4 imelist põhjust, miks jõhvikaid süüa

4 imelist põhjust, miks jõhvikaid süüa

Jõhvikas on tuntud oma bakterite vastase toime poolest. Jõhvika koostisosad ei lase baketeritel nii kergesti limaskestale kinnituda ning see soodustab nende väljutamist organismist.

Jõhvikas on tuntud oma bakteritevastase toime poolest. Jõhvika koostisosad ei lase baketeritel nii kergesti limaskestale kinnituda ning see soodustab bakterite väljutamist organismist.

Kuid mil moel need punast värvi imepisikesed marjad meile kasulikud on ja miks neid sööma peaks, sellest loe allpool lähemalt!

1. Jõhvikates leidub rikkalikult bensoehapet ning proantotsüanidiini.

Bensoehape ja proantotsüanidiin on ained, mis kaitsevad meie organismi kuseteedeinfektsioonide ning teiste põletikuliste haiguste vastu ja lisaks pakuvad kaitset ka vähkkasvajate (eriti maokasvajate) ja südame-veresoonkonnahaiguste eest.

2. Jõhvikad tugevdavad organismi.

Rahvameditsiinis kasutatakse jõhvikat külmetuse korral, palaviku alandamiseks ja organismi tugevdamiseks. Jõhvikas on tuntud oma bakteritevastase toime poolest. Jõhvika koostisosad ei lase bakteritel nii kergesti limaskestale kinnituda ning see soodustab bakterite väljutamist organismist.

3. Jõhvikas on väga vitamiinirikas.

Jõhvikas sisaldab palju C-vitamiini, B1-, B2- ja B3-vitamiini ja beetakarotiini, millest tehakse A-vitamiini. Mineraalainetest leidub jõhvikas eelkõige kaaliumit, kaltsiumit, magneesiumit ja fosfaati.

4. Jõhvikate söömine kiirendab ainevahetust.

Jõhvikad parandavad seedimist, reguleerivad ainevahetust ning aitavad kaalust alla võtta. Lisaks hoiavad jõhvikad vere kolesteroolitaseme normis ning parandavad vereringet.

Jõhvikaid tasuks talveks kindlasi koju varuda, sest kui värskeid vilju enam poodidest saada ei ole, saad oma keha turgutada külmutatud jõhvikatega! Lisa neid smuutidele, müslidele ja putrudele. 

PS! Kuumtöötlemisel kaotavad jõhvikad oma kasulikud omadused, seega tasub neid tarbida värskelt (mitte koogi ja moosi sees). Ka külmutatud jõhvikates on kõik kasulikud ained säilinud.

Allikas: health.com