ARMASTUS käib spordi kaudu

foto

Paljude arstide kinnitusel on liikumine elu alus ja tegelikult nii ongi. Inimesed, kes liiguvad, on tervemad, tugevama imuunsusega ja elavad sageli kauem. Rääkimata atraktiivsusest vastassugupoole silmis…

Kui antiikajal olid teatud spordialad suhteliselt selgepiirilistes raamides, siis nüüd,  21. sajandil on nende loetelu muutunud praktiliselt piirituks. Ka male ja kabe on arvatud spordialade hulka ja näiteks meelelehutusasutustest alguse saanud postitants on jõudmas olümpiamängudele, kuigi olgem ausad –  kõige klassikalisema spordi tunnuseid napib neis kõigis kolme
Mitmed psühholoogid on kinnitanud, et spordiala valik peegeldab paljuski inimese iseloomu. Üsna sageli annavad ka inimese natuur ja füüsis alust arvata, millise spordialaga üks või teine võiks tegeleda. Ei kujuta meist ju keegi ette 120-kilost sprinterit või kõige klassikalisemas maratoonarikaalus kuulitõukajat. Muidugi on ka erandeid, aga tippspordis näeb neid väga harva. Isegi vormelisõitjad ja suusahüppajad võiksid oma ala ekspertide hinnangul olla pigem lühemad ja kleenukesemad, sest suurtel kiirustel annab see neile konkurentide ees arvestava eelise.
Kui juba tehnikaspordile vihjasin, soovin kindlasti kõigile meelde tuletada, et tugitoolispordil ei ole sportimisega mingit pistmist. Pigem vastupidi – liigne televiisori vaatamine, mille juurde käivad sageli ka karastusjoogid ning snäkid, on tervisespordi skaala vastasotsas. Eluterve mehe ja tulihingelise jalgpallifännina ei soovi ma spordi vaatamist kuidagi halvustada, küll aga tähelepanu juhtida, et nauditava vaatemängu kõrvale peaks vähemalt poole kulutatud ajast ka ise end moel või teisel liigutama. Ka kõndimine on sport, aga jooksmine, ujumine ja jalgrattasõit sellest siiski mitu korda efektiivsemad.
Sport muudab võimekaks
Fakt on see, et sportlikumad mehed on voodis võimekemad ja naistele on alati sportlased ning muidu sportlike eluviisidega mehed meeldinud. Paljudest tuntud tippsportlastest on saanud isegi naiste meesideaalid. Leiame ka laiast maailmast näiteid, kui mõnest nimekast spordiidolist on saanud nii naiste kui meeste lemmiksportlane. Parimaks näiteks siinkohal on kindlasti äsja klubi vahetanud Portugali jalgpalli superstaar Cristiano Ronaldo, kelle sageli inimvõimete piiril mängitud, eriti tehniline ja vaatemänguline jalgpallimäng, inspireerib lisaks lugematutele täiskasvanutele veel ka miljoneid noori poisse ja tüdrukuid. Kuigi kõigist spordisõpradest Ronaldosid ei saa, on sedavõrd karismaatilise mehe inspireeriva mõtteviisi omaksvõtmine kindlasti rohkem kui pool võitu.
„Sportlikumad mehed on voodis võimekamad.“
Ettevaatust, üle ei tohi pingutada! Üks tüüpilisemaid näiteid klassikalise spordiga ülepingutamise kohta on see, kui enam-vähem keskealine ja varem suhteliselt spordikauge mees saab mõnelt sõbralt või avaliku elu tegelaselt inspiratsiooni saada Ironmaniks või läbida mõne teise suurt katsumust nõudva võistluse raames täispikk triatlon. Sageli ostetakse endale kõige kallim varustus ja alustatakse päevapealt üliintensiivsete treeningutega. Paraku võivad selle tagajärjed olla tervisele väga rängad ja kasu asemel tehakse kehale hoopis kahju. Inimene, kes pole pikka aega trenni teinud, peab alustama tasa ja targu. Üksnes väga hea tulemuse püüdmine ei tohi olla eesmärk, tähtis on ennast hoopis samm sammu haaval ületada. Spordiga alustada pole kunagi liiga hilja. Olen enam kui kindel, et varem või hiljem leiab endale lemmikspordiala igaüks ja kui endal jääb selles vallas teadmistest puudu, tasub kindlasti spetsialisti poole pöörduda. Häid ja koolitatud treenereid Eestis jagub ning ühed parimad treeningvõimalused leiad minu arvates MyFitness’ist.