12 toitumis-nõuannet, mida tasub meelde jätta!

26 kommentaari
12 toitumis-nõuannet, mida tasub meelde jätta!

Tunnustatud toitumisterapeut ning omanimelise Londoni kliiniku doktor Gillian McKeith jagab oma raamatus “You are what you eat” toitumisnõuandeid, mis aitavad meil oma tervist paremaks muuta.  

Tunnustatud toitumisterapeut ning omanimelise Londoni kliiniku doktor Gillian McKeith jagab oma raamatus “You are what you eat” toitumisnõuandeid, mis aitavad meil oma tervist paremaks muuta.

 

1. Joo hommikul sooja vett

Tassitäis sooja vett (veel parem, kui sellesse on pigistatud sortsuke värsket sidrunimahla) puhastab soolestikku eelmisel päeval kogunenud limast. Ka õhtul on kasulik juua tassike sooja vett.

2. Niisuta, ära uputa

Magu vajab niisutamist, mitte üleujutamist. Kui juua vedelikke toiduga koos, uputad seedeensüümid ära ja seedimine toimub vaid osaliselt. Sellepärast joo vedelikke, mahlu või vett 30minutilise ajavahega söögiajast – näiteks 30 minutit enne või pärast sööki, kuid mitte söögi ajal.

3. Mälu aeglaselt

Mälu aeglaselt, kuni toit muutub vedelaks – see on üks kõige tähtsamatest soovitustest. Naudi igat suutäit – tunneta toidu konsistentsi ja maitset. Alles siis, kui sülg satub kontakti toiduga, algab seedimisprotsess. Mälutud toit seedib siis kergelt ja täielikult.

4. Söö siis, kui oled rahulik

Füüsiliselt ei ole võimalik toitu korralikult seedida, kui oled ärritatud või kui sul on just olnud äge vaidlus. Söö siis, kui oled rahulik. Ja seedimine on palju tõhusam.

5. Mitte liiga kuum, mitte liiga külm

Toidu ja joogi temperatuur mõjutab põrna, energiapatareid ja ka teisi organeid. Jääkülmad joogid nõrgestavad organismi. Tulikuumade, suulage põletavate toitude söömine ei ole palju parem, sest need vigastavad suu limaskesta, kahjustavad mao seinu ja tuimestavad keele maitsmispungi. Kõige paremad on leiged või toatemperatuuril toidud, joogid ja vesi.

6. Muuda toit isuäratavaks

Hellita meeli toidu lõhna ja välimusega. Ainuüksi toidule mõeldes asub aju tööle ja saadab süljenäärmetele käskluse sülje eraldamiseks, mis sisaldab seedeensüüme. Niisis, seedimisvõime suurendamiseks valmista isuäratavad ja hõrgud road.

7. Varieeri toite

Ära söö iga päev ühtesid ja samu toite. Üht toitu ei vaja sa palju, samuti võib see sageli tekitada toiduallergiat ja tundlikkust. Selle asemel söö sama toitu näiteks iga nelja päeva tagant. Sellega ei hoia sa ära mitte ainult allergiat, vaid toitud ka mitmekülgsemalt.

8. Kuula oma keha

Jälgi, mille järele sul isu on. Kui sa tõepoolest vajad mingit erilist toitu – kas selle värvi, lõhna või tunnet – siis ära keela seda endale. Siinkohal ei pea me silmas šokolaadikooki! Pigem värskeid puuvilju, aedvilju, maitsaineid. Jaluta värskete köögi-, puu- ja aedviljalettide juures avatud hinge ja südamega. Mis näeb hea välja? Mis lõhnab hästi? Tee valik!

9. Ensüümid!

Idandatud seemned, värsked aed- ja puuviljad, pähklid ning seemned on kuhjaga täis elavaid ensüüme, mis on võtmeks toitainete omastamisele ja pakatavale tervisele. 

10. Ära unusta hommikusööki

Söö hommikusöögiks alati midagi tervislikku ja vajalikku. Hommikuti on kõhu energia tugevam ja seedeensüümide mahlad on valmis liikuma hakkama. Kui hommikusöögi vahele jätad, nõrgestad järk-järgult mao- ja seedefunktsioone. Sa ei pea sööma palju, kuid olulisi asju. Värske puuvili, kaerajahu, hirss – kõik on head valikud.

11. Öörahu

Päeva viimane söök söö vähemalt paar tundi enne magamaminekut. Kui sööd liiga hilja, kurnad keha ja viid ta stressiseisundisse. Täis kõhuga magama minnes ei suuda organism hilist toitu efektiivselt seedida. See on halb südamele, seedeorganitele ja maksale, rääkimata libiidost!

12. Söö palju ristõielisi aedvilju

Kapsas, brokoli või lillkapsas – kõik sobivad suurepäraselt, vabastades organismi mürkainetest ning turgutades verd.

Gillian McKeith “You are what you eat”

 

Buduaar.ee

Sarnased artiklid