Kuus võimalust tõsta oma enesekindlust

Kuus võimalust tõsta oma enesekindlust

Enesekindlus on see, mis muudab inimese õnnelikuks, ilusaks ja seksikaks. Kes meist neid omadusi endale ei ihkaks! Positiivse ja armastava suhtumisega iseendasse tõuseb ka enesehinnang. Loe, millised on kuus kiirteed kõrge enesehinnaguni.
 

Enesekindlus on see, mis muudab inimese õnnelikuks, ilusaks ja seksikaks. Kes meist neid omadusi endale ei ihkaks! Positiivse ja armastava suhtumisega iseendasse tõuseb ka enesehinnang. Loe, millised on kuus kiirteed kõrge enesehinnanguni.

 

1. Vaata kõigele negatiivsele tagasi värske pilguga

Kui õpetaja sind kehalise kasvatuse tunnis kritiseeris, siis mõista seda nüüd, täiskasvanuna, et ta soovis vaid, et sa areneksid. Ta tahtis, et sa saavutaksid rohkem ning saaksid paremaid tulemusi. Mõtle kõigele negatiivsele, mis sinu enesekindluse kõikuma on löönud, nüüd uue pilguga. Näe, et kritiseerimise taga võis olla hoopis soov – aidata!

2. Suhtu endasse armastuse ja austusega.

Millal sa viimati tegid kellelegi komplimendi? Millal sa viimati tegid endale komplimendi? See võib tunduda küll veider, kuid mida rohkem me endale komplimente teeme, seda rohkem hakkame me end armastama, sest me teame, et see on tõsi. Ütle endale, et oled ilus ja täiuslik, sest sa ju oled seda!

3. Lõpeta negatiivne mõtlemine!

Negatiivsetel mõtetel on madala enesehinnangu tekkimisele otsene mõju. Kui sinu sisemine negatiivne hääl sulle midagi kriitilist ültleb, siis kirjuta see üles. Paberilt loetuna tundub see kohe eriti naeruväärne. Näiteks “ma olen paks ja mul ei ole elus mingit eesmärki” – kas tõesti?  Kui oled oma negatiivsete mõtete nimekirja vaadanud ja analüüsinud, siis ei suuda sa uskuda, et raiskasid kunagi aega sellistele mõtetele!

4. Tegutse nüüd ja kohe.

Kirjuta üles kümme asja, mille üle sa õnnelik oled, ja kanna seda nimekirja endaga kaasas. Vaata seda ja täienda nii palju kui võimalik. Tänutunne selle eest, mis meil olemas on, paneb meid ka end armastama. Ja kui koged enesearmastust, siis on võimatu olla enesekriitiline.

5. Mediteeri.

Meie hirme toidavad meie mõtted. Oleks tõeliselt vabastav, kui me oskaksime kuidagi pidurdada üle mõtlemist. Üheks heaks variandiks on siinkohal meditatsioon, mis aitab meid oma mõtteid koondada ning vabastab meid liigsest pingest.  Katseta erinevaid meditatsioonitehnikaid ning leia see, mis sulle kõige paremini sobib. See võib võtta küll aega, kuid see on kindlasti seda väärt.

6. Usu isendasse.

Kõlab küll klišeena, kuid see on tõsi. Kui sa ise ei usu iseendasse, siis miks peaksid teised sinusse uskuma? Ära lase kellelgi öelda endale, et sa ei suuda, sest sa suudad kõike! Alusta positiivsest mõtlemisest ja see saab automaatselt osaks sinu mõttemaailmast. Nii saad sa enesekindlamaks enne, kui seda arvatagi oskad.

mindbodygreen.com

Buduaar.ee