KIA STINGER ANNAB kohalejõudmisele uue tähenduse
Pilt: Meriliis Krais

Ma ei ole ennast kunagi autofanatiks pidanud, aga tundub, et pean hakkama meelt muutma. Oman juhilube juba peaaegu viisteist aastat, aga nii võimsat masinat ei ole ma veel näinud. Või, õigem oleks öelda, nii võimsa masinaga ei ole ma varem veel sõitnud! Ja milline iludus! Juba autot nähes venisid suunurgad kõrvuni ning süda hakkas ootusärevusest kiiremini põksuma. Aga kõigest kohe lähemalt! 

Kia Ülemiste salongi jõudes kohtume vastuvõtulauas toreda sekretäriga, kes lahkelt pabereid hakkab vormistama, vahepeal autoga tutvumiseks särasilmse turundusjuhi kutsub ning seejärel siirdumegi õue autoga tutvuma. Ilmselt teate isegi seda elevust, kui teid ootab ees midagi vaimustavat. Just täpselt nii ma end tundsin, kuigi tegemist oli ju lihtsalt autoga… Aga mitte siiski!

Elegantne ihaldusobjekt

Kia Stingeri naiselik ja elegantne välimus tekitas koheselt soovi oma senine lemmikauto BMW välja vahetada. Sportlikule autole omaselt on Stingeril pikk kapott, pikk teljevahe ning madalal asetsev salong, mis teeb selles viibimise eriti mõnusaks. Suurepärane disain tähendab õigeid proportsioone ja need on siin kindlalt paigas. Aerodünaamikat täiustavad ning sportlikkust lisavad laiad õlad, ümar tagaosa ning läikiv tagumine difuuser, muutes selle auto iga naise ihaldusobjektiks. 

Auto stiilses interjööris on rõhku pandud minimalistlikule, kuid eksklusiivsele lahendusele. Esile tulevad ümmargused ventilatsiooniavad, metalsete äärtega näidikutepaneelid ning kroomist detailid. Kõik on äärmiselt väljapeetud, kuid luksuslik, rääkimata kvaliteetsest nahast istmetest, mis salongile veel viimase lihvi annavad. 

Turvaliselt teel

Kui oma igapäevaseid sõite teengi ma BMW-ga, mis on samuti väga turvaline auto, siis Kia Stinger seisis teel veel kindlamalt ja andis tõeliselt turvalise tunde ja sõidunaudingu. Elektriliselt kontrollitud vedrustus pakubki maksimaalset mugavust ja turvalisust ning neljarattavedu ning veo- ja pidurdusjõukontroll aitavad ära hoida ootamatuseid, mis meie heitlikus kliimas ette võivad tulla. Loomulikult ei saa siinkohal mainimata jätta seda, et auto on varustatud ülimugavate sportistmetega, mida on võimalik enda jaoks 100% sobivaks reguleerida. Seega ei tundnud ma katkistel ja konarlikel Tallinna tänavatel ühtegi auku, samuti mitte mingit libedust ega ohtu. Ka kaassõitja kinnitas korduvalt, kui mõnus on selles autos istuda ja lasta end sellega ühest kohast teise sõidutada. 

Kaasaegsed abisüsteemid

Sõidumugavust suurendas veelgi n-ö klaasile kuvatav ekraan, mis näitas nii hetke kiirust kui vajadusel ka muid funktsioone, mida oli suhteliselt palju alustades juba nimetatud esiklaasinäidikust, 360-kraadisest täisvaatemonitorist ja adaptiivsest kiirusehoidjast ning lõpetades väsimuse tuvastamise hoiatussüsteemi, avariipidurdamise hoiatussüsteemi või reahoidmise abisüsteemiga. Tõelist muljet avaldas mulle navigatsioonisüsteem, mis oli äärmiselt täpne ja juhendas selgesõnaliselt ega korranud kolm korda paremale pööramise vajadust, nagu paljud süsteemid tihtipeale teevad. Lisaks kuvas igat järgmist manöövrit ka esiklaasinäidik, mille abil oli tõeliselt lihtne sihtkohta sõitmist jälgida. 

Muuhulgas on kõik abisüsteemid muudetud täisautomaatseks. Nii näiteks tuvastab kaugtulede assistent vastu tulevad või ees sõitvad autod ja lülitab kaugtuled automaatselt sisse või välja; adaptiivne kiirusehoidja mitte ainult ei hoia stabiilset kiirust, vaid jälgib ka ees sõitva auto kiirust ja hoiab turvalist pikivahet; avariipidurdamise hoiatussüsteem annab ohu korral helisignaaliga märku ja vajadusel pidurdab automaatselt. Kõik need abisüsteemid lisavad veelgi turvalisust, kuid kes varem ei ole nendega kokku puutunud, siis nõuavad need võibolla pisut harjumist, kui auto mõnes olukorras sinu eest otsuseid soovib langetada. 

Targa auto eelised

Nagu juba mainitud sai, on tegemist targa masinaga, kes on võimeline sinu sõidustiili jälgima ning sulle sobiva sõidurežiimi koostama. Mina valisin Comfort sõidurežiimi, mis müügiesindaja soovitusel on kõige tavapärasem, olgugi et valikus olid ka Smart, Eco, Sport ja Sport+ režiimid. Viimased kaks pidavat olema ajakirjanike lemmikud, küll aga ei pidanud ma vajalikuks neid hektilises Tallinna liikluses katsetama hakata. Loomulikult jäi ka auto tippkiirus 270 km/h proovimata, mida Eestis tingimustes mitte kunagi teha ei saakski, küll aga oleks sajakilomeetrise tunnikiirusega soovinud ikka veel ja veel gaasi anda, et 370 hobuse jõudu tunnetada. 

Tulles veel tagasi selle juurde, kui tundlik see auto on, siis näiteks pagasiluugi avamiseks piisab vaid sellest, kui juhtpuldiga kolm sekundit pagasiluugi ees seisad ning see avaneb kui võluväel. Nii ei pea sa raskete poekottidega käekoti põhjast võtit otsima, vaid auto on nii viisakas, et ise sulle ukse avab. Olgugi et pagasiruum tundub väljastpoolt väike, on see oma 406-liitrise mahutavusega tegelikult päris suur, nii ei pea muretsema ka need, kes näiteks lastega reisivad ja korraga palju asju kaasa peavad võtma. Kellel aga ruumist puudu tuleb, saab tagumised istmed ka (osaliselt) alla lasta, et rohkem mahutada. 

Loomulikult kuulub Kia Stinger ka nende sõidukite nimekirja, mis on varustatud Stop & Start süsteemiga. Linnatänaval vagusfoori taga oodates seiskab auto iseseisvalt mootori ning piduri lahtilaskmisel käivitub taas, ilma et peaks tegema mingeid lisatoiminguid. Rääkimata juba nii tavalistest lisadest nagu vihmasensor, bluetooth-võimekus või kliimaseade. 

Mõeldes tõelisele motoentusiastile

Nagu ka Kia ise Stingerit nimetab, on see auto mõeldud tõelisele motoentusiastile. Auto igast detailist õhkub sportauto hinge – madal kapott, stiilne salong, jõuline kerejoon. Ja mitte ainult – jõulisele välimusele vastab ka jõuline suutlikkus ning selles lihtsalt ei ole võimalik pettuda. Oma 3,3-liitrise mootoriga sõidutab see su ühest sihtkohast teise mängleva kergusega. Mina ütleksin küll, et Kia Stinger on armastus esimesest silmapilgust, olgu sa siis motoentusiast või mitte!

Tekst: Annaliisa Köss

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar märts-aprill 2018.