Reklaam sulgub sekundi pärast

LIINA OSTUMAA: assistendi edu võtmed pole ainult programmid, vaid suhtumine

Liina Ostumaa
Liina Ostumaa — FOTO: Anna Volmer

Virtuaalsete assistentide mentor Liina Ostumaa kirjutab raamatus "Ma ei tea, aga ma uurin välja", virtuaalse assistendi ettevõtte edu võtmed ei ole ainult programmid, töövahendid või sinu eelnev töökogemus. Suuremat rolli mängivad siin sinu enda minapilt, eneseusk ja see, kuidas sa oma klientidesse ja erinevatesse situatsioonidesse suhtud.

Suhtumine on üks olulisemaid aspekte kõige juures, mida ette võtad

„Suhtumine peegeldub sinust välja ka siis, kui sa ise seda ei näe. Sellest sõltub, kas tõmbad oma ellu häid kogemusi ja suhteid või neid, mida võib positiivselt mõeldes kirjeldada lihtsalt kui õpetlikke. Pastor, kirjanik ja koolitaja Charles R. Swindoll on öelnud, et elus sõltub vaid 10 protsenti sellest, mis sinuga juhtub, aga 90 protsenti sellest, kuidas sa sellele reageerid“, toob Liina enda raamatus välja.

Enamus sinu tulevikust on aga kindlalt kinni sinu mõtteviisis. Niisiis, kas sa usud, et sinust saab edukas virtuaalne assistent? Kui sa endas kahtled, siis kasuta 30 päeva järjest autosugestiooni, st igal hommikul ärgates, näiteks siis, kui lähed hambaid pesema, ütle endale kõva häälega peegli ees välja (ja vaata samal ajal endale silma): "Ma olen edukas virtuaalne assistent". Võid seda lauset muidugi enda jaoks ka kohandada, aga peamine, et sa seda ütled. Iga päev! Ja päriselt häälega ütle välja. Kui vaja, siis tee seda isegi kauem kui 30 päeva. Nii kaua, kui sa seda 100% usud!

„Sinu suhtumine, mis väljendub ka sinu füüsilises olekus, kumab sinust läbi igal sinu sammul. Sellest saab sinu hoiak. See paistab välja sellest, kuidas sa räägid, kuidas sa välja näed ja riietud, kuidas sa teisi kohtled, kuidas kirjutad...“ selgitab ta. Isegi kui teed kaugtööd. Assistent on nii iseenda kui ka assisteeritava visiitkaart, sest sageli on selles töös palju kokkupuuteid igasuguse kliendisuhtlusega st kindlasti kohtud ka rahulolematute klientidega (olgu need siis sinu enda kliendid või klientide kliendid). Kui sinu suhtumine on sõbralik ja toetav igas olukorras, siis muudad ka keerulised olukorrad kergesti talutavaks ning see toob sulle kuhjaga head tagasi. Kas just nendelt inimestelt, on iseküsimus, kuid üldises mastaabis vastab tõele, et mida külvad, seda lõikad.

Viis soovitusliku küsimust ja nõuannet virtuaalse assistendina alustamiseks

Liina Ostumaa toob välja küsimused ja soovitused, mis aitavad sind suunata virtuaalse assistendina alustamiseks õigele teele:

  • Kas näed ennast virtuaalse assistendina? Kirjelda oma hoiakut enda kui virtuaalse assistendi suhtes?
  • Milline on sinu hoiak selle ameti suhtes? Mida sinu meelest teised sellest ametist arvavad? Miks sul selline arvamus on?
  • Kui sul on mõned negatiivsed uskumused või arvamused seoses virtuaalse assisteerimisega või oled kuulnud teistel neid olevat, siis kirjuta need praegu siia positiivses vormis ümber.
  • Kirjuta, milline oled sina eduka virtuaalse assistendina.
  • Nüüd hakka käituma nagu see inimene, keda sa just kirjeldasid.