Taas kimbitavad tüütud viirushaigused…

Taas on sügis, ilmad muutuvad külmemaks ja arsti ukse taha koguneb järjest rohkem inimesi, kes on viirushaigustesse nakatunud. Haigestumine tähendab  immuunsüsteemi nõrgenemist. Inimene külmetab, on stressis või nõrgestatud suure töökoormuse tõttu ja nii poebki haigus organismi.

Taas on sügis, ilmad muutuvad külmemaks ja arsti ukse taha koguneb järjest rohkem inimesi, kes on viirushaigustesse nakatunud. Haigestumine tähendab  immuunsüsteemi nõrgenemist. Inimene külmetab, on stressis või nõrgestatud suure töökoormuse tõttu ja nii poebki haigus organismi.

On öeldud, et tugevasse kehasse haigus ei pääse, seega need, kes söövad ja magavad korralikult, harrastavad regulaarselt sporti on üldiselt palju tervemad inimesed. Kõige parem immuunsuse tõstja on regulaarne füüsiline koormus!

Viirushaiguseid, mis tekitavad nohu, köha, kurguvalu või kõhulahtisust, on väga palju ja viirused muutuvad kogu aeg. Seetõttu ei saa enamuste vastu end vaktsineerida ja nad tuleb lihtsalt läbi põdeda. Põdeda läbi 5-6 kerget viirust aastas on meie kliimas tavaline. Ainuke viirushaigus, mis võib põhjustada väga rasket haigust või tüsistusi, on gripp. Gripi vastu tuleks end vaktsineerida kõigil, kes viibivad pidevalt inimeste hulgas või on nõrga tervisega. Gripivaktsiin valmistatakse viiruste muutumise tõttu igaks hooajaks eraldi, seega tuleb süst igal aastal uuesti teha.

Mida siiski teha, kui tekivad esimesed haigustunnused, nagu kipitus ninas või kurgus, väsimus, peavalu ja käte-jalgade külmetamine? Kõige efektiivsem on midagi ette võtta esimese 24 tunni jooksul. Kui ruttu tegutsema ei hakka, on pikaajalisem, isegi mitmenädalane haigus garanteeritud.
Tavaliselt inimene kannatab paar-kolm päeva, käib aga tööl edasi ja nakatab kolleege. Siis alles otsustab, et on ikkagi haige ja peab end ravima. Haigena tööl käimine on kurjast, sest viiruse vastu ravimit pole ja haiguse jõu kasvades võib tekkida raskeid tüsistusi, näiteks kopsupõletik.

Mida tuleks kohe teha, kui tunnete, et olete haigeks jäänud.

1. Kähku koju voodisse.
2. Juua suures koguses sooja jooki. Kõige sobivam on tee, kas siis spetsiaalne gripitee või neile, kes looduslikku eelistavad, ingveritee. Eesmärk on saada keha higistama. Selleks sobivad ka teised võimalused, alates jalavannist ja lõpetades mõne muu joogiga, mis sooja annab. Manustada tuleks ka C-vitamiini.
3. Kasuks tuleb ka kosutav uni, mis organismi turgutab.
4. Immuunsussüsteem on haavatav, seepärast tuleb ka järgmisel kahel päeval ennast väga hoida.
Viirushaiguse ravi on alati sümptomite leevendamine, ravimid ja loodustooted on selleks olemas apteegi käsimüügis. Kui haigus on paranemas, võiks organismi jõu taastamiseks teha mõnenädalase ravikuuri multivitamiinide ja mineraalidega. Nii saab keha paranemisele kaotatud jõu tagasi ning õige tervisliku eluviisi korral on nakatumine järgmisesse viirusesse juba hoopis “raskem”!

/Getlin Oltre/