naine end praegu Helsingi disainikoolis ja peab samal ajal ääretult oluliseks ka organiseeritust.

Mõnevõrra vastuolulised omadused võtab ta lõbusalt kokku: „Minus on kindlasti loomingulist kaootilisust, eriti visualiseerimisprotsessi ajal, kui pean nägema korraga kõiki värve ja materjale, kuhjates töötoa pinnad kõikvõimalike paelte ja paberitega. Aga ma tean täpselt, millise paberikuhja all mu käärid on!“ muigab ta.

„Organiseeritus on kliendi seisukohast äärmiselt oluline omadus,“ rõhutab Laura. „See tagab usalduse ja annab kindluse, et tööd saavad õigeaegselt valmis, sest tuleb arvestada, et kõik ei pruugi alati minna plaanipäraselt. Nendel hetkedel tuleb käiku lasta nii loovus kui varuplaanid.“

Laura põhjalikkuse annab hästi edasi mälestus tema enda pulmade korraldamisest – tegemist oli esimese väga suure ja mitu aastat kestnud „projektiga“ – mil peas said läbi mängitud kõikvõimalikud lahendused ja olukorrad.

„Broneerisin koha ja esinejad mitu aastat ette ja käisin läbi iga pisimagi detaili ning värvitooni, et kõik oleks terviklik. Mõisa kohapealne pulmakorraldaja ütles mulle, et ei ole siiani näinud inimest, kes veerand tundi kahvli tooni küünlajalaga võrdleks,“ naerab Rüüberg oma monkiliku detailsuse üle.

Laura looming / Foto: Virge Vahtra

Sündmuse õnnestumise kuldreeglid

Kogenud korraldaja teab rääkida, et kuna sündmuse puhul mängib väga olulist rolli just eelarve, tasub alati planeerimist alustada just selle paikapanemisest, mõeldes protsentuaalselt välja, kui palju vahendeid millegi jaoks soovitakse arvestada.

„Inimeste soovid ja eelistused on väga erinevad, mistõttu oleks hea läbi mõelda, kas kõige suuremaks kuluks on näiteks toitlustus, peokoht või hoopis bänd.“

Dekoreerimise puhul soovitab Laura lähtuda valitud kohast ja koosviibimise põhjusest. „Soovitan kirja panna kõik ideed, mis kõnetavad. Eriti hea on teha moodboarde ja inspiratsiooni saab ammutada näiteks Pinterestist. Sageli jääb inimestele meelde, kui kõht jäi tühjaks ja joogid said otsa, mistõttu tasub keskööks varuda snäkke ja arvestada pigem mõni pudel rohkem kui vähem,“ jagab ta head nõu.

Suuremate ürituste, nagu näiteks pulmade korraldamisel, on naisel varuks veel häid soovitusi. Nimelt tasub end asetada külalise rolli.

„Alusta sellest, et mõtle läbi, kas on arusaadav, kuhu jätta auto, kuidas leida enda isekoht, kuidas toimib fotoboks. Väliürituste puhul on väga tähtis ka varuvariandid läbi mõelda, sest laulatus lausvihmas võib ju kõlada mõnevõrra romantiliselt, kuid tegelikult peaksid ka külalised, muusikud ja foto- ning videograafid olema ette valmistatud iga ilmaga õues viibimiseks.“

Kui plaanis on korraldada väiksem sündmus või tähistada kodustes tingimustes, on ka igapäevases eluruumis võimalik kenasti pidulikum ja hubasem meeleolu luua, kui jälgida mõningaid soovitusi.

„Lähtu kodus olemasolevatest asjadest ja otsusta, milline saab olema õhtu teema ja värvitoonid. Kui sul ei ole kodus piisavalt ühesuguseid nõusid, kasuta julgelt erinevaid taldrikuid ja kausse, mille toonid omavahel sobivad ja üldmulje jääb kena. Kui tegemist on lõbusa lastepeoga, panusta õhupallidele ja lemmiktegelastega dekoratsioonidele. Pidulikumal koosviibimisel on klassikalised elemendid ilusad nõud, kaunis lillekimp vaasis ja õhtusöögi küünlad. Teine võimalus on katta laud näiteks terrassile, asetades maha suured padjad ja serveerides toitu lõikelaudadelt. Meeleolu aitavad luua erinevad valgusketid ja laternad (kollakamad toonid rõhutavad hubasust) ning siis jääb varuda veel vaid pleedid ja sääsetõrje,“ räägib ta.

Olgu tegemist suure või väikese sündmusega, kõige tähtsam on Laura sõnul teha asja südamega, sest nii on head emotsioonid garanteeritud.

Laura looming / Foto: Ingrid Lauringson

Kuidas kodus õiget meeleolu luua?

  • Vaata kodus ringi, millised asjad olemas on ja pane paika ürituse teema ja värvitoonid.
  • Piduliku ürituse puhul ei saa mööda panna ilusate nõudega, laual kaunis lillekimp ja küünlad.
  • Lastepeo puhul panusta lemmiktegelastega dekoratsioonidele ja ära unusta õhupalle.
  • Terrassi- või õuepidu pidades aitavad meeleolule kaasa valgusketid ja laternad.