Reklaam sulgub sekundi pärast

Giorgio Armani

{:328379 width=120 height=69 align=right}Itaalia moerevolutsionäär Giorgio Armani sündis 11. juulil 1934. aastal Itaalias väikeses Piacenza linnakeses. Giorgio lapsepõlv polnud kuigi õnnelik, sest tema lapsepõlveaastad jäid Teise maailmasõja aega. Pommirünnaku tagajärjel surid kaks tema lapsepõlvesõpra.

Ajakirjast Buduaar Shopping No4

{:328379 width=120 height=69 align=left}Itaalia moerevolutsionäär Giorgio Armani sündis 11. juulil 1934. aastal Itaalias väikeses Piacenza linnakeses. Giorgio lapsepõlv polnud kuigi õnnelik, sest tema lapsepõlveaastad jäid Teise maailmasõja aega. Pommirünnaku tagajärjel surid kaks tema lapsepõlvesõpra. Pommid langesid pea kogu aeg ning tihti äratasid vanemad Giorgiot ja tema õde Rosannat keset ööd üles, et pommivarjendisse pageda. Kui sõda lõppes, kolis Giorgio oma perega Milanosse, mis Piacenza kõrval tundus üüratult suur ja põnev linn. Armani moeloomingus avaldub tugevalt tema ebasümpaatia sõja, vägivalla ja univormi vastu.

Meditsiinitudengist moedisaineriks
Giorgio Armani on õppinud meditsiini ja fotograafiat. Meditsiiniõpingutest pidi ta loobuma sõjaväeteenistusse minemise tõttu. Moega puutus Giorgio lähemalt kokku La Rinascente kaubamajas vaateakende kujundajana töötades. Giorgio mõistis, et tal puudub sügavam huvi meditsiini vastu ning mood ongi tema kutsumus. Aastatel 1961–1970 töötas ta disainerina ka kuulsas Nino Cerruti moemajas. Pärast seda tegutses Giorgio vabakutselise moeloojana.

1975. aasta juulis lõi Giorgio koos oma partneri Segrio Galeottiga kaubamärgi nimega Giorgio Armani S.p.A. Kohe valmistati meesteriiete kollektsioon ning aasta hiljem ka naiste oma.

Pärast 1975. aastat nägid ilmavalgust Armani noorterõivaid, ujumisrõivaid, aluspesu, kostüümilisandeid ja muud tootvad firmad. Eksklusiivse kaubamärgi edu kasutades avas Armani 1981. aastal rea kauplusi, kus müüdi odavamaid tooteseeriaid. Tänapäeval kuulub Armani impeeriumisse umbes 2000 Emporia kauplust, mille aastane müügikäive on üle miljardi dollari.

Lihtsuses peitub võlu
Armani on ise öelnud, et tema riided on mõeldud naistele, keda ta iga päev tänavatel näeb ning tema loodud rõivad peavad olema eelkõige kantavad. Armani kollektsioonid on lihtsad, elegantsed ja pretensioonitud. Armani eesmärk on näidata inimestele, et nad võivad end oma riietes hästi tunda. Tema sageli minimalistliku joonega kollektsioonidest ei leia metsikuid või enneolematuid emotsioone ega ekstravagantseid lõikeid. Armani stiili olemus peitub selles, kuidas võimalikult lihtsate vahenditega tuua esile kõige olulisem.

Praegusel ajal tunduvad Armani rõivad lihtsad, kuid kunagi nähti neis tõelist revolutsiooni. Armani leiutas casual glam’i – viisi, kuidas jätta endast ülielegantne mulje, rõivastumata sealjuures ahistavasse kehavaenulikku ülikonda. Armani tulek tähendas lõppu ebamugavatele rõivastele, jäikadele riietusesemetele, mis püüdsid ebaõnnestunult näidata inimese keha nii kaunina, kui kandjad ise seda soovinuks. Kriitikud on Armani moele ette heitnud „moe puudumist”, kuid kas ei peitugi siis tõeline ilu ja elegants just lihtsuses? Giorgio ise riietub samuti üsna lihtsalt – sinakasse T-särki ja enamasti bee