Reklaam sulgub sekundi pärast

Personalileidja juht Laura Kassin: kõik, mida ettevõtjana teed, peab looma väärtust 

FOTO
Foto: Helina Sildvee

Personalileidja.ee juht ja Starfish Academy Siseringi liige Laura Kassin usub, et koostöö teiste ettevõtjatega on väga oluline. „Tähtis on näha iga inimest väärtuslikuna, sest kunagi ei tea, millal kellegi teadmisi, oskusi või kontakte vaja võib minna. Tihti alahinnatakse ka seda, kuidas saaks ise teisi aidata. Meil kõigil on unikaalsed anded ja kui neid rakendada, kõik võidavad,“ arvab ta, et just koostöö on edu saladus. Ta lisab, et kõik, mida sa teed, eriti ettevõtjana, peab looma väärtust, sest sõna levib kaugele ja kiiresti.
 
Teekond värbamiseni
 
Kassin räägib, et on värbamisega kokku puutunud tööalaselt pikalt, ent mitte täiskohaga. Ta töötas 2014. aastal H&M-is teenindajana ning sai tööle tugikontori assistendiks. Suur osa tema tööülesannetest oli koostöös personaliosakonnaga. Edasi jõudis ta tööle Skyproffi, kus on töötanud 4,5 aastat juhiabina, kus üks tähtis ülesanne ongi värbamine.
 
Vaikselt hakkas tekkima mõte ajada enda asja ning teha enda ettevõte. Alguses harjutas ta kätt käsitööehete müümisel, kuid eelmisel aastal sai ta aru, et just värbamine on see, kus ta saaks luua rohkem väärtust.
 
Kassin naerab, et poleks muidugi lapsepõlves iial arvanud, et temast saab värbaja. Ta selgitab, et ta ei olnud lapsepõlves väga sotsiaalne, kuid just tööelu jooksul on temas arenenud avatus, enesekindlus ja suhtlemisoskused.
 
Värbamise juures meeldib talle, et saab inimesi omavahel kokku viia ja teha seeläbi nende elu paremaks. „Saan aidata ettevõtetel kasvada ja leida uusi talente. Samas aitan ka tööotsijatel leida omale tiim, kus nad saavad panustada ja areneda,“ kirjeldab ta, mis talle tema töö juures meeldib.
 
Ettevõtlusega on hea alustada väikeste sammudega
 
Ettevõtluspisiku eest tänab Kassin kahte inimest. Oma kasuisa, kellel oli edukas karjäär, aga kes otsustas kannapöörde teha ja ettevõtjaks hakata. „Tema pealt nägin, et ta on ettevõtjana õnnelikum ja edukam,“ räägib ta. Teine inimene on tema praegune tööandja Mihkel Nurm, kes oma eeskuju, nõu ja hea suhtumisega näitas inspireerivat eeskuju.
 
Kassin tõdeb, et alguses ei olnud ta ettevõtjana endas nii kindel. Hea oli alustada vaikselt töö kõrvalt, et saada juurde teadmisi, kogemusi ja kontakte. Ta tunnistab, et muidugi on olnud ka raske, aga see on 100% seda väärt. „Kui inimesel on olemas teadmine, et ta tahab midagi enamat, on absoluutselt kõik võimalik,“ on ta kindel.
 
Eks hirme on alati, tähtis on neid õigesti juhtida. Ta ise arvab, et parim vahend hirmude vastu on väikeste sammudega järjepidevalt edasi liikuda – lihtsalt proovida ja katsetada.
 
Ettevõtjana on rohkem vabadust, aga sellega kaasneb ka vastutus. Ettevõtjana ei ütle keegi, mis kellast ja kus peab töötama, aga peab suutma ise oma aega planeerida, et kõik vajalik saaks tehtud.
 
Värbamisele on oluline pühendada aega, et mitte silmitsi seista valesti valitud inimeste tagajärgedega
 
Kassin tõdeb, et tihti arvatakse, et värbamise mõte on leida inimesi, kes tiimi sobivad. See ongi lõppeesmärk, aga tegelikult ei ole protsessi mõte leida põhjuseid, miks öelda jah, vaid põhjuseid, miks öelda ei. Ning palkama peaks inimese, kelle kohta ei leia ühtegi põhjust, miks talle öelda ei.
 
Värbamisele tasub kindlasti aega pühendada. Kassin paneb südamele, et värbamisele panustatud aeg ja raha on vaid murdosa sellest, mida ettevõtja kulutab, kui palkab vale inimese.
 
Ta toob ka välja ühe levinud vea, mida tehakse – küsitakse, mida on kandideerija teinud ja mida oskab teha. Tegelikult peaks keskenduma tulemustele. Kassin toob näite pagarist – pagar võib segada kokku kausside viisi tainast ja küpsetada ahjutäite kaupa pirukaid, aga kui need süüa ei kõlba, on tulemus ikkagi 0. Kui kandideerija on loonud tulemusi, oskab ta järelikult ka tööks vajalikke tegevusi.
 
Värbamise ABC
 
•        Mõtle läbi, mida ja keda oma tiimi vajad
•        Pane kirja ülesanded, mida inimene hakkab täitma (tulemused, mida hakkab looma)
•        Otsusta, millised oskused peavad inimesel juba olemas olema ja mida saab õpetada
•        Igasugune värbamine saab alguse meeskonna seest – hoia ja kuula oma töötajaid ning rakenda nende tugevusi maksimaalselt. Kui neist jääb vajaka, vaata väljapoole
•        Mida vastutusrikkam on roll, seda rohkem võiks värbamisel olla erinevaid etappe
•        Mida raskem kadalipp on, seda sobivama kandidaadi leiad!
 
Kandideerijale soovitab ta aga, et rohkem infot on alati parem. Kui töökuulutuses palutakse saata CV, võiks see olla võimalikult detailne – lisada võib isegi raamatud, mida oled lugenud. Alati anna endast rohkem kui palutud. Kassin toob näite, et kui kuulutuses palutakse saata ainult CV, võib näiteks ehitaja lisada juurde mõned pildid oma tehtud töödest, et teiste seast silma paista.
 
Kõige olulisem on hoida enda töötajaid
 
Kassin sõnab, et juhi puhul on väga oluline, et ta töötaks järjekindlalt selle nimel, et arendada oma liidrioskusi. Ebameeldivaid üllatusi, et koostöö tiimis ei sujugi, aitab ennetada järjepidev suhtlus töötajatega.
 
Ta soovitab võtta regulaarselt näiteks 30 minutit, et töötajatega individuaalselt vestelda. Nii lood iga töötajaga tugevama suhte ning igasugune info murekohtade juurde jõuab sinuni kiiremini, et jõuaksid reageerida. Järjepidev kohalolek aitab ennetada suuri taipamisi, et kõik on valedel kohtadel, töötavad ettevõtte eesmärgile vastu või soovivad sootuks tiimist lahkuda. Lõppeesmärk on ju siiski, et nii ettevõte kui töötajad oleksid õnnelikud.