Viis toiduainet ilusama naha jaoks

9 kommentaari
Viis toiduainet ilusama naha jaoks

  See, mida sa sööd ja jood, peegeldub meie organismi kaudu väga hästi just nahal. Kiirgav ja särav nahk on märk tervisest ja elujõust. Kindel on see, et alkohoolsed ja kofeiini sisaldavad joogid kuivatavad keha ja aitavad kortsukeste tekkele kaasa. Seepärast vali parem toiduained, mis keha poputavad ja naha ilusaks muudavad.
 

See, mida sa sööd ja jood, peegeldub meie organismi kaudu väga hästi just nahal. Kiirgav ja särav nahk on märk tervisest ja elujõust. Kindel on see, et alkohoolsed ja kofeiini sisaldavad joogid kuivatavad keha ja aitavad kortsukeste tekkele kaasa. Seepärast vali parem toiduained, mis keha poputavad ja naha ilusaks muudavad.

Mereannid – sisaldavad omega 3 rasvu ja tsinki. Hoiavad naha puhtana ja säravana. Omega 3 võitleb põletike vastu ja tsink võib aidata akne puhul. Aitab ka linaseemnete ja pähklite söömine.

Tsitruselised – sisaldavad vitamiini C. Ühtlustavad jumet. C-vitamiin on paljudes ilutoodetes esindatud, kuna aitab kehal kollageeni toota. Aitab ka põletiku ja vabade radikaalide vastu. Kui tsitruselistest küllalt saad, siis söö chillipipart.

Punased ja rohelised juurviljad. Rikkad A vitamiinist ja beeta karoteenist. Särava ja terva naha heaks. Porgandid, spinat ja punane paprika on need, mis talvisel perioodil võiksid värvi päeva tuua. Kui juurikatest küllalt saad, proovi mangoga A-vitamiini kogus päevas kätte saada.

Pählkid – E-vitamiin. Noorusliku jume heaks. Aitavad nahka seestpoolt niisutada ja kaitsevad päikesekahjustuse eest.

Täisteratooted – kiudained ja B-vitamiinid. Puhas ja niisutatud nahk. Eelista nisutoodetele täisterajahust tehtud toiduaineid. Kiudained aitavad kaasa seedimisele, mis aitab naha jääkainetevaba hoida. Kui tatrapudru ei ole sinu jaoks, siis proovi avokaadot.

Enamus toiduainetes olevad vitamiinid imenduvad parimal viisil just siis, kui toitud mitmekülgselt. Loomulikult aitab särava naha saada õige hingamine ja liikumine. Ka stress ja ilus nahk ei saa omavahel kuidagi läbi.

 

Milline toiduaine aitab sinul ilus püsida?

 

Mari Ojasaar