Kuidas vaigistada müra enda sees?

18 kommentaari
Kuidas vaigistada müra enda sees?

Sule hetkeks silmad ja mõtle asjadele, mis on sulle viimase nädala jooksul muret valmistanud. Kui tihti oli tegemist põhjendatud murega, kui tihti muretesid asjatult?

Sule hetkeks silmad ja mõtle asjadele, mis on sulle viimase nädala jooksul muret valmistanud. Kui tihti oli tegemist põhjendatud murega, kui tihti muretesid asjatult?

Põhjendatud ja põhjendamatu mure vahel on vahe. Põhjendatud mure on mõistuspärane ja suunitluslik, see johtub põhjuse ja tagajärje loogika mõistmisest. Enne kodust lahkumist sulgeme kõik aknad, kuna muretseme selle üle, et majja võidakse sisse murda ja või et tõmbetuulega maha kukkuv lillevaas võib puruneda. Vaagides mõttes oma nii- või naasuguse tegutsemise tagajärgi, otsustame diplomaatilise käitumise kasuks, et vältida häda või tarbetut ebamugavust. Põhjendatud muretsemisega hoiame ära ebameeldivusi ja seeläbi tekib võimalus tunda end pingevabamalt.

Põhjendamata muretsemisel aga eelnimetatud loogika puudub. Selle aset täidab enam keskendumine mõttetutele soovidele muuta minevikku või unelemine tulevikus paratamatude sündmuste kartuses. Veelgi enam, meeletesse tungivad mürgitavad uitmuremõtted, mis kuhjuvad ja muutuvad harjumuslikeks. Me lubame neil tulla ja tihtipeale kutsume end painama nagu “sekkumismehhanismi”, mida hakkame üsna varsti pidama normaalseks. On probleeme, mis võivad iseenesest laheneda, kuid nende painav mõjuefekt jääb alles. Muretsemisest saab taustamüra.

Kui pikemat aega kuulata veidi õigest sagedusest väljas raadiojaama ja siis otsida välja jaama täpne sagedus, võib olla üllatav, kuivõrd palju parem tundub heli. Enne kui oleme suutnud täielikult pingetest vabaneda, peame vaigistama oma elu saatva mõttetult murerikka taustamüra ja häälestuma täpselt puhtale vaikusele, milles isikliku rahulolu otsingud saavad tasutud.

 

Käesolev kujustamisharjutus aitab sul müra välja peilida ja sellest vabaneda – vähemalt ajutiselt, kuni muretsemine sinu silmapiiri järgmisel korral tuimestama hakkab.

 

1. Istu mugavalt ja sule silmad. Kujutle, et kõnnid mööda rahulikku metsarada. Varsti jõuad lagendikule. Jaluta aeglaselt selle keskpaika ja istu maha.

2. Ühtäkki ümbritsevad sind ei-tea-kust saabunud loomad. Neil ei ole halbu kavatsusi, kuid igaüks neist kehastab mõnda muret. Mida suurem on loom, seda suurem on sinu mure. Näiteks võib välejalgne hirv kehastada mõne töö tähtaega, möirgav lõvi aga ebameeldivusi inimsuhetes.

3. Lagendikul seisab ka mesitaru. Mesilased parvlevad ümberringi, tekitades uitmõtete taustasuminat.

4. Puuduta õrnalt iga looma. Kui sa seda teed, jäävad nad järjest vait ja kaovad metsa. Ainsaks heliks jääb mesilaste sumin.

5. Kujutle, kuidas kõik sinu väikesed mured üksteise järel tarusse lendavad, kuni lagendikul jääb vaikseks. Mure on vaigistatud, kõigi murede eest kannab hoolt homne päev. Ümberringi valitseb rahu.

 

Allikas: M. George “Learn to relax”

 

Triin Tisler