Kohukesed, pudingud või koorejogurt – mis neist on kõige figuurisõbralikum?

4 kommentaari
Kohukesed, pudingud või koorejogurt – mis neist on kõige figuurisõbralikum?

Piimatooted on meile kasulikud, ent ka neid tuleb tarbida mõistlikus koguses! Suussulavad kohukesed, koorejogurtid ja pudingud – tegu on maitsvate hõrgutistega, millele on raske ei öelda. Kuid mis neist on meie tervisele ja figuurile kõige kasulikumad?

Piimatooted on meile kasulikud, ent ka neid tuleb tarbida mõistlikus koguses! Suussulavad kohukesed, koorejogurtid ja pudingud – tegu on maitsvate hõrgutistega, millele on raske ei öelda. Kuid mis neist on meie tervisele ja figuurile kõige kasulikumad?

Lugesime erinevate kohukeste, koorejogurtite ja pudingute koostist ning keskelt läbi on tulemused sellised:

100 g koorejogurtit sisaldab energiat 120 kcal, valke 2,8 g, rasvu 6 g (millest küllastunud rasvhappeid 4,3 g), süsivesikuid 14 g (millest suhkruid 13 g)

100 g kohukest šokolaadiglasuuris sisaldab energiat 300 kcal, valke 12 g, rasvu 16 g (millest küllastunud rasvhappeid 12,6 g), süsivesikuid 24 g (millest suhkruid 22 g)

100 g pudingut sisaldab energiat 123 kcal, valke 2,8 g, rasvu 3,4 (millest küllastunud rasvhappeid 2,9 g), süsivesikuid 24 g (millest suhkruid 22 g)

Kohukesed on kõige patusemad sisaldades enam kui kaks korda rohkem kaloreid ja rasvu, samas valkude poolest on kohukesed kasulikumad! Lisaks tuleks arvesse võtta ka seda, kui palju me midagi sööme – üks kohuke kaalub umbes 40 grammi, koorejogurti tops on aga 300 grammi ning puding umbes 150 grammi.

Kohukesi süües ei piirduta tavaliselt ühega, vaid süüakse ära kaks. 300grammisest koorejogurtist süüakse tavaliselt korraga ära pool või pisut üle selle ning 150grammine pudingutops süüakse muidugi viimse kui piisani tühjaks. 

Kokkuvõte – kes piirdub ühe kohukese söömisega portsjoni kohta, siis see on kasulikum kui pool topsi koorejogurtit või tops pudingut. Miks – sest ka 40grammine kohuke sisaldab rohkem valke kui 150 grammi jogurtit või pudingut.

Kui palju valke peaks päevas sööma – korruta oma kehakaal 1,5ga ja saadki tulemuse. Kui sa kaalud näiteks 56 kg, siis peaksid päevas tarbima 84 grammi valke. Kui sa oled ülekaaluline, siis arv, mida sa 1,5ga korrutama pead, peaks olema sinu normaalkehakaal ja täpselt sama kehtib ka alakaaluga! Miks – sest nii saab sinu organism kätte tema jaoks vajalikud valgud, mitte rohkem ega vähem. Tulemusena võtad sa pika aja peale võibolla isegi kaalust alla või siis juurde. See on aga juba hoopis teine teema.

Karin Karu