Meditatiivse treeninguga heasse vormi

Meditatiivse treeninguga heasse vormi

Treenides võid saavutada enamat kui pelgalt tugeva keha – võid saavutada ka selgema meele. Kui teed regulaarselt trenni, siis tead juba, et jõusaalis harjutades või pargis joostes on võimalik samuti meditatiivsesse seisundisse jõuda. Küsimus on lihtsalt selles, kas suudad saavutada vastavat seisundit iga kord, kui seda soovid, ja kui see ei õnnestu, võib see tekitada pahameelt.

Treenides võid saavutada enamat kui pelgalt tugeva keha – võid saavutada ka selgema meele. Kui teed regulaarselt trenni, siis tead juba, et jõusaalis harjutades või pargis joostes on võimalik samuti meditatiivsesse seisundisse jõuda. Küsimus on lihtsalt selles, kas suudad saavutada vastavat seisundit iga kord, kui seda soovid, ja kui see ei õnnestu, võib see tekitada pahameelt.

Enamik jooksjaid teab, mida tähendab kõrgendatud meeleolu, kui organismis hakkavad erituma teatavad hormoonid ja jalgades tekib hõljumise tunne. Sellega kaasneb tavaliselt sügav heaolutunne. Meie ei räägi siin sellest tundest – ehkki ka jooksjate kõrgendatud meeleolu on suurepärane kogemus.

Mediteerimiseks on kõige parem korduv harjutamine. Kui võistled seinatenniseväljakul või katsud ette aimata vastasmeeskonna pallisöötu, kulutad ilmselt liiga palju aega mõtlemisele, mis ei lase õigesse meditatiivsesse seisundisse minna. Aga sõudmisergomeetris edasi-tagasi liikudes või pargis jalg jala ette ringi joostes või jõusaalis raskusi tõstes võid edukalt harjutada avatud või poolavatud silmadega mediteerimist.

Nõuandeid meditatiivseks treeninguks:

*Kui hakkad harjutama, keskendu hingamisele. Püüa hingata läbi nina. Kui see ei õnnestu, katsu vähemalt sisse hingata nina kaudu, välja võid hingata suu kaudu.

*Keskendu kehale. Pane tähele, millised lihased on töös ja milliseid liigeseid ja sidemeid pingutad. Püüa hingamist suunata just sellesse kohta, mis tundub olevat pinges. Selle asemel, et treenides pingesse minna, püüa jääda lõdvestunuks.

*Arvatavasti tulvavad sinusse mõtted. Lase neil olla. Aga püüa vaimselt eemalduda ja jälgida oma mõtete voolamist kõrvalt. 

*Jälgi oma hingamist ja südamelööke. Treeningu lõpuks peaks sinu meel olema tühjenenud ning keha treenitud.

 

 

 

 

Triin Tisler