Sügavaim lõõgastus

14 kommentaari
Sügavaim lõõgastus

Sügav lõõgastus on meditatsioonivorm, mis jääb traditsiooniliselt joogaseansi lõppu ja võimaldab su kehal imeda endasse asenditest saadud kasulikke mõjusid.

Sügav lõõgastus on meditatsiooni-vorm, mis jääb traditsiooniliselt joogaseansi lõppu ja võimaldab su kehal imeda endasse asenditest saadud kasulikke mõjusid.

1. Lama selili. Mugavuse huvides võid lamada vaibal või matil, padi põlvede all ja väike rahustav padjake silmadel (Silmapadi võib anda su meditatsioonile veel ühe mõõtme. Need padjakesed on tehtud pehmest kangast, näiteks puuvill- või siidriidest, ning täidetud kas tatrakõtrade või linaseemnetega. Padjad kaitsevad silmi valguse eest ja rahustavad väsinud silmi oma õrna survega). Hinga sisse ja suru hinge kinni hoides käed rusikasse ning tõsta need maast lahti mõne sentimeetri kõrgusele. Hoia käsi mõni sekund rusikasse pigistatuna, seejärel hinga välja, lõõgastu ning lase kätel maha langeda. Nüüd hinga uuesti sisse ning tõsta, jalalihaseid pingutades ja hinge kinni pidades, üles jalad. Hinga välja ja lase jalgadel maha langeda. Järgmiseks hinga sügavalt sisse; välja hingates lõõgastu. Korda sama rindkerega. Seejärel õõtsuta mõne minuti vältel pead küljelt küljele. 

2. Hakka nüüd oma keha mõtte jõul läbi uurima, peatu mõni hetk igas kehaosas ja nihuta tähelepanufookust järk-järgult varvastest pealaeni. Kui tunned kusagil pinget, kujuta ette selle koha pehmenemist ja lõõgastumist. Võid kujutleda, kuidas sooja valguse voog tõuseb aeglaselt läbi keha ülespoole ja loob täiusliku füüsilise kerguse seisundi. Nüüd jälgi oma hingamise loomulikku tõusu ja mõõna. Umbes minuti pärast hakka jälgima pähe tulevaid mõtteid, aga püüa hoiduda igasugustest nendega seotud tunnetest. Veel minuti pärast suuna oma taju veelgi sügavamale, oma sisemisse õndsa rahu keskmesse.

3. Kui valmistud sellest sügava lõõgastuse seisundist väljumiseks, veeda minut aega hingamist sügavamaks muutes ja nautides seda keskendunud rahu, millesse oled jõudnud. Seejärel veereta end aeglaselt paremale küljele ja pane parem käsi pea alla: kõverda põlved ja too need rinnale lähemale. Kui oled selleks juba valmis, tõuse aeglaselt istuli. Ehkki naased igapäevamaailma, jääb see õnnis rahu kestma ning sa tunned end värske ja uuenenuna.

 

 

Triin Tisler