NIPINURK: 7 abinõu, kuidas negatiivsus oma elust välja visata

1 kommentaar
NIPINURK: 7 abinõu, kuidas negatiivsus oma elust välja visata
Pilt: Shutterstock

Sharon Lechteri raamatus „Mõtlemist muutes rikkaks. Naistele“ õpetab autor naisi kasutama oma väge, et luua endale edukas ja tähendusrikas elu.

Lechter on rahvusvaheline rahanduse ja ettevõtluse ekspert ning hinnatud filantroop, rahvusvaheline kõneleja, ema ja vanaema.

Pühendunud filantroobina annab Sharon maailmale tagasi nii vabatahtlikutöö kui ka annetuste kaudu.
Ühe olulise teemana puudutab Sharon raamatus negatiivseid mõtteid ja nendest vabanemise olulisust.

Ajakirjas Psyhological Science avaldatud uuringus kirjutati lihtsast negatiivsetest mõtetest vabanemise tehnikast:
–       kirjuta oma negatiivsed mõtted paberile ja viska paber ära.

Uuringus, mida rahastasid Ameerika Rahvuslik Teadusfond ja Hispaania innovatsiooni- ja teadusministeerium, paluti inimestel kirjutada üles mingi enda kohta käiv mõte (nt millisena sa tajud oma keha) ning seejärel uuriti kirjutatud mõtete kestvat mõju. Tulemused olid väga silmiavavad. Osalejad, kes viskasid või kustutasid oma üleskirjutatud mõtted ära, said neist üle ega olnud neist enam mõjutatud. Neid aga, kes ei visanud oma mõtteid minema, vaid hoidsid alles, mõjutasid need negatiivsed mõtted endiselt. Teadlased järeldasid, et kirjutatud mõtetest füüsiliselt vabanemine iseenesest tundub võimaldavat ajul liikuda teiste asjade juurde.

Mõned järgmised harjumused võivad aidata mõista, kas kaldud negatiivselt mõtlema:

Üledramatiseerimine – nimetatakse ka hävituslikuks mõtlemiseks.

Sa ei leia hommikul parkimiskohta ning otsustad, et ka kogu ülejäänud päev on nässus.

Perfektsionism

Lõpetad tööl projekti, see võetakse hästi vastu, aga taipad, et unustasid kolleegidele ühest osast rääkida. Selle asemel, et olla õnnelik, et esitletu võeti hästi vastu, noomid ennast selle ühe osa eest, mis jäi rääkimata. Võimendad negatiivset, mitte positiivset.

Isiklikult võtmine

Kui juhtub midagi halba, leiad automaatselt viisi, kuidas ennast süüdistada.

Hinnangute andmine

Kipud asju nägema mustvalgena, vaid õige või valena. Sildistad asju kiiresti ega ole avatud teistele võimalustele.

Kuidas neid mõtteid positiivseks muuta?

Nüüd, kus sa suudad oma negatiivseid mõtteid paremini tuvastada, keskendugem sellele, kuidas neid positiivseks muuta. Nagu kõik teisedki harjutused, nõuab ka see aega ja harjutamist, kuid Sharoni hinnangul annab elu lõpuni positiivseid tulemusi. Vaata üle järgmised seitse punki, kuidas elus positiivset energiat suurendada.

1.     Tee vähemalt kolm korda nädalas trenni või suurenda praegust trennikoormust.

2.     Söö tervislikult, et anda kehale ja ajule korralikult toitaineid.

3.     Võta iga päev aega, et mõtiskleda, millised negatiivsed mõtted on sel päeval peast läbi käinud. Mõtle, kuidas saaks need positiivseks muuta. Näiteks selle asemel, et öelda: ”See on liiga raske”, ütle endale: ”No proovin!”

4.     Lisa elule huumorit. Uuringud tõestavad, et huumor aitab stressi vähendada ning annab elule optimismi juurde.

5.     Kujunda endale positiivne keskkond. Lisa valgus, ilusat kunsti ja positiivseid sõnumeid nii oma kontori- kui ka kodukeskkonda.

6.     Veeda aega positiivsete inimestega. Vähenda aega, mida pead veetma negatiivsete inimestega.

7.     Räägi endaga positiivselt.

Sarnased artiklid