Rauno Märksi brändi Mumm Mõmm alguslugu

4 kommentaari
Rauno Märksi brändi Mumm Mõmm alguslugu

Sky Plus Hommikuprogrammi endine saatejuht ning „Aasta meesraadiohääl 2014“ tiitliga pärjatud Rauno Märks on üha rohkem kanda kinnitamas kohalikus riidetööstuses. Tema loodud brändi Mumm Mõmm on kandnud Lauri Pihlap Eurovisiooni lauluvõistluse punktide edastamisel. Laheda kiiksuga kotid ja padjad on nii mõnegi staari kodus. Uurisime Raunolt, millega on tegu ja millised plaanid on tal seoses oma brändiga. 

Sky Plus Hommikuprogrammi endine saatejuht ning „Aasta meesraadiohääl 2014“ tiitliga pärjatud Rauno Märks on üha rohkem kanda kinnitamas kohalikus riidetööstuses. Tema loodud brändi Mumm Mõmm on kandnud Lauri Pihlap Eurovisiooni lauluvõistluse punktide edastamisel. Laheda kiiksuga kotid ja padjad on nii mõnegi staari kodus. Uurisime Raunolt, millega on tegu ja millised plaanid on tal seoses oma brändiga. 

Kuidas sina kui pikaajaline raadiosaatejuht tulid selle peale, et hakata arendama oma brändi?

Tõsi ta on, et raadiotöö on olnud mu armastus pikka aega. Eelmisel aastal täitus koguni 20 aastat eetrisse minemisest, aga see on selline tore amet, mis võimaldab tegeleda ka muude asjadega. Mingil hetkel ma tundsin, et elus võiks veel midagi ette võtta ning sellest sai alguse EKAsse minek neli aastat tagasi. Õppisin graafilist disaini ja meedia kujundust ning hiljuti omandasin sel alal ka kõrghariduse. Midagi peaks ju omandatud teadmistega tegema, ja kuna mulle tundub, et graafilise disaini kajastamine Eesti disainimaastikul on pisut vaeslapse rollis, siis mõtlesin, et panen käed külge. Mu idee oli luua abstraktsete joonte ja segaste valikute asemel konkreetse joone ja selge pildiga tegelaskujud, kuid mitte viia neid multifilmi, vaid panna nad elama riietel ja aksessuaaridel. Oma kaudseks eeskujuks olen pidanud Paul Franki, kelle nimekaim tegelane on ahv Julius. Paljud inimesed ei saanud mu mõttest alguses aru ja oldi ikka stampides kinni – kui sul on loomakuju, siis peab oleme ikka enne multifilm. Õnneks on olukord muutunud ja ilmselt lähiajal muutub veelgi, eriti kui kiigata Aasias valitsevate trendide poole. Loodan Mumm Mõmm sarjaga selles voolus kaasa ujuda ja luua võimalikult eristuvat moodi. Kusjuures ma ei pea ennast mitte niiväga moeloojaks, kuivõrd ideede elluviijaks. Eks tõuke riietega tegelemiseks on andnud ka see, et ma pole iseendale näiteks sobiva disainiga särke leidnud. Üldiselt on peas keerlemas üsna pöörased ideed ja püüan neid järjest läbi proovida ning ka teistele välja pakkuda. Õnneks on järjest rohkem inimesi, kes seda enda jaoks lahedaks peavad ja on nõus sellel teekonnal minuga kaasas käima. Aitäh neile! 

Mis on olnud oma brändi loomise juures kõige raskem, mis kõige mõnusam? 

Kuna ma tegelen asjaga, mis mulle tõeliselt meeldib, ja näen, kuidas see areneb, edasi liigub, vormi võtab ja fänne võidab, siis on keeruline siin raskustest rääkida. Kahjuks päris nii see ka ei ole, et lood mustri või tõmbad joone ja juba nädala pärast on see inimestel seljas, jalas, käes või peas. Tootmispoole pealt võib muidugi rääkida ka raskustest. Tihtipeale oled sa oma asjadega nii väike tegija, et keegi ei hakka sinu peale kallist tootmisaega raiskama. Üsna alguses püüti mulle selgitada, et Eestis ei ole mõtet riideid teha, hind on liiga kallis. Kuid kuna ma püüan ikkagi kodumaist rõivatööstust oma loominguga turgutada, siis olen jäänud truuks toredatele Eesti õmblejatele. 

Üks raskusi seisnes ka kangas, millest soovin tüdrukutele retuuse valmistada. Pärast prooviretuuside katsetamist otsustasin neid ühe partii jagu luua. Siis selgus, et vajalik kangas jõuab Eestisse alles kolme kuu pärast. Seega tuleb nüüd kannatada sügiseni, aga ma ütlen – see tasub teil ootamist. Õnneks olen leidnud inimesi, kes on valmis seda aega kulutama ja pingutama maksimaalselt hea tulemuse nimel. Üheks põhjuseks on ka see, et siin loodud kvaliteet on kordades parem sellest, mida toodavad Hiina vabrikud. 

Toredatest hetkedest on ikka kõige mõnusam näha, et su töö inimestele meeldib. Mõni aeg tagasi kandis Lauri Pihlap Eurovisioonil punkte andes Mumm Mõmm särki. Teadmine, et su tööd näeb üle 200 miljoni inimese on väga mõnus. Selle sündmuse auks on mudeli nimeks Eurovisioon. Hiljemalt sügiseks on saadaval ka särgid naistele, retuusid ja tagid tüdrukutele. 

Kust saab Mumm Mõmm tooteid osta? 

Mumm Mõmm kotte ja patju müüvad Rahva Raamatu poed Tallinnas ja Tartus, disainipood Ovane Tallinnas aadressil Roosikrantsi 8 a ning Lastemaailma kauplus Tallinnas aadressil Pärnu mnt 6. Kui poest vajalikke asju ei leia, siis võib alati mulle kirjutada: raunomarks@gmail.com. Kes tahab kõige värskemate uudistega kursis olla, siis jälgige Mumm Mõmm Facebooki lehte. 

Buduaar TEEN

Artikkel on ilmunud ajakirjas Buduaar TEEN suvi 2014