KUIDAS SA OMA JALGADE eest tõeliselt hoolitsema peaksid – vaata siit!

KUIDAS SA OMA JALGADE eest tõeliselt hoolitsema peaksid – vaata siit!
Shutterstock

Jalad said suvel üksjagu koormust paljajalu murul ja liival käies, umbsetes jooksutossudes higistades ning kõrgetel kontsadel kõndides. Seetõttu on meie truud kandjad nüüd ära teeninud parima võimaliku hoolitsuse – ja selleks ei pea sugugi ilusalongi minema.

Enneta probleeme – hoolitse regulaarselt

Parim viis seista jalgade heaolu eest on hoolitseda nende eest sedavõrd korralikult, et harvaks hädaabipediküüriks pole põhjust. Igapäevase jalahoolduse juhtnöörid on lihtsad: pese jalgu iga päev, kuivata hoolikalt (iseäranis varbavahed) ning kreemita rammusa võidega. Emulsioonid ei sobi, sest kreemi rasvasisaldus peaks olema vähemalt 30%. Head teevad uureasisaldusega jalakreemid, mis pehmendavad jalgu ning aitavad vältida nahapaksendeid. Ent tähelepanu: kui jalgu – näiteks ülikuivuse tõttu – kreemitada lisaks magamiseelsetele ilurituaalidele ka päeval, tuleks kreemi ülejäägid varbavahedest eemaldada. Vastasel juhul tekitab see (kinnistes jalanõudes) umbsust ja jalgade haudumist-higistamist.

Foto: tootjad

Joik Organicu kooriv jalaseep peseb ning eemaldab nahapaksendid samaaegselt. Peeneteraline meresool ja vulkaanilisest kivimist graanulid koorivad tõhusalt ning toovad esile pehme, sileda naha. Seebis sisalduvad maheõlid muudavad jalad pehmeks ja sametiseks. 100 g, 7,50 €
Palmer’si kooriv kookose jalakreem Coconut Sugar Foot Scrub sisaldab naturaalset kookosesuhkrut, et koorida ja pehmendada jalgade karedat parkunud nahka. 60 g, 7,40 €

Kand ja varvas!

Kes suvel palju paljajalu või lahtiste kingadega käis, on küllap kogenud, kui hõlpsalt tekib päka või kanna alla nn saapatald. Kannalõhede peamiseks põhjuseks on rasunäärmete puudumisest tingitud kuiv nahk, millele lisandub naha pinguldumine ja venimine tänu keha raskusele. Kui jätta jalahooldus unarusse, kaotab nahk elastsuse ja kannapiirkonda tekivadki lõhed. Et kandasid uuesti siledaks ja jalgu pehmeks saada, võib määrida need õhtul sooja toiduõliga paksult kokku ning hoida mähist vähemalt veerand tundi. Soovi korral võib rasvase võide või oliiviõliga sisse määritud jalad-kannad ööseks käärida toidukilesse ning tõmmata peale puuvillased sokid. Apteekides on müügil ka spetsiaalseid kreeme või emulsioone, mis kandade nahapaksendeid vältida aitavad.

Ciccarelli kreem lõhenenud kandadele pehmendab tänu oma mitmekesistele komponentidele kuiva jalanahka ja kandasid, ennetab lõhede tekkimist ning eemaldab juba tekkinud lõhed kandadelt. Suurendab naha pehmust ja elastsust ning deodoreerib jalgu. 75 ml, 7,24 €
Palmer’si kookosveega jalakreem Coconut Water Foot Cream niisutab sügavuti ja pehmendab jalgade karedat parkunud nahka. Sisaldab ka kakaovõid ja makadaamiaõli. Ei sisalda parabeene, mineraalõli, sulfaate ega värvaineid. 60 g, 7,40 €

Foto: tootjad

Unusta raspeldamine

Nahapaksendite kallale ei tasuks söösta metallist teravapinnalise raspliga – jalataldade nahk saab asjast nii aru, et nüüd tuleb ”toota” erilist kaitset ning parkunud naha moodustumine hoogustub. Kui nahapaksendid on sedavõrd tugevad, et isegi kreem ei taha imenduda, võib neid ettevaatlikult niiskeks tehtud loodusliku pimsskiviga hõõruda (kuid mitte sagedamini kui paar korda kuus!). Nii õnnestub jalataldade ja -kandade nahka tasandada.

Foto: Ciccarelli

Ciccarelli mitmetoimeline looduslik pimsskivi on valmistatud hoolikalt valitud mineraalidest. Üks pool eemaldab kuiva, tugeva naha ja nahapaksendid jalgadelt, teine aga muudab jalad kohe pehmeks ja siledaks. Eemaldab kergelt isegi värvi- ja tõrvalaigud ning sobib ideaalselt ka kätel, küünarnukkidel ja põlvedel kasutamiseks. 5,22 €

Kui jalad higistavad…

Iseäranis kinnistes jalatsites kipuvad jalad higistama, seetõttu ei tohiks igapäevast jalapesu ka hügieeni kaalutlustel vahele jätta. Higistamisega võideldes on abi hommikusest jalgade talgitamisest või läbipaistvast mäekristalldeodorandist. Talk moodustab nahale kaitsva kihi ning vähendab higistamist ja hõõrdumist. Aitavad ka värskendavad jaladeodorandid ja deodorantkreemid. 2–3 korda nädalas võiks teha jalavanni, mille veele on lisatud natuke äädikat (see tapab bakterid ja eemaldab halva lõhna). Kui kannad sukki-sokke, vaheta neid iga päev ning kanna parajaid kingi – võimalusel lahtisi, et jalad higistaksid vähem. Ühtlasi tasub teada, et varvassokid pakuvad tavalistest sokkidest paremat hingavust, mis tähendab, et jalad tunnevad ennast lahedamalt, mõnusamalt, kuivemalt ja mugavamalt.

Ciccarelli higistamisvastase toimega jaladeodorant-kreem toimib efektiivselt jalgade ja jalataldade üleliigse higistamise korral. Toime kestab kuni 48 tundi. Rikastatud jalgade higistamist kontrollivate komponentide ja puhastavate omadustega koostisosadega. Dermatoloogiliselt testitud, parabeenivaba. 50 ml, 7,57 €

Foto: Ciccarelli

Ciccarelli jaladeodorant-puuder tüümianiga värskendab, ennetab ja absorbeerib ebameeldivat lõhna, aitab reguleerida higistamist, hoiab jalad kuiva ja jahutatuna terve päeva. Sobib varvaste vahele ning sukkade-sokkide ja jalanõude sisse. Dermatoloogiliselt testitud, parabeenivaba. 75 g, 6,14 € / 250 g, 11,14 €

Foto: Ciccarelli

Joik Organicu värskendav ja lõõgastav magneesiumi jalasprei pakub leevendust väsinud, pinges jalgadele, värskendab ja jahutab, vähendab jalgade higistamist. Magneesium leevendab lihaspingeid ning rahutuid jalgu, eriti treeningujärgselt ning enne magamaminekut. Mahepiparmündi eeterlik õli ning aaloemahl jahutavad ja leevendavad väsimust. 50 ml, 9 €

Foto: Joik

Foto: Buduaar

Sarnased artiklid