Tasub järgida: 11 viisi näidata, et sa iseennast austad

Tasub järgida: 11 viisi näidata, et sa iseennast austad

Alustuseks olgu öeldud: eneseaustus ei tee sinust nartsissisti ega lahterda sind enesekesksete inimeste hulka. Tegelikult on asi hoopis vastupidine. Eneseaustus näitab vaid seda, et sa tead enda väärtust ning armastad ennast ja näitad teistele, et oled väärt seda, et ka teised sind armastaksid. Kuidas aga näidata, et me iseend austame? Paljud meist teevad vea, kui üritavad läheneda asjale valest küljest. Näiteks üritame koguda eneseväärtust kerjates Facebookis oma piltide alla like-e. Soovime, et teised meie välimust positiivselt hindaksid. Karm tõde on aga see, et välised faktorid ei anna meile kunagi seesugust eneseaustust, mille järele me tegelikult januneme. Siin on sulle aga 11 viisi, kuidas saad üles näidata, et sa end tõeliselt austad.

Alustuseks olgu öeldud: eneseaustus ei tee sinust nartsissisti ega lahterda sind enesekesksete inimeste hulka. Tegelikult on asi hoopis vastupidine. Eneseaustus näitab vaid seda, et sa tead enda väärtust ning armastad ennast ja näitad teistele, et oled väärt seda, et ka teised sind armastaksid. Kuidas aga näidata, et me iseend austame? Paljud meist teevad vea, kui üritavad läheneda asjale valest küljest. Näiteks üritame koguda eneseväärtust kerjates Facebookis oma piltide alla like-e. Soovime, et teised meie välimust positiivselt hindaksid. Karm tõde on aga see, et välised faktorid ei anna meile kunagi seesugust eneseaustust, mille järele me tegelikult januneme.

Siin on sulle aga 11 viisi, kuidas saad üles näidata, et sa end tõeliselt austad.

1. Leia need asjad, mis panevad sind iseennast austama

Üks viis, mis aitab sul kindlasti ennast austada on see, kui sa pead teistele antud lubadusi. Kui sa oled lubanud midagi teha või kusagil kindlasti olla, siis tunned end kahtlemata paremini, kui sa seda ka teed. Samuti aitab endast lugu pidada see, kui sa käid regulaarselt trennis. Nii austad sa enda keha ning pead end piisavalt tähtsaks, et enda eest hoolitseda. Austa ka enda keha vajadust puhata ning proovi õhtuti mõistlikul ajal voodisse pugeda.

2. Ole aus, kes sa oled ja kes mitte

Siis, kui sa oled välja mõelnud, mis paneb sind ennast austama, proovi olla enda ja teistega aus. Aus olemine on nauditavam ja lihtsam eluviis. Vali endale amet, mida sa tõeliselt pidada soovid, sest tehes tööd, mida sa tegelikult teha ei soovi, raiskad sa enda tegelikke andeid. Ja nii ei austa sa ka firmat, mille jaoks töötad, sest nad võiksid sinu asemel palgata kellegi, kes suhtuks oma töösse kirglikult ning tagaks seeläbi paremad tulemused.

3. Austa end sellega, et teed asju, mis sinu jaoks huvitavad on

Tundmatute asjade tegemine võib olla hirmutav ja me ei saa kunagi garanteerida, et oma uute hobidega hästi hakkama saame. Aga kõige edukamad inimesed ei pelga kunagi uusi asju proovida. Mark Zuckerberg kukkus Harvardist välja ning edasine on juba ajalugu. Steve Jobs ja Steve Wozniak alustasid Apple firmaga enda garaažist. Seega, kui sul on eneseusku, siis ära lase hirmul ja pisitakistustel enda unistusi juba eos lämmatada. Kui suhtud millessegi suure kirega, siis püüa seda unistust.

4. Lõpeta nahast välja pugemine, et olla “normaalne”

Ainus viis teiste hulgast silma paista, on olla tõeline, omanäoline ja veider sina ise. Seda on küll lihtsam öelda, kui teha. Kõik need inimesed, kellele sa alt üles vaatad, on võtnud justkui õiguse neile omadustele, mis neid teiste hulgast eristavad. Nad on pööranud need omadused enda kasuks. Pealegi, kui sa ei võta omaks neid asju, mis sind teistest eristavad, sulandud sa lihtsalt massi. Ja mis selles siis üldse huvitavat oleks?

5. Ära lase teistel inimestel enda võimete piire paika panna

Paljudel inimestel on head soovid, kuid nende nõuandeid varjutab nende isiklik emotsionaalne pagas. Seega, kui keegi ütleb sulle, et “sa ei ole kunagi võimeline midagi tegema” või et “sa ei peaks seda tegema”, siis ignoreeri neid, kuni sa oled enda jaoks selgeks mõelnud kas, kuidas ja mida sa teha soovid ja tahad.

6. Õpi “EI” ütlema

Teistele ütlemine, et midagi on valesti, ei tee sinust halba inimest. See teeb sinust tugeva ning austusväärse inimese. Kui sa lõpetad “JAH” ütlemise asjade kohta, mida sa tegelikult teha ei soovi, on sul rohkem aega ja energiat teha asju, mis sind õnnelikuks teevad.

7. Käi kohtamas inimesega, kes on kindel, et tahab just sinuga olla

Kas sa tead, mis on esimene koht, kus enamik meist kipub respekti enda vastu käest laskma? See on kohtingumaailm. Kohtingumaailma kohta kehtib ideaalis üks reegel: kui see pole 100% jah, siis on see 100% ei. Kui teie suhe on üks suur eneseületus ning kompromisside jada, siis võta end kokku ja alusta puhtalt lehelt. Ehkki see kõlab hirmutavalt, siis uuesti alustamine on valutum, kui olla suhtes partneriga, kes ei soovi või ei suuda sinu vajadusi täita.

8. Sa oled enamat, kui sinu geenid

Inimesed võiksid veeta terve elu enda mineviku mõistatusi lahti harutades, kuid ühel hetkel on oluline mõista, et need minevikurajad pole enam meie omad. Need kuuluvad meie vanematele, vanavanematele ja nende vanavanavanematele. Meil on valik – me kas hoiame minevikust kinni ja elame vabandustega või laseme olnul minna ja ütleme: “See pole minu lugu. Ma olen enamat, kui minu geenid!”

9. Vabanda eneseaustusega

Öelda “palun vabandust” ei ole meeldiv ega ka kerge. Seega, kui sa kellegi ees vabandad, tee seda nii, et see ka korda läheks. Oluline osa vabandusest on see, et sa ei otsiks endale ettekäändeid (see on teise inimese suhtes lugupidamatu). Seega järgmine kord, kui sul on plaanis enda südametunnistust kergendada vaata, et sa teeksid seda südamest, mitte vaid selleks, et lihtsama “karistusega” pääseda.

10. Ole valmis reaalsust aktsepteerima

Sa pead olema valmis nägema inimesi ja asju sellistena nagu nad on. Võib olla raske endale tunnistada, et meil on mingi probleem või seda, et meile kallitel inimestel on mingi mure, aga kui sa tegeled nende probleemide olemusega julgelt ning ausalt, leiad ka lahenduse. Seega on probleemidele otsa vaatamine ja nendega koheselt tegelemine sinu aja ning energia austamine.

11. Kirjuta armastuskirju oma kehale

Meie tervis, nagu ka kõik muu siin elus, on suhe. Mida rohkem me sellele tähelepanu pöörame ning selle eest hoolitseme, seda rohkem meie keha sellest võidab. Tihti, kui me endamisi arutleme, et oleks aeg hakata tervislikumaid eluviise harrastama, seisame peegli ees ning mõtleme, mida on vaja “parandada”. Selle asemel aga, et end hommikuti peegli ees “hukka mõista”, mõtle enda peegelpilti vaadates kolmele asjale, mis sulle meeldivad. Hiljem kirjuta need üles ja jäta need kirjad enda magamistoa peeglile, rahakoti vahele või telekapuldile. Alusta nende kirjakestega oma päeva või loe neid hetkedel, kui tunned end mingil põhjusel ebakindlalt. Need aitavad sul end taas ilusana näha ja hästi tunda.

Ning lõpetuseks tasub korrata seda vana tuntud tõde – kohtle end nii, nagu sa soovid, et teised sind kohtleksid. Kui sa keskendud vaid enda väikestele vigadele, siis annad justkui teistelegi õiguse neid puudusi kritiseerida ja arvustada.

 

Allikas: mindbodygreen.com