Kuidas kuulata oma keha? Tervisenõustaja Helen Marie Loorents annab nõu

4 kommentaari
Kuidas kuulata oma keha? Tervisenõustaja Helen Marie Loorents annab nõu

Meie keha on kõige automaatsem ja intelligentsem tehas, mida inimkond tunneb. Meie keha teab täpselt, mida me vajame ning kas midagi on puudu. Kehal on isegi olemas vahendid iseenda tervendamiseks. Kõik, mida me peame tegema, on kuulama oma keha ja selle eest hoolitsema. Kui meil on nälg, on aeg süüa. Kui kõht on täis, on aeg söömine lõpetada. Kui on janu, on aeg keha veega varustada. Kui oleme väsinud, on aeg puhata. Kui tunneme valu, tuleb aeg maha võtta ja paraneda. Kui tunneme, et oleme energiat täis, on aeg teha jõupingutusi, et jõuda oma elus uuele tasemele.

Meie keha on kõige automaatsem ja intelligentsem tehas, mida inimkond tunneb. Meie keha teab täpselt, mida me vajame ning kas midagi on puudu. Kehal on isegi olemas vahendid iseenda tervendamiseks. Kõik, mida me peame tegema, on kuulama oma keha ja selle eest hoolitsema. Kui meil on nälg, on aeg süüa. Kui kõht on täis, on aeg söömine lõpetada. Kui on janu, on aeg keha veega varustada. Kui oleme väsinud, on aeg puhata. Kui tunneme valu, tuleb aeg maha võtta ja paraneda. Kui tunneme, et oleme energiat täis, on aeg teha jõupingutusi, et jõuda oma elus uuele tasemele.

Toit on elu kütus. Hea kütus paneb meid kiiremini ja kaugemale liikuma ning halb toit põhjustab tõenäoliselt probleeme. Meil on vaja head toitu, et meil oleks edasiminemiseks energiat, kuid enamikul meist on toiduga probleeme. Mingil põhjusel on juhtunud, et toidust on saanud meie vaenlane, mitte armastav partner. Kui sageli me mõtleme toidust – mida ja millal me peaksime sööma või mitte sööma, kui palju kaloreid, kui palju rasva, kui palju suhkrut peaksime tarbima, millist dieeti pidama. Seda nimekirja võiks jätkata.

Lapsepõlve toitumisharjumused

Meil kõigil on erinev suhe toiduga ja see on sageli seotud meie lapsepõlvega, kus meil ei olnud kas piisavalt toitu või pidime taldriku korralikult tühjaks sööma isegi siis, kui kõht ei olnud tühi. Need mustrid valitsevad meie igapäevaelu ka praegu ja ainus viis neid muuta, on saada aru, miks me sööme nii, nagu me seda teeme, sellega silmitsi seista ja sellest piiravast veendumusest alatiseks lahti lasta. Kui see muutus mõtlemises on toimunud, näeme toitu hoopis teisiti ning kilod hakkavad kaduma, sest meie keha on programmeeritud jõudma ideaalkaaluni, mis paneb meid ennast mugavamalt tundma.

Näiteks, kui sul ei olnud lapsena piisavalt süüa, võivad sind nüüd tabada söömasööstud. Kuigi sul on kõht täis, ei jäta sa ilmselt kunagi taldrikut tühjaks söömata. See kõik tuleb mälestusest, et toitu oli vähe ja sa ei teadnud kunagi, millal sa järgmine kord süüa saad. Nüüd, täiskasvanuna, saad sa aru, mis sellise käitumise taga on, ja sa saad öelda oma kehale, et süüa on piisavalt, ei ole vaja ära süüa kõike, mis nägemisulatusse satub. Juba see, kui sa seda mõistad, aitab sul näha toitu positiivsemalt.

Tuleta hetkeks meelde oma pere toitumisharjumusi ajal, mil sa olid laps. See selgitab palju ja aitab sul leida probleemi algallikat, selle asemel et leevendada sümptomeid erinevate dieetide abil.

  • Kas sul oli piisavalt süüa?
  • Kas sa sõid päris toitu või kiirtoitu?
  • Kas sa jõid vett, teed, limonaadi või Coca-Colat?
  • Kas sa sõid vahepalaks pigem šokolaadi ja komme kui õuna?
  • Kas sa pidid taldriku alati tühjaks sööma?
  • Kas su ema tegi kodus süüa või toitusid sa peamiselt poolfabrikaatidest ja töödeldud toitudest?
  • Kas te sõite perena koos või sõid sa käigu pealt?

Kui oled kindlaks teinud, millised on need lapsepõlvemustrid, mille kohaselt sa endiselt käitud, siis lihtsalt saa aru, miks asjad tollal nii olid. Arvestades, et asjaolud on muutunud, lase minevikust lahti. Siis astu samme, et neid mustreid teadlikult muuta.

  • Kui süüa ei olnud piisavalt, ütle oma kehale, et praegu on toitu küllalt ja see ei saa kunagi otsa.
  • Kui sa sõid kiir- või töödeldud toitu, vaheta see nüüd välja päris toidu vastu.
  • Kui sa jõid lapsena limonaadi, hakka selle asemel jooma teed või vett.
  • Teisisõnu, hakka käituma teistmoodi, et sinu käitumismustrid saaksid muutuda, ning mõne kuu pärast sinu keha tänab sind.

Tervislik toitumine algab sellest, kui sa muudad oma suhet toiduga ja suhtud sellesse kui millessegi, mida nautida siis, kui oled lõõgastunud ja õnnelik, selle asemel et süüa emotsioonide ajel, lohutades ennast ja parandades oma enesetunnet toiduga siis, kui oled stressis.

Me kipume enda poole tõmbama ja oma elus looma seda, millest me mõtleme ja millele me keskendume. Väga tõhus meetod, mis aitab muuta negatiivsed toitumisharjumused positiivseks, mis muudavad täielikult sinu keha ja elu, on afirmatsioonide kordamine ja visualiseerimine.

Toit olgu lihtne

* Valmista toitu lihtsalt ja looduslike meetoditega.

* Ära kunagi loe kaloreid.

* Söö mitmekesist toitu, mitte pidevalt sama toitu, et sul ei kujuneks välja toidutalumatust.

* Proovi mitte süüa hiljem kui kell seitse õhtul. See annab sinu kehale enne magamaminekut piisavalt aega toidu seedimiseks. Ära kunagi söö liiga palju. Söö nii palju, et kõht on 80 protsenti täis.

* Hea toit on suurepärase maitsega. Naudi igat suutäit!

Sa oled see, mida sa sööd. Toit võib panna sind tundma ennast energilise, saleda, heas vormis ja noorena. Toit võib muuta sinu silmad ja naha säravamaks ja panna juuksed läikima. Aga see võib sinu enesetunde ka halvaks teha, kui sööd valesid toite. See võib panna sind end paksuna tundma, tekitada kõhugaase, väsimust ja süütunnet. Nii et järgmine kord, kui oled valmis oma hommiku-, lõuna- või õhtusööki nautima, mõtle sellest, kuidas tahaksid end tunda. Tegelikult on see on sinu valik.

Kuula oma keha! Su keha teab, millal ta tahab süüa ja millal tal on kõht täis.

Kes on Helen Marie Loorents?

Pärast 17 aasta pikkust karjääri Eestis, Londonis, Philadelphias ja New Yorgis kiire elutempoga juhina avastasin, et minu tervis on hakanud kannatama. Üleväsimus oli muutunud krooniliseks, sellele järgnesid pidevad peavalud ja töölkäimine muutus järjest raskemaks. Raske südamega lahkusin firmast, kus olin töötanud 12 aastat.

Võtsin aja maha, reisisin Euroopas ja Aasias, läksin uuesti kooli ja osalesin mitmetel erinevatel kursustel, avastades hea tervise ja õnneliku elu saladusi. Tänu sellele teekonnale paranesin ise täielikult ja olen õnnelikum kui kunagi varem. Nüüd jagan seda sama hea tervise ja õnneliku elu valemit terve maailmaga. 

On võimalik saavutada kõike, aga seda tuleb teha süstemaatiliselt, mitte iseenda arvelt. Kui oleksin seda valemit teadnud nooremana, siis oleksin teinud kindlasti väga teistsuguseid otsuseid.

Mul ei ole kunagi olnud plaani saada oma raamatuga „Heaolu kiirteel” New York Times’i Best Seller’iks voi Amazoni toppi.

Minu eesmärk on alati olnud aidata miljoneid inimesi oma tervist ja elu korda seadma lihtsate vahenditega. Tunnen paljusid superedukaid inimesi üle maailma, aga kahjuks suurem osa nendest kannatavad tervisehädade all, sest töökoormus on jätnud oma jälje ja õnnelik ei ole nendest peaaegu keegi. Arvan, et minu elu missioon ongi see hea tervise ja õnneliku elu valem tuua kiirete inimeste maailma, kus on võimalik kiirelt selgust saada nii elust kui tervisest, ilma et peaks töölt lahkuma, aastaid koolis käima, sadu raamatuid lugema, mitmekümnetel kursustel osalema. See kõik on lihtsalt kättesaadav, peab vaid olema soov oma tervist ja elu muuta.