Need päevikud, paberid ja tabelid… Marek aitab!

Need päevikud, paberid ja tabelid… Marek aitab!

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee.
 

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee.

Mure nr 3

Neid asju, mida mõõta, on ju lõpmata palju. Vereliblesid veres või veetilku meres ja kõigest saaks võtta veel protsente ja promille ka, aga ma olen lihtne tüdruk ja tahan lihtsalt läbi saada.

Kui ma vaatan jõusaalis naisi, kes trenni teevad, siis on nad siin nii erinevad ja ma ei tea, mis on mõistlik. On neid, kes lihtsalt tulevad ja teevad ja on mitmekesi koos ja ajavad juttu ja eriti nagu ei viitsiks… Okei, sellest ma saan aru, et see ei ole kõige parem plaan, sest nad itsitavad ja klatšivad rohkem kui et midagi teeks. Ja siis on seal need naised, kes kannavad kaasas mingisuguseid trennipäevikuid ja need on vahel nii paksud nagu raamatud. Nad panevad sinna kirja iga oma liigutuse ja kui päevikud on avatud, siis paistavad need nagu mu keskkooli matemaatikakonspektid ja mul tekib juba ette vastumeelsus ja okserefleks. Ja siis on veel need, kes panevad oma FB täis neid trenniaegu ja -trajektoore ja -skoore. Võib-olla ka see aitab, aga kuskil on ju piir! Ja siis ma mõtlesingi seda, et mida üldse oleks vaja mõõta iseenda juures? Ma olen noor ja ma ei viitsi kogu aeg uurida mingeid asju oma veres ega mõõta mingeid näitajaid igal päeval. Samuti ei viitsi ma kirjutada mingisuguseid memuaare nii, et mul kuluks nende kirjutamise peale rohkem aega kui trenni tegemise peale.

Palun ütle, mida täpselt tasub mul enda juures mõõta, vaadata, kaaluda, uurida ja üles kirjutada, kui ma tahan korralikult trenni teha ja oma arengut jälgida?

Liisa

……………………………………..

Jah, eks need naised, kes juba treeningpäevikut ja muid erinäitajaid üles märgivad, on tavaliselt edasijõudnud ning teavad täpselt, mida nad teevad ja kuhu nad tahavad välja jõuda. Samuti aitab see neil näha arengut ja sellest lähtuvalt analüüsida oma tulemusi erineval ajajärgul. Seega tegelikult pole mõõtmine üldsegi paha. Lisaks on arengu nägemine visuaalselt must-valgel ka väga heaks motivaatoriks. Algaja puhul pole muidugi mõtet hakata arendama sellest tohutut raketiteadust. Piisab, kui järgida oma kehakaalu, mille soovitan iga päev enne hommikusööki üles märkida. Nii õpid oma keha tundma ja mõistad, kuidas see reageerib toidule, treeningule, kuupuhastustsüklitele jne. Lisaks oleks hea, kui paari nädala tagant mõõdad ka oma keha ümbermõõdud (käed, rinnakorv, talje, puusad, reied). Ei tasu sattuda paanikasse, kui iga kord pole näha muutusi. Kehakaal ei ole aga alati kõige täpsem viis jälgida trenni tulemuslikkust. Näiteks, kui panna kõrvuti seisma kaks naist, kes on sama pikad ja kaaluvad sama palju, siis üks neist võib näha välja väga sportlik ja madala rasvaprotsendiga ning teine kergelt ülekaaluline ja mitte just kõige kenamate proportsioonidega.

 

Marek Morozov

www.kehavormi.ee