PRANTSLANNADE ilu saladus peitub selles kosmeetikas

Foto: 123rf

Buduaari ajakiri

Sirle Trestip

Prantslannad on väga suured apteegikosmeetika austajad ja uusi kosmeetikabrände tuleb muudkui juurde.

See pole vist kellelegi uudis, et Prantsusmaa on üks maailma juhtiv kosmeetikatootja.

Kosmeetika- ja keemiatööstus hõivab riigi tööstussektori neljanda koha. Silt „Made in France” on jätkuvalt kõrge kvaliteediga kosmeetikamärk kogu maailmas ja prantsuse tooteid müüakse enam kui 200 riigis. Prantsuse tarbijatele meeldib uusi ja uuenduslikke tooteid katsetada, mistõttu kosmeetikaettevõtted panevad innovatsioonile suurt rõhku.

Kosmeetikapoodidest on Prantsusmaal kolm suurt tegijat: Sephora, Nocibé ja Marionnaud. Igas Prantsuse linnas leidub vähemalt üks eelmainitud firma pood, suuremates linnades on poode kõvasti rohkem. Need kolm poeketti pakuvad kõikide tuntumate rahvusvaheliste brändide nahahooldustooteid, dekoratiivkosmeetikat ja parfüüme. Lisaks on igal firmal ka omanimeline kosmeetikatoodete kaubamärk ning oma ilusalonginurgake, kus saab lasta näiteks erinevaid näohooldusi teha või kulme toonida.

Üks omapärane kosmeetikakauplus on Saga Cosmetics, mis asub samuti igas suuremas Prantsuse linnas. Saga Cosmetics on liider low cost kosmeetika vallas. Bränd ostab odavamalt suurtes kogustes tooteid, mille pakend või koostis on kergelt muutunud ning müüb siis nad omakorda tarbijatele soodsamate hindadega. Toodete valik on võrdlemisi piiratud ja varieerub sageli. Tihtipeale on seal välismaiste vähem tuntud kaubamärkide tooteid, aga mõnikord võib sealt näiteks leida päris hea hinnaga Tigi juuksehooldusvahendeid, Essie küünelakke või L’Oréali huulepulkasid.

Lisaks on kosmeetikaturul prantsuse brändid, millel on omanimelised poed, nagu näiteks L’Occitane, Avril ja Yves Rocher. Viimase populaarsus on minu jaoks üllatav. Mul on millegipärast raske Yves Rocher’ist midagi osta, kuna noorusajast on mällu on jäänud postiga saadetud kataloogid, kleepsud ja kingitused, mis mingi põhjuse tõttu mu tutvusringkonnas pigem halvamaigulised olid. Hiljutisest küsitlusest aga selgus, et Yves Rocher oli 2021. aastal Prantsusmaal kõige populaarseim kosmeetikabränd, nii et mine sa tea, äkki peaksin oma eelarvamustest lahti ütlema ja uuesti mõne Yves Rocher’i poe üle vaatama.

Avril’i looduskosmeetika avastasin enda jaoks võrdlemisi hiljuti. Firma kõik tooted (v.a küünelakid) on ökosertifikaadiga ja samas väga soodsate hindadega. Avril selgitab, et kvaliteedi arvelt nad kokku ei hoia, küll aga ei ole absoluutselt rõhku pandud pakenditele ja reklaamile.

N-ö klassikaliste kosmeetikapoodide kõrval müüakse nahahooldustooteid ka igas apteegis. Prantslannad on väga suured apteegikosmeetika austajad. Enamik tuntud apteegikosmeetika brändidel ei ole oma poode, vaid neid müüaksegi ainult apteekides. Kõige populaarsemate apteegikosmeetika firmade hulka kuuluvad La Roche Posay, Avène, Vichy ja Uriage. Kõik neli on rajatud erinevate Prantsuse termaalvete piirkondadesse ja põhinevad kohalike vete unikaalsetel omadustel.

Minu lemmikute hulka kuulub ka Caudalie bränd, mille tooted baseeruvadviinapuu ja viinamarja ekstraktidel. Prantslannade poolt on hinnatud Nuxe looduskosmeetika, mis kasutab oma toodete valmistamiseks rohkesti erinevaid taimeekstrakte. Nuxe kaubamärgi lipulaev on Huile protegieuse multifunktsionaalne õli, mida saab kasutada näol, kehal ja juustel. Nuxe’l ja Caudalie’l on üle Prantsusmaa ka omanimelised spaad. Olen kahes erinevas Nuxe spaas käinud ja mõlema kohta jätkub ainult kiidusõnu. Loomulikult leidub veel tohutult palju erinevaid apteegikosmeetika brände, mida kõike üles lugeda ei jõua.

Uusi kosmeetikabrände tekib juurde nagu seeni pärast vihma. Üleüldiselt on tunda ökokosmeetika suurt pealetungi. Üha enam pannakse tähelepanu toodete koostisosadele ja vähem värvile, lõhnale ja pakendile. Loomulikult oli prantslannade meigiharjumustele väga suur mõju koroonal. Kodukontor ja näomaski kandmine soodustasid üha vähem meikimist ja niigi pigem tagasihoidliku jumestusega prantslannade hulgas leidub rohkesti neid, kes nüüdseks dekoratiivkosmeetikast täielikult loobunud on. Sellest hoolimata loodi Prantsusmaal 2021. aastal umbes 150 uut kosmeetikafirmat, mistõttu julgen arvata, et Prantsusmaa jääb kindlasti üheks liidriks kosmeetikaturul ka tulevikus.

Sirle Trestip