Reklaam sulgub sekundi pärast

NIPINURK: MILJONÄR Ivo Remmelg jagas väärtuslikku õpetust

Monika Kuzmina

pilt: erakogu

Miks mõned firmad saavad edukaks ja teised mitte?

25aastase juhtimiskogemusega ingelinvestor Ivo Remmelg avaldab oma raamatus “Kes on tõeline juht?” saladused, mille abil ta on suutnud teenida Äripäeva Rikaste TOPi andmete kohaselt 12,8 miljoni euro suuruse varanduse. „Pole mõtet palgata nutikaid inimesi ja öelda, mida nad tegema peavad,“ ütles Apple’i looja Steve Jobs. „Meie palkame nutikaid inimesi, et nad ütleksid meile, mida teha.“ Tehnoloogiageeniuse jutus on kahtlemata iva sees, kuid hea juht peab siiski ka nupukamatele töötajatele vahel tagasisidet andma. Positiivne (aga ka negatiivne) tagasiside on ettevõtte üks olulisemaid väärtusi, mida ei osata tihti ära kasutada. Tagasisidet ei saa anda inimestele kord aastas, jõulupeo kõnes või ettevõtte suvepäevadel. Millise olümpiavõitja treener vaid korra aastas suu lahti teeb? Treener annab tagasisidet iga päev, et sportlase sooritus maailma parimaks aidata. Tagasiside andmisel ja saamisel on mõistlik silmas pidada paari olulist põhimõtet: 1.     Tagasiside saaja ei tohi tunnetada, et tema palk sõltub saadud hinnangutest, sest inimese fookus võib sellisel juhul teistele meeldimisele nihkuda. 2.     Tagasisidet saavad anda ainult igapäevaselt seotud osapooled, näiteks tiimijuht ja -liige, mitte aga personaliosakonna töötaja. 3.     Tagasiside peab olema vastastikune. Tagasisidet antakse ainult tegudele, mitte inimestele. 4.     Tagasisidet tuleb õpetada, kohe töötaja värbamisest alates. Tagasiside andmist ja vastuvõtmist on võimalik ainult õppida, meie geenides neid oskusi ei ole. Inimene tunneb end ebamugavalt, kui peab teisele silma vaatama ja tema tegusid arvustama. Tagasiside saajal on positiivseid hinnanguid üldjuhul hea kuulda, negatiivseid aga oluliselt keerulisem. On siiski üks nipp, kuidas negatiivset tagasisidet inimeseni viia. Seda nimetatakse hamburgerimeetodiks: pooleks lõigatud kukkel on positiivne sõnum, salatileht teavitus kohe saabuva kriitika kohta, juust õpetab halvale sõnumile reageerimist ja pihv on negatiivne kriitika ise. Hamburgerimeetodil antav tagasiside liigub mööda burgerikihte ülevalt alla. Esimene kuklipool on positiivne teade. Salatileht ja juust ütlevad, et kohe järgnev ei ole rünnak. Pihv on kriitika ja teine kukli pool taas positiivne sõnum.