Hinga pinge endast välja!

5 kommentaari
Hinga pinge endast välja!

Hingamine on iseenesestmõistetav. Me ei pane sageli tähele, kuidas me seda teeme, kuid halvad hingamisharjumused (pealiskaudne hingamine) võivad põhjustada ärevust, masendust, lihaspingeid, peavalu ja väsimusetunnet. Kui õpid kontrollima oma hingamist, harjutad selle aeglustamist ja normaliseerimist, on sul peagi olemas käepärane ja lihtne viis end lõõgastada, saavutada pingevaba olekut nii mõtetes kui ka kehas ning seega õnnestub sul paremni end kontrollida stressirohkes olukorras.

Hingamine on iseenesestmõistetav. Me ei pane sageli tähele, kuidas me seda teeme, kuid halvad hingamisharjumused (pealiskaudne hingamine) võivad põhjustada ärevust, masendust, lihaspingeid, peavalu ja väsimusetunnet. Kui õpid kontrollima oma hingamist, harjutad selle aeglustamist ja normaliseerimist, on sul peagi olemas käepärane ja lihtne viis end lõõgastada, saavutada pingevaba olekut nii mõtetes kui ka kehas ning seega õnnestub sul paremni end kontrollida stressirohkes olukorras.

Et õppida kasutama hingamist lõõgastumisoskusena, tuleks sul kõigepealt teada oma hingamisharjumusi.

1. Sule silmad ja pane oma parem käsi taljejoonele ja vasak keset rindkeret.

2. Hinga harjunud viisil ja püüa mõista oma hingamisstiili. Kui hingates tõuseb rohkem kõht, hingad sa kõhu või diafragma abil, kui kõht liigub

vähem kui rind, hingad sa rindkere abil.

Lõõgastumisseisundi saavutamiseks ongi sul vaja ära õppida diafragmaline hingamine, mille ajal kõht iga sissetõmbega tõuseb (välja punnitab) ja väljahingamisel laskub (selgroo vastu tõmbub). 

 

Hingetõmmete lugemine

Istu või lama mugavas asendis nii, et käed ja jalad ei ole ristatud ning selgroog on sirge.

Hinga sügavalt kõhulihaste abil. Enne väljahingamist tee väike paus.

Välja hingates ütle üks (loe kõiki hingetõmbeid).. kaks, kolm, neli…

Jätka väljahingamise lugemist neljakaupa, tee seda viie kuni kümne minuti jooksul.

Jälgi selle meditatsiooni ajal oma hingamise pidevat aeglustumist, keha lõdvestumist, mõtete rahunemist.

 

 

Allikas: Lõõgastumise ja Stressimaandamise käsiraamat

 

 

Triin Tisler