12 nippi, et sulle meeldiks oma töö ja töökoht

12 nippi, et sulle meeldiks oma töö ja töökoht

Rohkem kui 45% töötajaid on oma töökohal õnnetud, kuid arvavad, et lahkuda oleks liiga riskantne. Nii mõndagi saab aga ise ära teha ja oma rahulolu tõsta. Jäta meelde, et ideaalset töökohta ei olegi olemas, kus kogu aeg 100% kõik hästi oleks. Öeldakse, et kõigepealt vaata endasse ja enda ümber ringi ning tee kõik selleks, et seal oleksid asjad korras.

Rohkem kui 45% töötajaid on oma töökohal õnnetud, kuid arvavad, et lahkuda oleks liiga riskantne. Nii mõndagi saab aga ise ära teha ja oma rahulolu tõsta. Jäta meelde, et ideaalset töökohta ei olegi olemas, kus kogu aeg 100% kõik hästi oleks. Öeldakse, et kõigepealt vaata endasse ja enda ümber ringi ning tee kõik selleks, et seal oleksid asjad korras. Vahel algab rahulolu pisiasjadest. Siin mõned nõuanded, et tõsta enda sees motivatsiooni edasi töötamiseks.

1. Korrasta oma töölaud ja ümbrus. Ära unusta, et tööl viibid sa väga suure osa oma päevast. Võibolla oled sa tööl isegi rohkem kui kodus ning seega ei tohi alahinnata puhast ja harmoonilist keskkonda ka töö juures. Võta korraks hoog maha ja vaata lõunapausi ajal oma tööümbrus kriitilise pilguga üle – ilmselt saab vaid paarikümne minutiga likvideerida nii mõnegi paberihunniku ja võtta tolmu raskesti ligipääsetavatest kohtadest. Kui käid iga päev tööl nagu üheksast viieni töötama programmeeritud robot, siis võib juhtuda, et tööhoos jääb märkamatuks aja jooksul tekkinud segadus. Kasu, mis sa koristamisest saad, on mõõtmatu. Juba järgmisel hommikul tunned end kindlasti tööle tulles märksa paremini. 

2. Pane enda jaoks paika igapäevased rituaalid ja anna endale hommikul mõni lisaminut. Protseduur peaks algama juba kodust. Igaühele meist meeldib kena välja näha, kuid veelgi meeldivam on see siis, kui sul on olnud aega, et endaga tegeleda. Võta enda jaoks see aeg! Selleks aga peaks sul olema kindel päevarütm – nt ärkad teadlikult varem, et ennast korrastada, juua rahulikult hommikukohvi, käia vannis/duši all või teha muud meeldivat päeva alguses. Kui jõuad tööle, siis ära kohe prantsata laua taha maha. Kui see on võimalik, siis pane plaadi pealt mängima oma lemmiklugu, valmista endale ja kallitele kolleegidele hommikukohvi. Viska kümneks minutiks ka pilk peale päevauudistele, et oleksid kursis mujal toimuvaga – kõik need pisikesed tegevused loovad päeva alguses hea enesetunde. Hea enesetunne on aga produktiivse ja rahuldust pakkuva päeva tähtsaim osa.

3.  Ümbritse end asjadega, mis parandavad meeleolu – kui oled oma töökoha korda teinud, siis too kontorilauale midagi, mis parandaks su meeleolu. Näiteks too töölauale lemmiku pilt, põleta ka tööl küünlaid, muretse endale  rõõmsates värvides või naljaka pildiga kohvikruus …

4. Suhtle inimestega! Suhtle inimestega ka väljaspool oma osakonda, võta osa ühistest üritustest. Kui liftis kohatud inimesed saavad sinu jaoks enam-vähem tuttavateks nägudeks, muutuvad sinu tööpäevad palju rõõmsamaks. Kui keegi ei ole initsiatiivi algatanud, siis tee kasvõi ise  reegliks mõni tore rituaal. Kui töötad sõbralikus kollektiivis, kus on ühiste kohvijoomiste vms traditsioon, siis paku välja, et iga nädal paneb igaüks ”ühiskassasse” mingi väikse rahasumma, mille eest näiteks reede lõunaks ostetakse eriti mõnusad kreemikoogid või eksootilised piimakokteilid.

5. Meeldivad tööülesanded jäta viimasteks.  Kui sa tead, et pead midagi tüütut või rasket ära tegema, siis parem alusta sellega kohe. Kui sa jätad raskemad ülesanded viimasteks, painab see sind kindlasti terve see aeg, kui tegeled nö meeldivamate tööülesannetega. Su meeleolu parandab aga juba teadmine, et oled sellega alustanud.
Mõned meeldivad tööülesanded või kohtumised jäta ka nendele päevadele, mis ei ole just kõige toredamad. Näiteks kui tead, et teatud kolleegi või kliendiga suhtlemine toob sul alati naeratuse näole, siis halva tuju päeval annavad sellised kohtumised või telefonikõned kindlasti paraja energiasüsti.

6. Kus iganes sa ka ei töötaks, keerulise ja ehk lausa võimatu iseloomuga inimesi leidub pea igas kollektiivis. Kui nendega suhtlemist ei ole võimalik vältida, siis püüa suruda oma negatiivsed emotsioonid tagaplaanile, mõeldes kolme parima omaduse peale, mis sa neis leiad. Lisaks võid mõelda ka selle peale, millega nad sulle isiklikult kasulikud on. Pea meeles, et keegi pole täiuslik – ka sina ise, nii et õpi parem inimesi lihtsalt paremas valguses nägema.

7. Tee endale selgeks, mida sulle oma töös kõige rohkem meeldib teha ja arenda vastavaid oskusi. Räägi sel teemal oma ülemusega ja kui võimalik, siis palu tal tellida sulle sellealast kirjandust või saata koolitusele – ilmselt tunneb ta sellest vaid head meelt, et tema töötaja tahab mingil alal veelgi parem olla.

8. Taltsuta oma peas tiirlevaid negatiivseid mõtteid. Negatiivsus toidab ennast ise, seega püüa viia mõtted mujale selle juurest, mis sulle oma töö juures ei meeldi. Ära räägi pidevalt lähedastele ja sõpradele, kui halvasti sul kõik töö juures on – pigem püüa enda jaoks leida positiivseid asju. Kui sa mitte midagi selle nimel ei tee, et tööl paremini ennast tunneksid, vingud kogu aeg, siis see teeb su olukorra veelgi hullemaks. 

9. Väldi klatsi! See võib küll olla heaks meelelahutuseks, kuid tegelikult tekitad sa sellega enda ümber vaid negatiivset energiat ja paned ehk teisedki endast taga rääkima. Palju komplikatsioone tekitab töötajate vahel just klatšijuttudest alguse saanud ebakõlad – räägitakse kellestki halvasti ja arvatakse, et inimene, kellega räägitakse, on alati usaldusväärne. Seintel on kõrvad ning pigem toovad klatšijutud sulle kahju kui kasu. Medalit sa selle eest kohe kindlasti ei saa. Sõbraliku ja kõigisse hästi suhtuva inimese imago tuleb sulle igal juhul vaid kasuks.

10. Ole entusiastlik!  Alustuseks pead ehk seda kunstlikult tekitama, aga pärast nakatad teisigi. Püüa mõnda aega oma tööga tavalisest rohkem vaeva näha, võta käsile ka ebameeldivamad kohustused ja mõne aja pärast võid märgata, et tulemused annavad endast tunda. Töökaaslased hakkavad sinusse positiivsemalt suhtuma ja sina isegi hakkad ennast kõrgemalt hindama. Nii tekib ka entusiasm ja soov veelgi rohkem ja paremini teha, samuti ka rahulolu oma tööga.

11. Kasuta probleemide lahendamiseks ”lahendusejuttu”.
Kui lähed mingi probleemi pärast ülemuse juurde, siis mõtle enne läbi, mida selle lahendamiseks reaalselt teha saaks ning paku need võimalused ise ka välja. Alusta ettepanekutest, mitte etteheidetest ja kui sinu pakutu on mõistlik, lahendub kõik mõlema osapoole jaoks märksa kiiremini ja valutumalt.

12. Sea endale sisse kindel töölt lahkumise aeg ja pea sellest ka kinni. See aitab sul vältida kiusatust kuhjata töid ja tegemisi tööpäeva lõppu ja paneb kella vaadates entusiastlikumalt tööd tegema. Et olla aga veelgi rahulikum, pane enne töölt lahkumist kirja, mis järgmise päeva jooksul peaks tehtud saama. Konkreetsed plaanid annavad kindlasti õhtuks rohkem hingerahu kui teadmine, et midagi  jäi ikkagi tegemata. 

 

 

Buduaar.ee