Pühitse oma vaba aega

20 kommentaari
Pühitse oma vaba aega

“Püha” on sõna, mida kasutame harva. “Püha” tähendab sügavamas mõttes vaikset rõõmu ja kohaloleku kogemust. Kui õpime viibima hetkes, hakkab argipäev täituma nende pühade hetkedega, olemise naudinguga.

“Püha” on sõna, mida kasutame harva. “Püha” tähendab sügavamas mõttes vaikset rõõmu ja kohaloleku kogemust. Kui õpime viibima hetkes, hakkab argipäev täituma nende pühade hetkedega, olemise naudinguga.

Lisaks pühadele hetkedele vajame pühapäeva, mis on üldiselt mõeldud pühitsemiseks ja lihtsalt olemiseks. Inimene peab kasutama töötegemiseks vaid kolmandikku ööpäevast. Teine kolmanik peaks olema vaba aeg ja kolmas kolmandik on vajalik magamiseks. Kui oled tööl kaheksa tundi, kasutad tööleminekuks ja töölt tulekuks tunni, kodutöödele pool tundi – seega on tööle pühendatud su elust 10,5 tundi. Magamiseks ning hommikuseks ja õhtuseks toimetamiseks kulub umbes üheksa tundi. Vaba aega jääb umbes 4,5 tundi ehk isegi mitte kolmandikku.

Kuidas sa kasutad neid nelja ja poolt tundi? Pühenda kas või need kohalolekule ja olemisele. Tõsi, sageli saavad televiisor, internet ja laste hobid needki tunnid endale. Kuid ükskõik, mida sa teed, tee seda nii, et oled ka mõtetes kohal, pingevabana ja naudinguga. 

Hommikumeditatsioon

Võta igast päevast üks, ainult sinule endale pühendatud tund. Istu mugavalt tugitooli või põrandale rätsepaistesse ja hoia selga lõdvalt. Pane käed põlvedele. Pööra peopesad taeva poole, sulge silmad ja keskendu rahulikule hingamisele.

Pane parem käsi südame kohale ja palu mõttes: “Too mu ellu rõõmu ja armastust.” Korda seda palvet mitu korda.

Pane parem käsi nabast vasakule ribide alla ja palu mõttes: “Tee nii, et ma oleksin eluga täiesti rahul.” Korda seda palvet mitu korda. Võid öelda näiteks ka nii: “Tee minust õpetaja!”

Pane parem käsi rindkere keskele ja palu mõttes: “Anna mulle turvatunne.”

Pane parem käsi keset laupa, lase pea kergelt alla ja korda mõttes: “Ma annan andeks iseendale ja teistele.” Korda mitu korda.

Pane parem käsi kaelale ja toeta pead veidi tahapoole. Ütle mõttes: “Anna andeks kõik mu vead.”

Pane parem peopesa pealaele ja palu mõttes: “Palun anna mulle vaikus!”

Pane käed tagasi põlvedele. Kuula vaikust.

 

See mediteerimisharjutus tugineb sahaja jooga õpetusele.



Allikas: M. Juusola “Et ema jaksaks”

Triin Tisler