12 HEAD mõtet, kuidas oma emotsioone positiivsena hoida

FOTO

Holistilise Teraapia Instituudi lõpetanud terapeut, harfimängija, muusikalooja ja sisemist tasakaalu suurendavate praktikate õpetaja Kreet Rosin-Pindmaa kirjutab oma peagi ilmuvas raamatus „Elamise loomulik kergus: häirivate emotsioonide mõju vähendamine ning sisemise rahu ja elurõõmu suurendamine koputusteraapia ja hiina meditsiini abil“, kuidas oma emotsioone hoida positiivsena. Ta ütleb, et alateadvust võib kujutleda kui aeda ning uskumusi kui aias kasvavaid taimi. Siin on 12 mõtet, kuidas see aed ilusana hoida!

  • Kui meil on mingi idee, mõte, inspiratsioon või taipamine, võtab see meie meeles kuju võimalikkuste valdkonnas, mis mõjutab kõike. Kui me usume millegi olevat tõese, siis sageli saabki see reaalsuseks.
  • Kui peaksid taipama, et sinu sisekõne ei panusta oma negatiivsuse tõttu sinu arengule ega sisemise rahu kogemisele, siis tea, et õnneks on võimalik oma sisekõne muuta. Selleks on erinevaid tehnikaid – üheks neist on koputusteraapia.
  • Viha üheks positiivseks aspektiks on asjaolu, et see juhib meie tähelepanu tasakaalutustele meie kehas ja isiklikus reaalsuses.
  • Iga meie probleemi allikas on mingil moel seotud meie alateadvusega. Vallandavaks teguriks on miski meie praegustes tingimustes, mis on seotud minevikumälestusega. Ning sümptom on reaktsioon stressile.
  • Kui soovid olla terve igas mõttes, hoolitse selle eest, et energia sinu energiasüsteemis saab voolata tõrgeteta. Nii lihtne ongi.
  • Süütunnet kogedes või kedagi teist süüdistades tasub endale meenutada, et iga inimene annab endast alati parima, vastavalt oma teadlikkusele, kogemuste pagasile ning hingehaavadele.
  • Süütunde puhul eksisteerib kaks varianti: sa kas süüdistad iseennast või kedagi teist. Hiinlastel on selle kohta üks ääretult tabav vanasõna: „Sellel, kes süüdistab teisi, on oma teekonnal veel pikk maa minna. See, kes süüdistab ennast, on juba poolel teel. See, kes ei süüdista mitte kedagi, on kohale jõudnud.“
  • Ebatervislik häbi tekib siis, kui meid on hukka mõistetud – teiste või enda poolt – lähtuvalt ebaõiglastest või mittekohastest käitumisstandarditest.
  • Mina kasutan oma teraapiaruumis leebeid tehnikaid, vabastamaks kunagiste traumeerivate olukordade mõju võimalikult valutul moel. Alati küll pisaratest ei pääse, kuid pisarates ei olegi ju midagi halba.
  • Tasub igapäevaselt pöörata teadlikult tähelepanu sellele, mida sa oma emotsioonidega lood.
  • Kipume ära unustama, et igal asjal on ka positiivne külg.
  • Kui sa hetkel veel ei väljenda oma tõelist olemust ja potentsiaali, siis on üsna kindel, et tulemas on muutus. Sul ei ole võimalik end selle eest lõputult peita.