NIPINURK: HINGAMISHARJUTUS, mille abil vabaned ärevusest

NIPINURK: HINGAMISHARJUTUS, mille abil vabaned ärevusest
pilt: erakogu

Praegustel ärevatel aegadel vajab igaüks oskust end rahustada. Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm jagab oma raamatus “Hinga ja ela!” hingamisharjutust, mis võtab mured turjalt ning sobib väga hästi pärast pikka tööpäeva või -nädalat, et lõõgastuda ja ennast rahustada.

Selle harjutuse õrn rütmiliselt veerev liikumine aitab vaigistada keha ja ajulaineid. ”Tugevaid tundeid – kui need üle pea kipuvad kasvama – saab vaigistada, tõmmates põlvest kõverdatud jalad kõhule ja kätega jalgade ümbert kinni võttes,” soovitab Monika Palm.

Harjutus

Tee seda 5–10 minutit

Heida selili pikali asendisse.

Kõverda põlved, too jalad vastu keha ja võta kätega jalgade ümbert kinni.

Lõdvesta jalalabad ja pahkluud. Lõdvesta õlad ja lase neil vastu põrandat vajuda. Lase selg lõdvaks ja tõmba lõug allapoole, et kukalt venitada. Lase silmadel kinni vajuda.

Vii tähelepanu nüüd hingamisele, samal ajal jalgu vastu keha hoides. Märka hingamise loomulikku tõusu ja langust – sissehingamisel energia kergelt tõuseb ja väljahingamisel energia langeb.

Kui sa sisse hingad, lase roietel ja kõhul vastu reisi tõusta ning väljahingamisel taas vajuda. Jää natukeseks ajaks sellesse asendisse.

Veereta keha kergelt paremale ja vasakule – nii, et põrand masseeriks selga. Liigu lõdvestunult, pehmelt ja rütmiliselt.

Nüüd hakka kiikumist ja hingamist kooskõlla viima. Sisse hingates kiiguta end paremale ja välja hingates rulli taas selili. Hinga taas aeglaselt sisse ja kiiguta keha samal ajal vasakule ning välja hingates rulli jälle selili.

Rulli end sel moel 5–10 minutit, kuni tunned, et su keha ja meelt valdab vaikne rahu. Ära kiirusta, vaid liigu aeglaselt ja sujuvalt.

Sarnased artiklid