Reklaam sulgub sekundi pärast

NIPINURK: KUIDAS lõpetada hädaldamine?

Monika Kuzmina

pilt: erakogu

Terapeut, harfimängija, qigong'i (hiina tervisevõimlemise) treener Kreet Rosin-Pindmaa on mitme raamatu autor ja vaimsete praktikate õpetaja, kes aitab tõhusate teraapiameetodite abil inimestel toime tulla elu erinevate õppetundidega.

Tema raamat “Mina olen väärtuslik” on teejuht, et väärtustada iseennast ja suurendada armastuse ja külluse vastuvõtuvõimet. Terapeut peatub raamatus ka hädaldamise teemal ning jagab soovitusi, kuidas lõpetada hädaldamine. Mil iganes märkad endas soovi öelda millegi või kellegi kohta midagi negatiivset, peatu ja esita endale kolm küsimust: Kas rääkimine parandab olukorda?  Kui vastus on jaatav, siis väljenda end positiivselt või lahendustele orienteeritud moel. Kui aga tegu on nt ilmastikuolude, interneti kiiruse, kellegi käitumise või kellegi arvamuse kommenteerimise või laitmisega, siis hoia suu kinni ning vabasta eneses üles kerkinud ebameeldiv tunne näiteks sügavalt sisse- ja väljahingamise abil. Kas teine inimene peab olema sellest teadlik?  Kui räägid sind vaevavast teemast inimesele, kes ei saa olukorra muutmiseks mitte midagi ette võtta, siis pigem hoia suu kinni – sellega teed teene nii endale kui teisele. Teades, et sinu sõnad mõjutavad teise inimese ajukeemiat, hoolitse selle eest, et räägid vaid teisi mitte kahjustavaid sõnu. Kui miski sind vaevab ja sa ei oska sellega seonduvast kehvast tundest vabaneda, siis pöördu terapeudi poole. Kas selle asemel saaksid öelda midagi positiivset?  Enamikul juhtudel on vastus sellele küsimusele jaatav. Sealjuures võib sind aidata suhtumine on mõtetesse ja uskumustesse huvitavatesse vaatenurkadesse. Püüa igas olukorras leida midagi positiivset ja tänuväärset. Ja see ei ole üldsegi lootusetu üritus – iga olukord on millekski hea, vähemalt vaimse enesearengu mõttes. Ja kui midagi muud pähe ei tule, siis võid öelda nii: „Tänan! Mis veel on võimalik? Kuidas saab veel paremaks minna üha kasvava teadlikkusega?“