Negatiivsuse paast

14 kommentaari
Negatiivsuse paast

On teada, et mida tihedamini me mingit käitumismustrit kordame, seda tugevamaks see muutub. Kui oleme aastaid negatiivsusesse mattunud, kinnistub meis otsesõnu negatiivsus. Tuleval nädalal jätad sa selle mustri sinnapaika. Sa eemaldad endast negatiivsuse ja koolitad ennast selle asemel positiivsem olema. Ära mitte ainult loe seda, vaid ela nii järgmise nädala jooksul. Ainuüksi see protsess kirjutab üle sinu aju operatsioonisüsteemi.  

On teada, et mida tihedamini me mingit käitumismustrit kordame, seda tugevamaks see muutub. Kui oleme aastaid negatiivsusesse mattunud, kinnistub meis otsesõnu negatiivsus. Tuleval nädalal jätad sa selle mustri sinnapaika. Sa eemaldad endast negatiivsuse ja koolitad ennast selle asemel positiivsem olema. Ära mitte ainult loe seda, vaid ela nii järgmise nädala jooksul. Ainuüksi see protsess kirjutab üle sinu aju operatsioonisüsteemi.

“Mina hakkasin negatiivsuse paastu tehnikat kasutama 1990. aastal ja märkasin peaaegu kohe oma enesekindluse suurenemist. Kasvas ka minu võime enda probleeme lahendada ja eesmärkideni jõuda,” tuvustab negatiivsuse paastu tehnikat raamatu Change Your Life in Seven Days autor Paul Mc Kenna.

Ja see toimib nii:

Kui sa eeloleva nädala jooksul ennast ükskõik mille pärast halvasti tunned, peata oma tegevus (niipea, kui selle lõpetamine on turvaline) ja jälgi viit lihtsat sammu:

1. Küsi endalt, mille pärast sa end halvasti tunned ja pane tähele, missugune pilt, hääl või sõna sulle pähe tuleb.

Pea meeles, et emotsioonid on nagu signaalid, mis ütlevad, millal sa peaksid oma olemuse mõnele aspektile eriti palju tähelepanu pöörama. Iga tunne sinu kehas on seotud sisemise pildi, hääle või sõnadega, mida endale oma peas ütled.

2. Kuula emotsiooni teadet või selle head kavatsust

Negatiivsed emotsioonid on ainult teatetoojad, selle teate on aga saatnud sinu aju ja keha, ütlemaks, et on aeg millelegi tähelepanu pöörata. “Näiteks tunnen ma muret, peatun ja panen tähele, et see, mis esimesena pähe tuleb, on pilt eelseisvast koosolekust. Mu meel püüab tähelepanu tõmmata asjadele, mis võivad koosolekul halvasti minna, ja üritab kindlaks teha, kas ma olen hästi ette valmistanud,” seletab Mc Kenna.

3. Tegutse vastavalt teatele!

Eelnevalt toodud näite puhul tuleks koostada nimekiri kõikidest asjadest, mida teha, et probleeme ära hoida ja tegutseda, et vähemalt üht neist ära hoidagi.

4.Lülita teatetooja välja

“See on nagu telefonitoru hargile viskamine või suitsualarmi välja lülitamine. Kui ma olen oma meele hoiatuse ära kuulanud, eemaldan ma kogu värvi pildist, muudan selle postmargi suuruseks ja saadan kaugele ära. Kui pilt tagasi tuleb, tähendab see, et on veel midagi, mille suhtes peab tähelepanelik olema, nii et vaata järele, mis see on,” seletab tehnika autor.

5. Programmeeri soovitud tulevik

Lõpuks kujuta ette, et kõik läheb nii, nagu sulle meeldiks. Eelseisva koosoleku näites tuleks luua suure, erksa filmi koosolekut, mis läheb ideaalselt, ja vaadata kogu film ära, kuni saabub õnnelik lõpp.

 

 

Triin Tisler

 

 

Sarnased artiklid