NIPINURK: Miks ja kuidas tegeleda jooga ja mediteerimisega?

NIPINURK: Miks ja kuidas tegeleda jooga ja mediteerimisega?
Terje Atonen

Enesearengu teejuht Tiit Trofimov selgitab oma raamatus “Lõpp on algus. Julgus elada iseendana”, miks tasuks enda vaimse ja füüsilise tasakaalu hoidmiseks tegelema jooga ja mediteerimisega.

Jooga on keha ja meele tasakaal

· Jooga sobib väga hästi ka meestele! Meeste hulgas on väga levinud kaks väärarusaama: esiteks, jooga on mingi naiste värk, ja teiseks, kui sa ei paindu, pole mõtet üldse tundi minnagi. Tegelikult on jooga kõigi inimeste värk ja kui sa ei paindu, siis sa just peadki tundi tulema.

· Asendite hoidmise ja meditatsiooni koosmõjul on tulemus kordades parem kui lihtsalt joogaharjutusi tehes.

· Hoia jooga ja kardiotrenni lahus, et saavutada seda tulemust, milleks jooga mõeldud on.

· Endale sobiva joogastiili leidmiseks käi erinevates tundides, et aru saada, mis sulle sobib ja sind kõige paremini kõnetab.

· Kui su keha ei paindu, siis napib sul paindlikkust ka erinevates elusituatsioonides, aga kui sa oled paindlik kehaliselt, siis oled paindlik ka elus.

Mediteerimine aitab vaadata oma alateadvusesse

· Mediteerimise tulemusena muutub ajulainete sagedus madalamaks, meie keha ja meel rahunevad. Mediteerimine õpetab meid ka rahulikult paigal olema.

· Pikemaajalisel mediteerimisel on ka pikem mõju, ehk me ei rahune ainult meditatsiooni ajal, vaid oleme püsivalt vähem ärevad, võtame otsuseid rahulikumalt vastu, märkame rohkem positiivset jne.

· Mediteerimise ajal ei pea mõtteid peast eemale peletama. Mõtteid tuleb eemalt vaadelda, nendega ei tohi lihtsalt kaasa minna.

· Kui sa suudad hetkeks rahuneda, vaadata oma mõtteid, jälgida hingamist ja seda, mis su kehas toimub, siis see ongi see rahu, mida sa edaspidi palju rohkem tundma hakkad. See on iseendaga kontaktis olemine.

· Kui sa võtad aja iseendale, vaatled ja tunnetad oma sisemuses toimuvat, tulevad õiged vastused alateadvusest ise üles.

Sarnased artiklid