NIPPE, kuidas looduslikult nahka hooldada

Loodusterapeut Mai-Liis Kivistik
Mai-Liis Kivistik — FOTO: Triin Maasik

Loodusterapeut Mai-Liis Kivistik usub, et tervis on elu alus, sest hea terviseta ei saa elu täielikult nautida. „Mina tegelen ennetustööga ja proovin inimestele selgitada, miks looduslik nahahooldus ja näojooga on olulisemad, kui kiired hetkelised tulemused ning mida keemia meie organismiga teeb, kui imendub otse vereringesse,“ selgitab ta oma missiooni ja lisab, et ta esindab aeglaseid, kuid pikaajalisi tulemusi, sest me elame vananevas ühiskonnas ning igaüks meist tahab kõrge eani hea välja näha ja võimalikult terve olla.

Looduslik nahahooldus aitab tuua looduse endale lähemale

Et tervislik nahahooldus inimestele lähemale tuua, lõigi Mai-Liis MaiWistiku, mis on elustiilibränd, näojooga ja taimeteraapia sümbioos, kus põimuvad omavahel Eesti väetaimed, tervislik toitumine ja kehasõbralik liikumine. Mai-Liis täpsustab, et tema eesmärgiks on tuua inimesed tagasi looduse juurde.

Looduses viibimine vähemalt ka kord nädalas on igale inimesele hädavajalik. Uuringutega on tõestatud, et loodus ja ka looduspiltide vaatamine leevendab stressi.
„Tuues ravimtaimed oma igapäevasesse nahahooldusesse, mis imenduvad kohe otse läbi naha umbes 70% ulatuses, saame looduse tuua iseendani ka loodusesse minemata,“ ütleb ta ja loetleb, et taimedel on rohkelt häid omadusi nagu näiteks põletikuvastane, rahustav, noorendav, rasu vähendav, nahka kaitsev.

Mai-Liis on veendunud, et see, kus sa sünnid, määrab ära ka selle, mida süüa või nahahoolduses kasutada. Eesti oma umbrohi on parim energiataseme toetaja. Ta rõhutab, et ei ole vaja haarata välismaa supertoitude või -toodete järgi, sest kodumaal on kõik vajalik tegelikult olemas. Inimene lihtsalt on selle ära unustanud, sest välismaa toodangule tehakse rohkem reklaami. MaiWistiku eesmärk on taimemaagia taas igapäeva ellu tuua või vähemalt uudishimu sütitada.

Nõuandeid nahahoolduseks

Mai-Liis selgitab, et meie nahk koosneb mitmest kihist, uued rakud tekivad alumistes kihtides ning liiguvad sealt ülemiste kihtide suunas, kõige peale jõudes eemalduvad kehalt. Ühe kuu jooksul teeb nahk läbi täieliku uuenemise. Just sellepärast on oluline oma keha koorida vähemalt 1 kord kuus, kuid veel parem on seda teha nädalas korra.

Naha niisutamine on oluline igal aastaajal, sest nii säilib naha elastsus ja meil on vähem kortse. Meie põhjamaisele nahale on suurepärased kõik õlid ja vahad, mis toetavad niiskuse rakus hoidmist ning on nahale heaks abiliseks kaitsekihi tekitajana. Eriti talvel, kui kasutame veebaasil niisutajat, võime külma ilmaga endale liiga teha, sest sise- ja välistemperatuuride vahe on liiga suur ning see mõjutab otseselt nahka.

Ta soovitab igapäevaselt praktiseerida ka näojoogat. See aitab tõestatult vananemise vastu, parandab naha struktuuri, naha kvaliteeti ja hoiab ära lõtvumise. Piisab vaid 10 minutist päevas.

Lisaks nahahooldusele soovitab ta tuua  enda päevakavasse tassike taimeteed. Nii märkad, kuidas stressitase langeb. Eriti mõnus on teha sellest õhtu- või hommikurituaal raamatulugemise kõrvale. Sinu päris oma aeg.

Iga päev tasub aga liikuda vähemalt tund värskes õhus. Sinu liigesed on sulle selle eest tänulikud!

Hea tervise jaoks toob Mai-Liis välja veel viis punkti, mida on lihtne kasutusele võtta:

  1. See, mis emotsiooniga lähed õhtul magama, annab tõuke uuele päevale. Ta soovitab alati panna elektroonika ära 1-1,5 tundi enne magamaminekut. Sisustada see aeg lugemise või meditatsiooniga või hoopis jalutuskäiguga.
  2. Hommikut võiks alustada klaasi või 0,5 liitri toasooja veega, mille sees on mõni ravimtaim, näiteks meliss, piparmünt, pune, kummel. Sinna juurde võib teha 2-3 näojooga harjutust.
  3. Söö vitamiinide- ja mineraaliderohke hommikusöök. Rohesmuuti on selleks suurepärane, sest sisaldab rohkelt juurvilju ning ei viska su veresuhkrut kohe üles. Lisaks ei kulu rohkelt energiat seedimisele ja saad kiirelt päevatoimetustega tegelema asuda. Samuti sobib siia mõni hea puder, millele on lisatud umbrohupulbrit ehk rohejahu ja erinevaid kodumaiseid marju.
  4. Arvutiga töö puhul kasuta sadultooli või mõnd teist sarnast toodet, et aktiveeriksid oma kerelihased terve päeva jooksul, mitte ei vajuks mugavasti kössi.
  5. Tee trenni, sest see alandab stressi, tõstab tuju ja toniseerib keha. Kõike seda on meil igapäevaseks toimimiseks hädasti vaja.

Viis raamatusoovitust taimede ja tervise kohta:

  • „Koosmõju efekt“ – Greg Wells
  • „Elu eliksiiri piibel“ – Earl Mindell
  • „Täiuslik tervis“ – Deepak Chopra
  • „Mida taim teab?“ – Daniel Chamovitz
  • „Heaolu saladused“ – Inna Segal