Esmasünnitajad kardavad trenni teha

Esmasünnitajad kardavad trenni teha

Esmakordselt emaks saavate ja rohkem kui kahe või enama lapse sünnitanute vahel avastati erinevus.

Esmakordselt emaks saavate ja rohkem kui kahe või enama lapse sünnitanute vahel avastati erinevus.

UKK Instituudi sõnul liiguvad kogenenumad emad rohkem ja mitmekesisemalt, vahendab Iltalehti.

Lapse sünd on nii suur elumuutus, et tulevased emad muutuvad kohati liiga ettevaatlikuks,” sõnas teadusdirektor Riitta Luoto.

Luoto sõnul tunnevad kogenenumad emad oma keha paremini ja julgevad rohkem liikuda ning trenni teha.

Rasedad naised peaksid liikuma vähemalt 2,5 tundi nädalas. Ema, kes teeb trenni taastub kiiremini sünnitusest, kaalutõus püsib paremini kontrolli all ja laps ei kasva liiga suureks. Trenni tegemine ennetab ka stressi tekkimist ja depressiooni. Lisaks kõndimisele sobib rasedatele hästi ka ujumine, suusatamine või jõusaalitreening. Pärast sünnitust peaks liikumist alustama rahulikult. Näiteks vankriga kõndimine on suurepäraseks trenniks.

Õues peaks käima iga päev. Trenniks sobib kasvõi poodi kõndimine,“ julgustab Luoto noori emasid liikuma.

 

Anneli Allikas-Parv