KUIDAS AEGA JA RAHA KOKKU HOIDA? Test - milline šoppaja sa oled?
Pilt: tootja

Elutempo on küll kiirenenud, kuid samavõrra on kõik elulised toimingud muutunud mugavamaks ja kättesaadavamaks. Interneti olemasolu võimaldab nii tööalast kui isiklikku informatsiooni hetkega edastada ning igapäevaseid oste saab tänu internetikaubandusele planeerida ning soovitud kaubad tellida enda jaoks sobivaimasse asukohta. 

E-kaubandus on kiires kasvutrendis ja viimastel aastatel on Eestis tekkinud juurde sadu uusi veebipoode. Möödas on ajad, kui suhtusime e-poodidesse väikese kahtlusega. Kümme aastat tagasi loodud Eesti E-kaubanduse Liit on kindlust andev katusorganisatsioon, mis on abiks ausatele internetipoodnikele ja hirmuks petukaubitsejatele. Liidu poolt välja antav märgis “Turvaline ostukoht” annab kindlustunde, et selles e-poes on ostmine turvaline. Nimekirjas olevad veebipoed on usaldusväärsed ning on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kontrollitud ning vastavad märgise saamiseks esitatud tingimustele. 

E-šoppamise parimad omadused

Üks parimaid internetikaupluste omadusi on see, et need on ööpäevaringselt avatud ning soovitud oste on võimalik sooritada just endale sobival ajal. Kuna asju saab tellida kogu maailmast, on mõistagi pakutavate kaupade valik oluliselt laiem. Rõivaste ja aksessuaaride ostu korral on e-kauplused justkui stiilinõu andjad. Soovitatud tootepildid on paremaks ülevaateks pildistatud modellide seljas ning kogu outfit on loodud professionaalsete stilistide poolt. Poes riidepuudelt nende ülesleidmine ja kokkusobitamine stiilseks outfit'iks võib olla üsna raske. 

Tänu internetikaubandusele saab ostlemist suuresti ökonomiseerida, alates sellest, et pole vaja kauplustesse füüsiliselt kohale minna ning lõpetades sellega, et soovitud toote osas on võimalus erinevate ostukohtade pakkumiste seast leida soodsaim hind. Kui tõesti kaup mingil põhjusel siiski ei meeldi, on võimalik see 14 päeva jooksul tagastada mugavalt läbi pakiautomaadi.

Millised ostlejad me oleme?

Iga aastaga kasvab Eestis e-kauplustest sooritatud ostude osakaal füüsiliste kaupluste müükide arvelt. Kantar TNSi hiljuti läbi viidud üleeuroopaline uuring e-kaubandusest tõi välja kasvutrendid ning andis ülevaate, et eestimaalaste veebiostudest 86% teevad korduvostjad, kusjuures Eesti korduvostja sooritab aastas keskmiselt 17 internetiostu. See omakorda kinnitab fakti, et e-kaubanduses kliendi hoidmiseks on vajalik kogu tarneahela kindel toimimine, ka viimase miili pakkuja tõrgeteta tarne eraisikuni. Interneti poodlemise kasvutrendidest räägivad ka Itella SmartPOSTi esimese poolaasta numbrid, mis ütlevad, et pakimahud kasvasid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga eraisikute osas 18 protsenti ning äriklientide poolt 22 protsenti. 

Leia SIIT meelelahutuslik ja põnev test ning saa teada, milline šoppaja sina oled!

Paki kohaletoimetamise eelistused

Kohaletoimetamisel on loomulik, et eelkõige valitakse paki vastuvõtmise koht oma elu- või töökoha lähedusse, soovitatavalt kaubanduskeskustesse, mis võimaldab ühendada sama lokatsiooniga ka teisi eelseisvaid toimetusi. Eelistatakse siseruumides asuvaid pakiautomaate. Nii ei pea oma kauba pärast muretsema - kas talvekülm või suvekuum on juba mõtteis sinule kuuluvale kaubale liiga teinud või vihmaniiskus on toodet rikkunud. Õrnade või ilmastikutundlike kaupade nimekiri on üsna rikkalik ja sinna alla kuuluvad paljud ilutooted nagu kosmeetika, parfüümid ja läätsed. Samuti toiduained, tervisetooted ning elektroonika, arvutikaubad ja fotokaubad, mis eeldavad ka õrna kohtlemist. Vähem tähtis ei ole ka fakt, et Itella SmartPOSTi tellitud kaubad jõuavad sinna selliselt, et pakid pole määrdunud ja saab ka valgeid riideid kandes paki mugavalt kaenlasse haarata.

Siseruumides asuvate Itella SmartPOSTi pakiautomaatide teenuse tunnustuseks on e-šoppajad jaganud kiidusõnu. Aastal 2017 valiti Itella SmartPOST Kantar Emor kogu riigi ettevõtete teeninduskogemuste küsitluste põhjal parimaks soovitusväärtusega ettevõtteks Apollo kinoketi, apteekide ja tanklate ees. Aastal 2018 tugevnes inimeste eelistuste osas kinode meelelahutuslike teenuste poolehoid veelgi, kuid Itella SmartPOST püsib endiselt tugeval kolmandal positsioonil teenusmugavuse ja positiivse kogemuse osas. See on kahtlemata meie, teenuse kasutajate, tunnustus, et tellitud kaubad on hoolega hoitud.