Kuidas ohjeldada viha?

Kuidas ohjeldada viha?

Viha on kerge tulema ja hiljem palju mõttetuid probleeme põhjustama. Igaüks meist saab oma viha kontrollida, tavaliselt on küsimus selles, et vihasena ei näe me selleks vajadust. Soovitavad ju psühholoogidki, et ära hoia viha enda sees.  

Viha on kerge tulema ja hiljem palju mõttetuid probleeme põhjustama. Igaüks meist saab oma viha kontrollida, tavaliselt on küsimus selles, et vihasena ei näe me selleks vajadust. Soovitavad ju psühholoogidki, et ära hoia viha enda sees.  

Miks viha on paha?

– Viha takistab meid olemast õnnelik.
– Viha on laastav suhetele.
– Viha toob endaga kaasa taandarengu sotsiaalelus.
– Viha tekitab nurjaläinud ärisuhteid.
– Viha põhjustab stressi.
– Vihasena teeme vigu, sest siis ei ole me võimelised informatsiooni adekvaatselt läbi töötlema.

Et vihaga toime tulla, tuleb kõigepealt endaga toime tulla. Kui ravid oma viha terveks, oskad elust palju rohkem rõõmu tunda. 

1) Küsi endalt üks küsimus: Kas minu praegune vihaobjekt on oluline ka kümne aasta pärast? Kui nüüd natuke järele mõtlete, saate ehk aru, et polegi mõtet vihastuda.

2) Küsi endalt, mis on su viha kõige hullem tagajärg. Siis mõtle sellele, kas antud situatsioon on ikka seda väärt. Kui järjekorras trügib sinust keegi ette, siis pole mõtet selle väikese asja pärast närvi minna ja enesevalitsust kaotada.

3) Kujuta ette, et teed ise sama asja. Tunnista endale, et trügid isegi mõnikord järjekorras ette. Kas sa sellises olukorras enda peale ka vihastad? Vaevalt.Ennast teise olukorda asetamine aitab mõnikord teise käitumisest väga hästi aru saada.

4) Kas keegi tegi sulle meelega halba? Mõtle olukord läbi, ning saad aru, et tihti on palju asju kogemata ning ilma igasuguse tagamõtteta.

5) Enne vihapurset proovi lugeda kümneni. See ei pruugi muidugi sinus olevat viha leevendada, kuid võtab kindlasti vihapurskel natuke hoogu maha ning jätab sinust seega parema mulje inimestele.

6) Visualiseeri mõnd rahustavat tegevust. Sule silmad ning kujuta ette, et oled stressivabas oaasis ning miski ei sega sind.

7) Ela oma viha välja läbi spordi. Peksa poksikotti või kui sa arvad et sport pole sinu jaoks õige tegevus, rebi kasvõi vanu ajalehti katki. Tee midagi füüsiliselt leevendavat.

Buduaari arhiiv