TUULI DIEEDIBLOGI: 12 päevaga -3,7 kg, enesetunne on hea ja dieet polegi raske
Pilt: erakogu

Minu Dr Simeonsi dieet on nüüdseks kestnud 12 päeva, millega olen algkaalust kaotanud juba 3,7 kg. Algus on läinud üldiselt positiivselt - esimesed päevad olid küll keerulisemad, kuid mida edasi, seda lihtsam. Mis täpsemalt toimus ning millised on mu lemmikretseptid, sellest juba lähemalt.

Oma esimesel nuumamispäeval sain märgi, et olen õigel teel. Suureks üllatuseks lendas mu lemmikteksadel trukk eest ära.

Nuumamispäeva tehakse enne dieeti kaks päeva, vahel ka kolm. Eesmärk on saada vähemalt 1,5 kg kehakaalus juurde, et tõsta keha struktuurrasva hulka. Muidugi ma ootasin seda aega, kuna see andis võimaluse süüa kõike, mida hing ihaldas. Üritasin siiski tervislikke valikuid teha nagu konsultant Aire Kängsep soovitas. Vahepeal. Ehk sõõrikute, krõpsude ja burgerite kõrval sõin ma ka rasvast kala, ühe kaloririkka smuuti ja halvaad.

Pean tunnistama, et see söömispidu oli oodatust raskem. Kuigi kõht oli täis, pidi kogu aeg sööma. Selline õige jõulude tunne tuli peale, aga kahe päevaga saavutasin nõutud tulemuse ja sain dieedikonsultandi abiga alustada.

Esimesel kaalulangetamise etapi päeval oli mul kõht natuke tühi. Ilmselt polnud Biolit graanulid veel kehale piisavalt mõju avaldanud. Tänu neile keha üldse varurasvadest toitaineid saabki. Lisaks graanulitele on aga vaja iga päev süüa 500 kcal toidulaualt, et hoida ainevahetust kiiremana. Olin ausalt öeldes väga üllatunud, kui suured portsjonid on ette nähtud. Ma tõesti arvasin, et ma saan ainult umbes peotäie toitu ühe korraga ära süüa, aga vaadates reaalseid salatimägesid oma taldrikul… Närimist kui palju!

Esimene töönädal kulges hästi, arvestades seda, et ma ei ole tavapäraselt harjunud töö juures sööma. See oli minu jaoks midagi täiesti uut ning pean tunnistama, et veidi harjumatu oli kellaaja järgi toitumist planeerida. Aga inimene harjub kõigega, eks? Alguses tahtsin ma ilmtingimata hommikul 8 paiku tööle sõites süüa, aga nüüd on mu esimene toidukord vastavalt soovitustele kella 10 peale lükkunud, kuigi ma ärkan kell 6. Hommikusest teest ja veejoomisest tundub piisavat.

Dieedi teisel päeval polnud enam näljatundest juttugi. Enesetunne oli hea ja päris keeruline oli ettenähtud toidukogust ära süüa. Isu lihtsalt ei olnud! Selliseid päevi, kus veel vahepala ajaks organism söögiisust märku ei andnud, oli veelgi. Kuid sööma peab, et kalorid täis saada. Dr Simeonsi dieedi edulood lehel on seda päris palju inimesed kirjutanud, et kui süüa vähem, sujub ka kaalulangus vähem hoogsalt.

Veidi tüütu küll, aga olen võtnud endale eesmärgi igal õhtul järgmise päeva toidud valmis teha, et lihtsam oleks. Osasid toite saab ka pikemalt ette teha, näiteks see nädal tegin suurema koguse vürtsikat tomatisuppi. Seda on tööl hea termosest juua ning maitseb tõesti imehästi! Järgmisel nädalal proovin mõningaid lihatoite pikemalt ette teha, köögiviljadega on lihtsam.

Kui lõpuks kurjakuulutav reede kätte jõudis, oli mul hirm nahas. Reede on tavaliselt see päev, kus ma kõikide toitumisprogrammidega libastun ja patustan. Katsetasin ja tegin omale grillil kanavardaid - hämmastavalt head! Ma arvasin, et kanarind jääb kuivaks, aga väga mõnus oli. Järgmine reede plaanin suure portsu neid endale valmis teha. Pean muidugi tunnistama, et sellest hoolimata ei suutnud ma pisikesest patustamisest hoiduda ja haarasin väikese sealihatüki järele. Õppetund olemas! Kalorinorm läks lõhki ja järgmisel päeval vaatasid kaalult lisagrammid vastu. Juba sellisest väikesest asjast! Edaspidi targem, tõesti - kui reeglitest kõrvale kalduda, võib arvestada kaalutõusuga. Tavaliselt ma väga ei muretseks kui mõnisada grammi on juurde tulnud, kuid Dr Simeonsi dieeti õigesti tehes peaks kaalunumber kogu aeg langema.

Laupäev oli samuti ohtlik päev, kuna mul seisis ees pikk reis Tallinna rahvusvahelist romaanikirjutamiskuud tutvustama ja õhtul oli ema sünnipäeva tähistamine restoranis. Reis läks hästi, leidsin aega söömiseks ja õhtul tellisin Caesari salati ilma kastmeta. Kaalutõusu seekord ei olnud.

Sel nädalal õnnestus ära proovida ka paljuräägitud õunapäev. Süsteem näeb ette iga 1,5 tunni tagant õuna süüa. Ega see kerge ole, sest isu sai päris kiiresti täis ja selline tunne oli, et ei tahagi nii palju süüa. Aga kaal langes tõesti hästi, seega kavatsen ka edaspidi neid päevi aeg-ajalt teha.

Kokkuvõttes olen üsna üllatunud, et seda toitumist ei olegi nii raske jälgida. Muidugi juhul, kui söögid on valmis tehtud ja kohe käeulatuses. Ma ei tea, mis ma teeksin, kui ma ühel tööpäeval kõik koju unustaks. Ma ei saakski mitte midagi süüa! Seega ettevalmistus on väga oluline. 

Vahepeal tekib isu ka muu toidu järele. Mitte magusa, vaid pigem kartulisalati, võileivatordi või verivorsti järele. Sealihagrilli lõhn on vastupandamatu, kuid mõte sellest, et libastumisel kaalulangus takerdub, hoiab mu motivatsiooni enda ohjamiseks. Ma tean, et ma saan hakkama!

Kes soovib katsetada, siis siin on paar minu lemmikretsepti kaalulangetuse etapiks:

VÜRTSIKAS TOMATISUPP (70 kcal)

300 g tomatit (60 kcal)
80 g sellerit (10 kcal)
tšillihelbed, Cayenne'i pipar, sool

Lase tomat ja seller blenderis puruks. Lase segu keema, maitsesta parajalt teravaks.

GRILLKANAVARRAS (142 kcal)

100 g kana (110 kcal)
30 g sibulat (12 kcal)
100 g suvikõrvitsat (20 kcal)

Kanamarinaad: õunaäädikas, sidrunimahl ja sidruni riivitud koor, üks küüslauguküüs, sool, pipar, rosmariin

Lõika kana väiksemateks tükkideks. Hoia liha marinaadis umbes 4-6 tundi. Lõika sibulast jämedad viilud. Suvikõrvitsast lõika sektorid ja need omakorda pooleks. Järjesta kana, sibul ja suvikõrvits varda otsas vaheldumisi ning grilli, kuni kanaliha on jumekas.

KAAL JA MÕÕDUD 12. PÄEVAL

Kaal 77,7 kg (-3,7 kg)

Käsivarred 32 cm (-1 cm)

Rinnaümbermõõt 101 cm

Vööümbermõõt 89 cm (-3 cm)

Reieümbermõõt 64 cm (-1 cm)