ÕNN ON õpitav

Kersti Niglas

Buduaar

Monika Kuzmina

Õnnekoolitaja, õnnelikkuse väljakutse tegija ning Star FM-is saate „ÕNNEVALE(M)“ saatejuht Dali Getter Karat ütleb, et õnneuuringute kohaselt on õnn seotud peamiselt tervise, lähedaste, looduse ja sisemise heaoluga. Dali rõhutab, et õnnetunne on meie enda kätes ning see on treenitav! Tunne ise võib olla muutlik, kuid õnn on kogu aeg kõigile kättesaadav.

Vaatasin ära 30 Dalí õnnelikkuse väljakutse videot ja jagan sinuga, hea Buduaari lugeja, viite lemmikharjutust, mida ise aastaid kasutan ja mida julgen 100% ka sulle soovitada.

1. Naerata endale iga kord, kui peeglisse vaatad

Vali välja päev, mil naeratad iseendale iga kord, kui peeglisse vaatad või ennast kusagilt peegeldusest näed. Kui sinu silmad kohtuvad enda silmadega, naerata endale ja ole iseendaga sõbralik.

Kui vaatad end peeglist ja sa ei meeldi endale, küsi, mis sulle ei meeldi – kui see on näiteks su juuksevärv, siis muuda seda. Kõik on harjutamise ja kättevõtmise küsimus. Kõik on sinu enda võimuses.

2. Tee nimekiri asjadest, mida enda juures armastad

Tee nimekiri 30 asjast, mida enda juures armastad. „Sulle võivad meeldida suured asjad, näiteks oled väga kohusetundlik, armastav, väga hea partner oma kaaslasele, usaldusväärne, pigem positiivne inimene, talud hästi rutiini või pinget,” toob Dalí näiteid ja lisab, et nimekirjas võib olla ka väikeseid asju, näiteks sinu juuksed, silmavärv, kehaehitus või sulle meeldib, et tegeled vaimsete asjadega, ja naudid looduses olemist.

Dalí selgitab, et seda nimekirja ei pea kellelegi näitama. See jääb sulle rasketeks hetkedeks. Loe seda – see on sinu valuvaigisti, kui süda valutab.

3. Tee endale õnnelaulude list

Meil kõigil on sellised laulud, mis on meie õnnelaulud ja teevad tuju heaks. Selleks, et end rasketel hetkedel toetada, soovitab Dalí mõelda, millised laulud sulle meeldivad ning teha neist nimekiri. Kui sul on õnnelaulude playlist olemas, pead tegema vaid paar klikki, et need käima panna ja lasta oma tuju parandada.

4. Märka asju, mis läksid hästi

Dalí ise teeb seda harjutust õhtuti enne magamaminekut mõeldes läbi oma päeva ning küsides endalt, mis läks täna hästi.

Ta selgitab, et see harjutus laseb teadlikult märgata positiivset, sest igas päevas on alati midagi toredat ja head. „Kuna positiivsel poolel on oluliselt kõrgem sagedus kui negatiivsel, siis saab enne magamaminekut sellele tähelepanu pöörates oma

sagedust tõsta. Kui jään magama kõrgemas sageduses, magan oluliselt paremini ja ärkan ka kõrgemas sageduses,” põhjendab ta harjumust ja soovitab seda teistelgi proovida.

5. Täna inimesi

Tihtipeale unustame öelda aitäh ja jätame tänulikkuse enda teada. Dalí soovitab teha inimestele komplimente ja neid tänada. Aitäh võib öelda kellelegi selle eest, et ta ilusasti naeratas, aitäh võib öelda meeldivale teenindajale, aga ka enda lähedastele selle eest, et nad olemas on.