SEE TOIMIB: 5 nippi, kuidas olla õnnelik

SEE TOIMIB: 5 nippi, kuidas olla õnnelik

Kas tunned, et viimane kord, kui sa tõesti südamest naersid, jääb liiga kaugesse minevikku? Et hommikul end voodist välja vedades ei saada sind enam sära ning elevus eesootava päeva suhtes? Kui nii, siis on aeg harjumusi muuta ning naer enda ellu tagasi tuua. See pole üldse nii keeruline, kui sa arvad.

Kas tunned, et viimane kord, kui sa tõesti südamest naersid, jääb liiga kaugesse minevikku? Et hommikul end voodist välja vedades ei saada sind enam sära ning elevus eesootava päeva suhtes? Kui nii, siis on aeg harjumusi muuta ning naer enda ellu tagasi tuua. See pole üldse nii keeruline, kui sa arvad.

 

 

Esmalt on oluline endale selgeks teha, et nalja ja naeru lisamine enda igapäevastele tegevustele ei ole vaid laste pärusmaa. Me vajame rõõmu oma ellu olenemata sellest, kui palju aastaid meil turjal kükitab.

Siin on sulle viis lihtsat nippi, kuidas oma elu taas lõbusaks muuta:

1. Aja naeru taga
Kui sa kahtlustad, et mida aeg edasi läheb, seda vähem sa naerad – siis sul võib kahjuks õigus olla. Wales’is läbi viidud uuring näitab, et inimesed ei naera vananedes enam nii palju, kui nad tegid seda nooruses. Aga itsitamine mõjub sulle hästi: see maandab stressitaset, treenib sinu kopsusid, tugevdab immuunsüsteemi ning võib sind isegi südamehaiguste eest kaitsta. Ning ära unusta peamist – naermine on lihtsalt lahe! Seega, leia aega, et vaadata mõnd head komöödiat või mine stand-up comedy’t kuulama. Klõpsa nendel naljavideotel, mida sinu Facebooki tuttavad jagavad. Räägi ise nalju. Ning tagatipuks võid isegi hommikul ärgates teha naermis-harjutust. Tõuse püsti, painuta ette, siis siruta end jälle pikaks ning naera, naera, naera.

2. Muuda enda harjumusi
Oled rutiinis kinni? See pole ju üldse lõbus. Oma igapäevaseid rutiinseid tegevusi korrates muutume me aina enam robotlikuks ning mehhaaniliseks ning kaotame nii emotsiooni ümberringi toimuva suhtes. Keera aga elule vunki juurde. Mine hommikul teist teed pidi tööle või kooli ning naudi tavapärasest erinevat keskkonda. Tee oma iganädalased ostud poes, kus sa pole harjunud käima. Kes teab, mida uut ja huvitavat sa sealt leida võid. Selleks, et lõbutseda, pole vaja isegi suuri muudatusi teha. Piisab ka sellest, kui heidad täna hoopis teistpidi voodisse magama. Usu, see ajab sind muigama.

3. Ole seltskondlikum
Kui sa plaanid minna trenni või mõnele kursusele, siis kutsu enda sõbrad kaasa. Nii on sul regulaarselt võimalik veeta aega inimestega, kes su tuju heaks teevad. Kanada eksperdid on seisukohal, et inimesed on palju õnnelikumad, kui nad on aktiivsed kogukonna liikmed.  Samuti kinnitavad erinevad uuringud, et trenn koos sõpradega paneb sind naeratama, sest füüsiline aktiivsus parandab sinu enesetunnet.

4. Tee midagi, milles sa kehv oled
Tegelikult ka! Olgu see siis mõne keerulise retsepti järgi koogi küpsetamine, tuulelohe lennutamine või maalimine – nende tegevuste tegemine, milles sa veel osavaks saanud pole, ajab sind naerma ning on ühtaegu ka põnev. Pane end proovile ja esita endale uusi väljakutseid. Sa ei peagi olema kõiges täiuslik, naera ka enda ebaõnnestumiste üle. Lihtsalt uute asjade õppimine on huvitav ning sedasi saad nauditavalt ja kasulikult enda vaba aega veeta. Pea meeles, kui sa milleski ebaõnnestud, siis maailm sellest ei lõppe. Küll aga võid sa avastada, et sul on andeid, millest sul seni aimugi polnud.

5. Leia rahu, armasta ja andesta
Loomulikult ei ole elu väga lõbus, kui sa lased end häirida naabri lärmakast autost, õe ebaviisakast klatšimisharjumusest või viimastel kuudel tekkinud paarist ülekilost. Kui sa aga kasvatad endas heatahtlikkust  ning andestust, siis saad lasta lahti nendest pisiasjadest, mis sind seni tusaseks muutsid. Muuseas, teistele andestamine ning ümbritseva aktsepteerimine algab eeskätt enesearmastusest. Kõigepealt sõlmi rahu iseendaga ning märkad, kuidas ümbritsev sind enam eriti ei häirigi.  See aga on juba pikk samm õnnelikuma elu suunas.

Allikas:  besthealthmag.ca