Reklaam sulgub sekundi pärast

MOEDISAINER MARILIN SIKKAL: kas Eesti disainil on hind?

Raha on alati aktuaalne teema olnud ning seda on ka kõik see, mida raha eest osta saab. Moedisainer Marilin Sikkal tegi hiljuti oma Facebooki lehele üsnagi mõtlemapaneva postituse, kus ta arutleb selle üle, miks inimesed odavate asjade üle rõõmu tunnevad. Kahjuks kaasneb sellega rohkem negatiivset, kui esmapilgul tunduda võib.

Raha on alati aktuaalne teema olnud ning seda on ka kõik see, mida raha eest osta saab. Moedisainer Marilin Sikkal tegi hiljuti oma Facebooki lehele üsnagi mõtlemapaneva postituse, kus ta arutleb selle üle, miks inimesed odavate asjade üle rõõmu tunnevad. Kahjuks kaasneb sellega rohkem negatiivset, kui esmapilgul tunduda võib.

"Mind paneb aina enam imestama, kui suurt rõõmu võivad inimesed tunda odavate asjade üle... Argument on hind! Aga miks on asi odav? On kasutatud kõige odavamat ressurssi - tööjõudu, materjali, pole tasutud autoritasusid, tegeletakse kopeerimise ja muu sarnasega. Aga rõõmu kui palju! Aga kes oled sa ise - odav või kallis? Kas sa väärtustad ennast ja teisi, tööd ja panust?" kirjutab Marilin.

Paraku tähendab nõudlus odava järele ka vargust. Just nimelt vargust! Varastatakse ideid ja müüakse neid odavalt. "Hetkel vaatan, kuidas Kuma brändi liblikaid tehakse järele absoluutselt igasugust häbi tundmata. Kellegi looming ja idee on lihtsalt meeldinud ja siis otsustatakse, et ma teen ka järele ja müün odavamalt. Eile avastasin mingi brändi nimega Kuul, kes Tartus teeb enam vähem copy-paste minu kuue aasta taguseid printe, brändi kontseptsioon on isegi copy-paste tolleaegsest kollektsiooni tutvustusest, nimi on samuti pandud minu kolme aasta taguse kollektsiooni järgi. Ma ei mõista neid inimesi," tõdeb Marilin. 

Kui oluliseks pead sina toote hinda ja kas tunned huvi ka selle vastu, kus ja milliste ressursside abil on toode valmistatud?