Karin: ma olen kogu aeg valesti trenni teinud!

56 kommentaari
Karin: ma olen kogu aeg valesti trenni teinud!

2012. aasta viimast sissekannet tehes on mul sisimas veidike kurb meel. Nimelt seetõttu, et see lõppev aasta, mis on mulle meeldejääv nii mõnestki aspektist, saabki läbi. Meeldejääv on see aasta seetõttu, et esiteks abiellusin, teiseks osutusin Buduaari kaalulangetamise võitjaks ning kolmandaks siis eelmise punktiga kaasnev elumuudatus.

2012. aasta viimast sissekannet tehes on mul sisimas veidike kurb meel. Nimelt seetõttu, et see lõppev aasta, mis on mulle meeldejääv nii mõnestki aspektist, saabki läbi. Meeldejääv on see aasta seetõttu, et esiteks abiellusin, teiseks osutusin Buduaari kaalulangetamise võitjaks ning kolmandaks siis eelmise punktiga kaasnev elumuudatus.

Elumuudatus seisnebki just selles kaalualandamises, mille läbi on minu päevades rohkem sisu, sisimas olen tunduvamalt energilisem, mul on tahtmine erinevatest asjadest osa võtta ning nagu eelmisest blogist lugeda võisite, olen märganud muudatusi enda juures. Ning kui ma nüüd mõtlengi, et mida kõike see aasta on mulle võimaldanud, siis igatahes minu meel läheb küll härdaks. Aga seda ikka heas mõttes, sest ega siis aastanumbri vahetumisega ei saa kohe midagi läbi või ei hakka tagurpidi käima, vaid just jätkub ning annab tahet juba oodata 2013. aasta sügist.

Seekordses blogis keskenduksin harjumisele, mis mul läks enda uue treeningplaani ning toitumiskavaga, mille mulle treener Kristel koostas. Kuid enne veel, loodan, et nii mõnigi on sattunud lugema Kristeli postitust minu senisest teekonnast, kuid kes veel ei ole, siis sellel soovitan tšekata siia

Paar blogi tagasi rääkisin pikalt, et sain endale uue treeneri, mistõttu muutus ka Meritonis  tehtav ning toitumise pool. Lühidalt öeldes – mulle see kõik meeldib, see on äge. Minu toitumine on see muutnud mitmekülgsemaks, kuna oluline on jälgida kaloreid. Treener andis mulle ka väga hea lehekülje, mille abil on hea enda portsjonitel ja nendelt saadavatelt kaloritel silm peal hoida. Ma ei pea süümepiinades olema, et sõin võileiba juustuga või hoopis pastat. Need on täitsa lubatud, kuid normaalsetes kogustes ning õigetel kellaaegadel.

Lisaks sain treeneri käest väga hea mõtte, et toitumise poole pealt tuleb olla loomingulisem, et kõik ei pea mahtuma kindlatesse raamidesse. Näiteks miksida päevased kohustuslikud puu- ja juurvilja portsjonid teiste toitudega ning ongi hõlpsasti kaks ühes – maitsev kaerahelbepuder värskete marjadega. Ühest küljest toitev hommikusöök, samas 1 portsjon soovituslikust päevasest 5-st puuvilja- või juurvilja kogusest ka olemas. Või hoopis lisada erinevaid seemneid värskete salatite või toitude juurde. Samas ma pole kunagi olnud eriline seemnete või pähklite fänn, siis neid ma pole toitude juurde väga ka lisanud. Või kolmanda nipina maitsestada vett erinevate lisanditega. Selleks ei pea alati olema sidrun, vaid sobivad ka pohlad, laim, apelsin, kurk ja mis kõik muud head komponendid veel.

Väga hea nipp on kasutada ajakirjade kokandusnurkades leiduvaid retsepte, kuhu on tihtipeale juurde kirjutatud ka portsjoni kalorsus, mis annab kohe hea ülevaate, kas tasub täpsemalt lugeda, millise hõrgutisega on tegemist või mitte.

Kuid nagu öeldakse, tühi kott püsti seisa ja ei saa hakkama ka ainult toitumisega, vaid tuleb au anda ka spordisaalidele. Uue treeningkavaga harjumine võttis mul veidi aega, sest pidin lähtuma sellest, mis trenni parasjagu teen. Kas on eelnev jõutrenn ning siis hiljem rühmatrenn või hoopis aeroobne trenn jalgratta peal ja siis jõusaalitreening jne. Kuid eks kõiki teeb harjutamine meistriks, siis seega harjusin ka mina uue kavaga. Rühmatrennideks olen jätnud endiselt vesiaeroobikad, mis mulle väga meeldivad. 

Jõusaalis alustan kerge soojendusega, seejärel liigun kava järgi erinevate masinate peal ning treeningu lõpetan korraliku venitusega. Soojendamise ja venitamise osa olid mulle võõrad ja harjumatud, sest julgen öelda, et neid ma pole küll enda elus kunagi teinud. Olen käinud rulluisutamas, suusatamas, jooksmas vmt, kuid alati olen hakanud kohe treeninguga pihta ning siis kui distants on läbitud, siis sellega ongi kõik läbi. Kuid eks sellepärast need soovitud ja oodatud tulemused alati ongi jäänud saavutamata, et kogu treening on juba valedel alustel üles ehitatud. Ja kui puudub tugev vundament, siis ei saagi oodata, et seinad oleksid tugevad. Mistõttu ongi väga oluline, et lisaks mitmekülgsele toitumisele oleksid ka treeningud mitmekülgsed, keskenduksid erinevatele lihastele ja koosneksid õigetest treeningetappidest. 

Kuid eks nii toitumist kui treeninguid saab nõrgestada, kui kuskilt järgi anda. Ja mis saab veel paremini järgiandmise kohaks olla kui jõulud ja aastavahetus – need suurimad „pahad päevad“ kalendris, mis kulmineeruvad tavaliselt üheks suurimaks söömis- ja joomispeoks. Kuid sellest, kui hästi õnnestus minul need tähtsündmused mööda saata, juba järgmises sissekandes.

Kohtumiseni uuel aastal ning soovin Teile meeldejääva uue aasta algust!

 

Kaal:

Kaal alguses 28.08.2012 – 112,2 kg

Kaal 09.12.2012 – 104,4 kg

Kaal täna, 31.12.2012 – 102,4 kg

Tulemus võrreldes 09.12.2012 – -2,0 kg

Tulemus võrreldes algusega – -9,8 kg

www.meritonsport.ee