ILUNIPP: SÖÖ OMA NÄONAHK terveks ja säravaks

13 kommentaari
ILUNIPP: SÖÖ OMA NÄONAHK terveks ja säravaks

30ndatest eluaastatest alates hakkab nahk ilmutama esimesi vananemismärke – jume ja naha tekstuur muutuvad tuhmimaks, ilmuvad esimesed kortsukesed, nahk venib ning pole enam sama elastne kui varem. Õige eluviis ja nahahooldus aga aitavad naha vananemist pidurdada.

30ndatest eluaastatest alates hakkab nahk ilmutama esimesi vananemismärke – jume ja naha tekstuur muutuvad tuhmimaks, ilmuvad esimesed kortsukesed, nahk venib ning pole enam sama elastne kui varem. Õige eluviis ja nahahooldus aga aitavad naha vananemist pidurdada.

Nahk vajab vitamiine ja mineraalaineid ning just õige toitumise abil ongi võimalik kortsukeste teket ennetada. Välispidine hooldus ei ole pooltki nii tõhus kui seespidine, seega vaata, et sinu menüüs oleksid toidud, mis sisaldavad A-, B-, C- ja E-vitamiine, sest just need on naha seisukorrast kõige olulisemad. Lisaks tuleks tarbida õigeid rasvu ja muidugi vett!

Milliseid vitamiine sinu nahk vajab ja kust neid saab: 

A-vitamiin

Kestendav ja kuiv nahk tähendab A-vitamiini puudust. A-vitamiini saab kõige tõhusamalt, tarbides järgnevaid toiduaineid: kalamaksaõli, seamaks, veisemaks, kanamaks, toores porgand, maguskartul ehk bataat, kõrvits, või, munad. 

B-grupi vitamiinid

Et sinu juuksed, nahk ja küüned oleksid terved ja tugevad, tuleks regulaarselt tarbida B-grupi vitamiine. Märgid sellest, et sa tarbid neid liiga vähe: suunurgad pragunevad ja huuled lähevad katki. Tunned end nõrgalt ning sul on unehäired. Kust neid saab: kaunviljadest, loomsetest toiduainetest.

C- ja E-vitamiin

C- ja E-vitamiini koosmõju pakub kahekordset kaitset ultraviolettkiirte eest ja vähendab päikesepõletuse riske. Ka talvisel ajal tuleks oma nahka päikese eest kaitsta! Kui sinu organism ei saa piisavalt C- ja E-vitamiini, siis võivad esineda järgmised sümptomid: kahvatu jume, akne, pidev väsimus ja kehv enesetunne, jõuetus. 

C- ja E-vitamiini saab kõige tõhusamalt, tarbides järgnevaid toiduaineid: kiivi ning aurutatud spargelkapsas sisaldavad ohtralt mõlemat vitamiini. E-vitamiini saab lisaks veel kõiksugu õlidest: mandliõli, oliiviõli, rapsiõli, päevalilleõli, sojaõli, nisuiduõli. Samuti pähklitest, lõhest, munadest, porgandist ning tomatist. C-vitamiini leidub enim mustades sõstardes, rabamurakates, papaias, apelsinis, aedmaasikates, sidrunis, ananassis, valges peakapsas, punastes sõstardes, kaalikas, greibis, vaarikates, lillkapsas ning karusmarjades. 

Vesi

Lisaks vitamiinide tarbimisele on oluline tähelepanu pöörata ka päevasele veekogusele! Vesi niisutab nahka, lisab läiget juustele ja aitab mürkaineid kehast väljutada. 

Rasvad

Kasulike rasvade tarbimine niisutab nahka seespidiselt ning uurimuste kohaselt parandab ka tuju. Õigeid rasvu saab ohtralt punasest kalast, angerjast, heeringast, tuunikalast, sardiinidest, chia-seemnetest, kanepiseemnetest, kõrvitsaseemnetest, päevalilleseemnetest, Kreeka pähklitest, avokaadost, õlidest. 

Kui sa sööd igapäevaselt täisväärtuslikku toitu, väldid alkoholi ja suitsetamist, oled füüsiliselt aktiivne, siis näed sa oma vanusest ka tunduvalt noorem välja ja selleks ei pea sugugi kalleid kreeme kasutama, rääkimata ilukirurgi abist!

 

Allikas: internet

Toimetas: Karin Karu