Kui kontoritöö teeb seljale liiga

Kas töö nõuab hommikust õhtuni laua taga istumist? Vaata ette, sest ühel hetkel võib see su selja jaoks väga õnnetult lõppeda. Siin veidi sellest, mida peaksid teadma sina, kes sa oma päevi veedad kontorilaua taga istudes.
Peamiselt tekitavad seljaprobleeme valed istumisharjumused. Näiteks see, et kaldutakse toolil liiga ette –  või siis vastupidi – istutakse liialt sirge seljaga.

kadri@buduaar.ee

Kas töö nõuab hommikust õhtuni laua taga istumist? Vaata ette, sest ühel hetkel võib see su selja jaoks väga õnnetult lõppeda. Siin veidi sellest, mida peaksid teadma sina, kes sa oma päevi veedad kontorilaua taga istudes.

Peamiselt tekitavad seljaprobleeme valed istumisharjumused. Näiteks see, et kaldutakse toolil liiga ette –  või siis vastupidi – istutakse liialt sirge seljaga. Tikksirgelt istumine võib avaldada selgroo lülidele palju ja ebaühtlaselt jaotunud survet. Seda isegi rohkem kui seismine.

Seetõttu soovitatakse istuda puusad eespool, nõjatudes seljaga vastu seljatuge (Vt allpool olevat joonist), kuna lihastele on see vähem koormav. Ka ilmnevad probleemid siis, kui töötada pikka aega ühes ja samas asendis. Liikumine on oluline, et erinevad seljalihased oleksid aegajalt nii pingul kui lõdvestunud. Siinjuures aitab näiteks tööülesannnete varieerimine. Sel juhul oled iga natukese aja tagant lihtsalt sunnitud liikuma.

Kontoritöö juures on mugavuse ja heade tulemuste saavutamiseks kõige olulisem see, millel istud. Veedetakse ju siiski enamus ajast sellel. Sobiv tool aitab parandada rühti, vereringet ja vähendada lihaspingeid seljas. See peaks olema pööratav ja kaetud õhku läbi laskva materjaliga.

Sobiva tooli valik sõltub loomulikult töötingimustest ja töötajast endast. Oluline on aga, et see pakuks piisavalt erinevaid võimalusi, et töötaja võiks istumisasendi ja kehakuju järgi endale paraja ning mugava tööpaiga kujundada.

Paar nippi:

â