ROKILEGEND ALICE COOPER sai selga Eestis tegutseva moemaja ülikonna

Alice Cooper LGFG ülikonnas

„Ülikonna loomine on hea viis kohtuda edukate inimestega,“ ütleb eritellimusel ülikondi valmistava moemaja LGFG Fashion House tegevjuhi parem käsi Mamikon Rothberg. See Eestist tuule tiibadesse saanud moemaja on valmistanud ülikondi ka näiteks rokkstaar Alice Cooperile – ja uskuge, neil on, mida jagada!

LGFG Fashion House on bespoke rõivabränd, mis tähendab, et moemaja tooted valmivad vaid eritellimusel ja personaalselt – nii on parem kliendile ja ka meie keskkonnale.

Moemaja kontseptsioon on lihtne: rätsep läheb kliendi juurde koju, võetakse mõõdud, uuritakse koos erinevaid kanganäidiseid ja siis läheb juba rõivaste valmistamiseks. Kuigi moemaja põhirõhk on ülikondadel, valmistatakse ka triiksärke, pükse, kostüüme ja käsitööjalanõusid.

Aga miks just ülikonnabränd? „Mulle meeldis idee ettevõtlusest, mis pakub koostöövõimalusi edukate inimestega,“ selgitab moemaja asutaja, Kanadast pärit ja end Eestis sisse seadnud Dimitry Toukhcher.

„Ülikondade valmistamine pakub suurepärast võimalust kohtuda edukate inimestega ja ka selle äriidee kontseptsioon on lihtne: teeme suurepärastele inimestele suurepäraseid rõivaid. Ei saa mainimata jätta, et ka mu vanavanaisa oli Kiievis rätsep, nii et mõneti on tegemist perekonnaajaloo elustamisega,“ selgitab tegevjuht.

Nii nagu Dimitry enda, asuvad ka brändi juured Kanadas, ent Eestis elades võime uhkust tunda, et rahvusvahelise haardega moemaja lennukad ideed on tuule tiibadesse saanud just siit. Ja nagu heade lugude puhul ikka, tõi ka Dimitry Maarjamaale armastus – tema eestlannast naine.

Eesmärgiks aja säästmine

LGFG moemaja eristab teistest ülikonnameistritest tähelepanu püüdev kontseptsioon: anda klientidele tagasi nende aeg. „Külastame oma kliente nende kontorites ja kodudes, et säästa aega. Edukatel inimestel on enamasti kiire ja nii ei seisne meie teenus vaid suurepärases tootes, vaid ka kokkuhoidlikus lähenemises ajale,“ selgitab moemaja COO Mamikon Rothberg. Füüsilisi poode brändil ei ole.

Kui mõõdud on võetud, kangad välja valitud ja rätsepmeister ülikonna kallal tööle asunud, viiakse ka valmis riided kliendile kätte, et üheskoos veenduda esemete suurepärases istuvuses. „Kõik keerleb selle ümber, et koostöö oleks lihtne ja sujuv ning loomulikult aegasäästev.“

Moemajal on professionaalsed rätsepad eri paikades üle maailma ja klientidega kohtumiseks tuleb ette palju reisimist. Füüsilised kontorid asuvad lisaks Eestile ka Põhja-Ameerikas, Dubais ja Hong Kongis, millest viimane oli suure hulga pankurite tõttu veel hiljuti üks suurematest turgudest, kuid koroonaviirus on asjad maailmas pisut ümber mänginud.

Muutunud pole aga kliendi iseloom – need on hea maitsega edukad ja hõivatud mehed ning naised, kes soovivad seda ka riietusega väljendada. „Meie klientide hulgas on palju on advokaate, tippjuhte ja pankureid,“ lisab Rothberg.

Muljetavaldavad koostööd

Ei ole teisi Eesti päritolu ülikonnabrände, mis võiksid kõneleda koostööst maailmakuulsate staaridega. LGFG esimene väga tähelepanuväärne koostöö oli kolmekordse raskekaalu poksitšempioni Lennox Lewisega, kellest sai ühtlasi ka brändi reklaaminägu. Võib öelda, et õiged otsad jooksid kokku.

„Lennox pöördus meie poole ise, sest tema naine oli meie ettevõttest kuulnud ja talle tundus meie toode ja teenus huvitav. Sealt edasi sai temast meie tegevjuhi sõber ja ka brändisaadik,“ räägib Rothberg.

Esimene edukas koostöö lõi soodsa pinnase ka rokkstaar Alice Cooperi maitse järgi valmistatud kollektsiooni sünnile. Kõik tänu Dimitry Toukhcheri ambitsioonile ja Cooperi managerile saadetud meilile. „Alice Cooperi tiim vastas meie kirjale pärast seda, kui Alice’i oli vaadanud, millised ülikonnad olime Lennoxi jaoks valmistanud. Talle meeldis meie töö ja nii tekkis ka huvi selle vastu, mida suudame pakkuda. Niisiis disainisime talle terve garderoobi ja sealt meie koostöö alguse saigi.“ Cooperile valmistati kollektsioon, mis oli inspireeritud tema pärandist muusikuna.

Hoolimata nõnda mainekatest klientidest rõhutab Rothberg, et nende põhiline visiitkaart on siiski kõrge kvaliteet. „Meie müügid ei ole tingimata seotud sellega, millised kuulsused meie brändi kannavad, sest oleme eelkõige privaatne ja personaalne rätsep-ettevõte. Meil on palju juhtivatel ametikohtadel kliente, kuigi rokkstaar kliendibaasis ei tee paha,“ muigab ta.

Brändi tegijad usuvad, et eritellimusel rõivad ja eriti rätsepülikonnad kinnitavad maailmas aina enam kanda ja nende visioon on olla selles vallas maailma lipulaev – bränd, millest räägitakse Hollywoodis punasel vaibal.