Iluuni jääb liiga lühikeseks? Loe nippe magusa une pikendamiseks

5 kommentaari
Iluuni jääb liiga lühikeseks? Loe nippe magusa une pikendamiseks

Pole midagi hullemat nendest öödest, mis uni on rahutu ja ärkad pidevalt üles. Kui ühtede inimeste jaoks võib olla probleemiks uinumine, siis teistel aga hoopiski sügavas unefaasis püsimine. Just selle levinud probleemi vastu annabki nõu unespetsialist doktor Wendy Troxel: kuidas uuesti uinuda, kui oled keset ööd taas rahutuna ärkvel?

Pole midagi hullemat nendest öödest, mis uni on rahutu ja ärkad pidevalt üles. Kui ühtede inimeste jaoks võib olla probleemiks uinumine, siis teistel aga hoopiski sügavas unefaasis püsimine. Just selle levinud probleemi vastu annabki nõu unespetsialist doktor Wendy Troxel: kuidas uuesti uinuda, kui oled keset ööd taas rahutuna ärkvel?

1. Mine voodist välja!

Just nii – kui ärkad keset ööd üles ja jääd närviliselt voodisse külgi vahetama või telefoni näppima, siis see annab ajule valesid signaale, mille tõttu keha arvab, et öine ärkamine on normaalne nähtus ning hakkab seda käitumismustrit kordama. Seega kui ärkad keset ööd üles ja ei suuda kohe uuesti uinuda, siis astu voodist välja. Soovitatavalt proovi sel ajal lugeda raamatut või ajakirja, kuid ära lülita sisse tehnikavidinaid. Kui aju tähelepanu on magamisest kõrvale viidud, siis võib uuesti tekkida magus unefaas. 

2. Lülita välja kõik tehnikavidinad!

Vähemalt tund aega enne magama minekut ei ole soovitatav mingisugust tehnikat kasutada. Üleüldse võiks magamistuba olla täielikult tehnikavaba. Nutitelefonide, tahvelarvutite ja televiisorite ekraanid stimuleerivad inimest liigselt ning see võib põhjustada unetuid öid. 

3. Ärka iga hommik samal ajal!

Nii uskumatuna kui see ka ei kõla, siis igaks hommikuks samaks ajaks pandud äratuskell ja ärkamine hoiavad ära öised ärkvelolekud. Seda seletab lihtne ja loogiline bioloogiline kell. Keha harjub ära kindla ärkamisajaga ja just sel hetkel hakkab ka aju saatma ärkamise signaale. 

4. Hoia stressi kontrolli all!

See kõlab lihtsamini, kui see tegelikult on, ent stressi kontrolli all hoidmine on lausa hädavajalik neile, kel öösiti magamisega probleeme. Stress, mure ja negatiivsed emotsioonid on inimese peamisi äratajaid keset ööd. Stressi ja mure saab endast eemale lükata mõnede kindlate meetoditega nagu näiteks jooga, meditatsioon või mõni just Sulle sobiv ala, mis nõuab ka füüsilist pingutust. Siia alla aga ei kuulu klaasike veini enne magamaminekut. Vein võib aidata küll kiiremini uinuda, kuid kui alkohol kehas lahustuma hakkab, siis hakkab see just und häirima.

5. Voodi peab olema püha koht!

Doktor soovitab, et voodi peaks jääma vaid magamiseks ja seksimiseks. Ära tee voodis tööd, ära vaata oma e-maile ega ole sotsiaalmeedias ning ära kindlasti voodis söö. Need tegevused annavad taaskord ajule valesid signaale ning järgmine kord püüdes uinuda võib keha arvata hoopis, et käes on söömise aeg.

NB! Kui miski muu ei aita, siis proovi teha erinevaid hingamisharjutusi. Kuidas neid teha, saab lugeda SIIT.

 

Buduaar.ee