MINU ILUSA KEHA 5 SALADUST: bikiinifitnessist Kerli Djomina
pilt: Raimond Roopärg

Kerli Djomina on 29-aastane särav ja energiline noor naine, kes igapäevaselt töötab füsioterapeudina ning kelle suurimaks kireks on bikiinifitness. 2016. aastal alustas Kerli jõusaalis treenimist ning eelmisel nädalavahetusel, 13. oktoobril saavutas ta Eesti Meistrivõistlustel oma pikkuskategoorias teise koha.

Palusime Kerlil kirja panna oma ilusa keha viis saladust, mis ehk aitavad teisigi end paremasse vormi viia.

1.    Jõutrenn on parim vahend keha vormimiseks

Kui lihtsalt lihastoonuse säilitamiseks piisab ka oma keharaskusega tehtavatest harjutustest või näiteks rühmatreeningutest, siis bikiinifitnessis konkurentsivõimelise vormi saavutamiseks on vaja lihaseid kasvatada ja läbi selle parandada keha proportsiooni. Lihase kasvatamiseks on vaja teha üsna tugevat jõutrenni. Jõusaaliga alustades sain üsna ruttu aru, et see on aeganõudev protsess ja seetõttu on minu kahe hooaja vahele jäänud lausa kaks aastat. Ikka selleks, et näidata arengut. Jõutrenn pole võib-olla kõigi jaoks, kuid kindlasti ei tohiks seda karta. Jõutrenn pole kasulik ainult keha vormimisel, lisaks kaitsevad ja toidavad tugevad lihased meie liigeseid.

2.    Toit on sõber, mitte vaenlane!

Ära karda süüa! Pidevas defitsiidis olles või imedieete pidades teed sa endale vaid karuteene. Söö lihtsalt kvaliteetset ja puhast toitu ning üsna pea sinu keha tänab sind. Minult küsitakse sageli, mida tohib süüa ning mida mitte. Olen arvamusel, et mingi toidu või toiduaine keelamine on vale. Minu toidulaud on enamjaolt puhas ja lihtne – palju köögivilju ja marju, kvaliteetne madala rasvasisaldusega liha, muna, teraviljad, piimatooted. Toidulisandeid või valgutooteid kasutan harva. Toidu maitsestamiseks kasutan erinevaid vürtse ning ürte, maitseaineid. Kui tekib isu, siis hooajavälisel perioodil luban endale ka nii-öelda patusemaid toite ja ka magusat. 

3.    Aktiivne eluviis

Töötan igapäevaselt füsioterapeudina ning minu üheks suurimaks ülesandeks on motiveerida inimesi olema aktiivsed. Minu töö on üsna liikuv, kuid sellegipoolest püüan olla ka muul ajal võimalikult aktiivne. Lisaks jõusaalile meeldib käia looduses jalutamas või jalgrattaga sõitmas. Püüan igal hommikul teha mõned võimlemisharjutused, et keha üles äratada. Mõnikord teen ka joogat või lihtsalt venitus- ja lõõgastusharjutusi. 

4.     Eesmärkide seadmine, arengu jälgimine, järjepidevus ja distsipliin

Kui on kindel siht silme ees, siis on oluliselt lihtsam püsida treeningute ja ka toitumisega järje peal. Mina sean endale esmalt pikemaajalise eesmärgi ning seejärel väikesed vahe-eesmärgid. Mulle meeldivad numbrid ning seetõttu ma kaalun end regulaarselt ning võtan kehalt mõõdud. Nii toimides on mul kogu aeg selge pilt, kuhu olen jõudnud ning mis suunas tahaksin edasi liikuda. Järjepidevus ja distsipliin on need, mis aitavad eesmärkideni jõuda. Ainuüksi motivatsioonist alati ei piisa. 

5.    Enesearmastus ja -usk, positiivne ellusuhtumine

Vaimse poolega tegelemine nõuab samamoodi suurt pühendumist ja on isegi raskem kui füüsilise poolega tegelemine. Leian, et iga inimene peaks pöörama tähelepanu mõlemale. Naised on enda välimuse suhtes tihtipeale ülemäära kriitilised. Mina olen ka ning fitnessiga tegelema hakates muutusin veelgi kriitilisemaks. Sellegipoolest, just tänu sellele alale olen ma enda kohta niivõrd palju õppinud, arenenud ja lõpuks õppinud oma keha armastama. Olen õppinud praktiseerima tänulikkust ning see on minu elu palju muutnud. Ole tänulik, naerata ning naudi elu!

Kerli tegemistel saad silma peal hoida ka läbi tema blogi siin

Vaata galeriid Kerli kaunitest fotodest allpool!

Pildid: Raimond Roopärg, Siim Kinnas, Happyemotionsphotography